CARSNEWS
WORLD

Νορβηγία: Έκρηξη πρατηρίου υδρογόνου, Toyota και Hyundai σε αναμονή

Δεν έχει συμβεί ποτέ στον τομέα της διανομής για αυτοκίνητα, αλλά θα μπορούσε να προκαλέσει κάποιους φόβους για τη χρήση του υδρογόνου, εν αναμονή των αποτελεσμάτων της έρευνας. Υπήρξε κάποιο ανθρώπινο λάθος ή το υδρογόνο είναι το μόνο υπεύθυνο γι’ αυτή την τεράστια έκρηξη που έγινε στη Νορβηγία, στην περιοχή της Sandvika, στις 10 Ιουνίου;

Ευτυχώς, δεν αναφέρθηκαν θάνατοι, αλλά κάμποσοι άνθρωποι μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με ελαφρά τραύματα λόγω των… αερόσακων! Πράγματι, η έκρηξη ήταν τέτοια που πυροδοτήθηκαν οι μηχανισμοί των αερόσακων σε αρκετές δεκάδες αυτοκίνητα. Και όποιοι βρέθηκαν μέσα στα αυτοκίνητά τους εκείνη τη στιγμή, τραυματίστηκαν ελαφρά.

Άμεσες συνέπειες
Αυτή η έκρηξη, η οποία θα καταχωριστεί σαφώς στην «ιστορία» του υδρογόνου, ώθησε ήδη την Toyota και τη Hyundai να σταματήσουν προσωρινά τις πωλήσεις των μοντέλων τους με κυψέλες καυσίμου. Επομένως, οι πωλήσεις των Mirai και Nexo αναστέλλονται προς το παρόν, εν αναμονή των συμπερασμάτων της έρευνας και επίσης, πιθανότατα, προκειμένου να βελτιωθεί περισσότερο η ασφάλεια αυτών των οχημάτων. Μην ξεχνάμε ότι ο κύριος κίνδυνος γι’ αυτά τα αυτοκίνητα παραμένει πάντα η έκρηξη λόγω του υδρογόνου, αερίου εξαιρετικά πτητικού και αποθηκευμένου υπό τεράστια πίεση, αρκετών εκατοντάδων bar.

norway

Ας μην ξεχνάμε ωστόσο, ότι ο κίνδυνος δεν είναι μηδενικός για τους άλλους κινητήρες. Ένα συμβατικό βενζινάδικο που διανέμει καύσιμα σε θερμικά οχήματα μπορεί εύκολα να αναφλεγεί, ενώ έχουμε δει μπόλικα αυτοκίνητα με μπαταρίες να αναφλέγονται χωρίς λόγο. Πυρκαγιές που κάνουν το καθήκον των πυροσβεστών ιδιαίτερα περίπλοκο –η κατάσβεση μιας πυρκαγιάς που οφείλεται σε μπαταρίες λιθίου είναι σημαντικά πιο περίπλοκη από μια συμβατική φωτιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai

Ωστόσο, η παράμετρος «έκρηξη» για το υδρογόνο εγείρει προφανώς σημαντικά ζητήματα ασφάλειας.

Ασφάλεια
Τα αυτοκίνητα υδρογόνου διαθέτουν δεξαμενές αποθήκευσης που πιστοποιούνται υπό αυστηρές προδιαγραφές και συνθήκες. Είναι αλεξίσφαιρες και δοκιμάζονται σε φωτιά και σύγκρουση. Σε περίπτωση σφοδρής πρόσκρουσης, η δεξαμενή οφείλει να διατρηθεί με πολύ ειδικό τρόπο, έτσι ώστε να αποφευχθεί η μεγάλη εγκοπή και η έκρηξη. Πιστοποιούνται δε για αρκετούς κύκλους πλήρωσης (2.000 ή και περισσότερους) και πρέπει να ελέγχονται κατά την περίοδο και μέχρι την ημερομηνία λήξης τους -στα 15 χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Hyundai Nexo FCEV

Κατά τη πλήρωση της δεξαμενής, η διαδικασία είναι προφανώς πιο πολύπλοκη από ό,τι για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Το σύστημα πλήρωσης υπολογίζει (κατά κανόνα) την ταχύτητα πλήρωσης και προειδοποιεί τον οδηγό όταν το «ρουξούνι» μπορεί να ξεκλειδωθεί. Σε ορισμένα αυτοκίνητα δεν είναι καν δυνατή η εκκίνηση αν δεν έχεις κάνει τη διαδικασία σωστά και ειδικά εάν το ρουξούνι δεν είναι ξεκλειδωμένο. Το κύκλωμα πλήρωσης περιλαμβάνει μια βαλβίδα αντεπιστροφής και η μεταφορά υδρογόνου γίνεται μόνο μεταξύ του σταθμού και της δεξαμενής σε ένα κύκλωμα μόνο σε υψηλή πίεση.

Related Articles

GP Baku: Ο Bottas στην κορυφή – Η Mercedes κάνει το “1-2”

cars

Νίκη για τον Λιβέρη στο Rotax Max Challenge CEE

cars

Formula 1, GP Γαλλίας: Στον απόηχο της τιμωρίας Vettel [video]

cars

Leave a Comment