CARSNEWS
NEW MODELS

Ντέρμπι κορυφής: Συγκρίνουμε τις υβριδικές εκδόσεις των Mercedes GLA και BMW X2

Mέχρι την πλήρη απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, την μετάβαση δηλαδή στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, που προϋποθέτει και την επίλυση των όποιων προβλημάτων σχετίζονται με τις υποδομές, τα plug-in hybrid αυτοκίνητα είναι μια εξαιρετική λύση: Παρέχουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής αυτονομίας ικανή για τη διαδρομή σπίτι-γραφείο-σπίτι κάτι που σημαίνει μηδενικοί ρύποι για τις αστικές μετακινήσεις που είναι το ζητούμενο, τη στιγμή που στο ταξίδι η μπαταρία μπορεί να συνεπικουρήσει τον συμβατικό κινητήρα προκειμένου να έχει υψηλή απόδοση και χαμηλότερους ρύπους.

Σ’ αυτό ακριβώς το πλαίσιο κινούνται και οι plug-in hybrid εκδόσεις της BMW X2 και της Mercedes-Benz GLA, που σε σχέση με τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις έχουν πολύ χαμηλότερες εκπομπές CO2, με αποτέλεσμα την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και «ελευθέρας» εντός δακτυλίου και γενικότερα σε αστικές περιοχές περιορισμένης προσβασιμότητας, ιδίως σε εκείνες που θα προκύψουν.

Τα υβριδικά συστήματα 

Στη BMW, o κινητήρας εσωτερικής καύσης δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας στους πίσω. Ουσιαστικά, με τη συμβολή του τελευταίου, η Χ2 xDRIVE 25e είναι τετρακίνητη όποτε απαιτηθεί, έχοντας τη δυνατότητα να κινηθεί απροβλημάτιστα και εκτός δρόμου, τουλάχιστον μέχρι εκεί που της επιτρέπουν τα ασφάλτινου τύπου run-flat ελαστικά της Michelin Pilot Sport 4 (!). Στη Mercedes-Benz επέλεξαν τη λύση να είναι εμπροστοκίνητη η GLA 250e, δίνοντας έμφαση στον εντός δρόμου χαρακτήρα της με ελαστικά Bridgestone Turanza T005 και τον ηλεκτροκινητήρα να βρίσκεται ανάμεσα στον βενζινοκινητήρα και το σύστημα μετάδοσης στο εμπρός μέρος.

Στη X2, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν ονομαστική χωρητικότητα 10,0 kWh και βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα και το πορτμπαγκάζ. Για τον λόγο αυτόν, το εκεί κάθισμα είναι τοποθετημένο κατά τέσσερα εκατοστά ψηλότερα απ’ ό,τι το αντίστοιχο στις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου. Στην GLA, οι μπαταρίες (ιόντων λιθίου, επίσης) έχουν ονομαστική χωρητικότητα 15,6kWh και –ομοίως–βρίσκονται τοποθετημένες στο πίσω μέρος του οχήματος. Η X2 xDRIVE 25e μπορεί να διανύσει ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη μια θεωρητική απόσταση έως 53 km, ενώ η GLA 250e μια αντίστοιχη απόσταση 62 km. Για την πλήρη φόρτιση των μπαταριών (10%-100%), η BMW χρειάζεται 3,2 ώρες σε παροχή 3,7 kWh.

Αντιστοίχως, η Mercedes-Benz χρειάζεται 3,25 ώρες, ενώ σε παροχή με ταχυφορτιστή 7,4 kWh απαιτείται χρόνος μόλις 1,75 ωρών. Κι αν η ηλεκτρική αυτονομία φαντάζει μικρή, το υβριδικό σύστημα που διαθέτει η GLA είναι επαρκές για να καλύπτει κάποιος τη συνήθη καθημερινή διαδρομή του. Βάσει έρευνας που διενήργησε η Μercedes, διαπιστώθηκε ότι το 90% της απόστασης που διανύουμε καθημερινά είναι μέχρι 50 km. Από αυτά τα ευρήματα, τα στελέχη της κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι συγκεκριμένες μπαταρίες είναι ικανές για να ανταπεξέρχονται στην πλειονότητα των καθημερινών απαιτήσεων για μετακίνηση.

Περί ισχύος

Το υβριδικής διάταξης σύστημα της X2 xDRIVE 25e αποτελείται από τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρου του BMW Group, μέγιστης ισχύος 125 PS και μέγιστης ροπής 220 Nm, καθώς και από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 95 PS και μέγιστης ροπής 165 Nm. Η συνδυαζόμενη μέγιστη απόδοση του συστήματος είναι 220 PS και η ροπή 385 Nm.

Η GLA 250e διαθέτει τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.33 βενζινοκινητήρα που εξοπλίζει όλη τη γκάμα των συμπαγών της μοντέλων, μέγιστης ισχύος 160 PS και μέγιστης ροπής 230 Nm, όπως και σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 102 PS και μέγιστης ροπής 330 Nm. Η συνδυαζόμενη μέγιστη απόδοση του συστήματος είναι 218 PS, ενώ η ροπή του φτάνει στα 450 Nm. Και τα δύο οχήματα διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αυτό της BMW είναι έξι σχέσεων, ενώ στη Mercedes-Benz είναι οκτώ σχέσεων.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

MERCEDES-BENZ GLA 250e

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 10

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 10

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ85

Συγκρίνοντας

Η διαφορά στον χαρακτήρα των δύο οχημάτων είναι σαφής από την πρώτη στιγμή. Η X2 είναι μικρότερη σε διαστάσεις και χαμηλότερη σε ύψος, ενώ η νέα GLA μεταβλήθηκε σε ένα πιο τυπικό SUV όχημα. Στην BMW, ο οδηγός κάθεται χαμηλότερα και έχει την αίσθηση ότι είναι σε ένα οικογενειακό (κατά τα άλλα) αυτοκίνητο. Στη Mercedes-Benz βρίσκεται ψηλότερα, στο εσωτερικό ενός οχήματος που μπορεί να κινηθεί έστω με περιορισμούς λόγω προσθιοκίνησης και εκτός δρόμου.

Η ευρυχωρία είναι μεγαλύτερη στην GLA, ιδίως για τους πίσω επιβάτες, αλλά όχι και για τις αποσκευές αφού η ηλεκτροκίνηση έχει επιφέρει ελαφρά μείωση της χωρητικότητας του πόρτμπαγκαζ. Η ποιότητα κατασκευής είναι άριστη και στα δύο μοντέλα (δε θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά) και είναι περισσότερο θέμα γούστου ποια διαμόρφωση του ταμπλώ αρέσει σε κάποιον.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

MERCEDES-BENZ GLA 250e

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 10

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 10

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ85

Ωστόσο, οι μεγάλες οθόνες του συστήματος MBUX (αν και απαιτούν χρόνο εκμάθησης) και η συγκριτικά βέλτιστη πρακτικότητα της GLA την προκρίνουν έναντι της X2 στους τομείς της εμφάνισης και της λειτουργικότητας.  Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, η BMW, όπως ίσως αναμένει κανείς, είναι πιο άμεση στις αντιδράσεις της και η ανάρτησή της πιο σφιχτή σε αίσθηση.

Στη Mercedes-Benz τα δεδομένα είναι πιο άνετα, όμως το αυτοκίνητο θα ανταποκριθεί χωρίς πρόβλημα όταν ο οδηγός το «παρακάνει» χωρίς μάλιστα σε κανένα σημείο να νιώσεις ότι υστερεί σε έλεγχο.

Πάντως, το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλότερο στην GLA και οι επιβάτες μεταφέρονται με μεγαλύτερη άνεση, σε κάθε περίπτωση.Στις συγκεκριμένες εκδόσεις τους και τα δύο οχήματα έχουν σημαντικά αυξημένο βάρος, συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις τους.

Για παράδειγμα, η X2 xDRIVE 25e είναι κατά 315 kg βαρύτερη από την εκδοχή sDrive18i Steptronic και η GLA 250e κατά 290 kg πιο βαριά από την GLA 2007G-DCT. Όμως, η αυξημένη ισχύς τους αντισταθμίζει τον μεγαλύτερο όγκο τους σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις. Η BMW είναι ταχύτερη από στάση, αλλά η Mercedes-Benz έχει καλύτερη επιτάχυνση εν κινήσει.

Επίσης, η τελευταία είναι πιο οικονομική σε κατανάλωση καυσίμου (μετρήσαμε 6,6 l/100 km έναντι 6,8 l/100 km της BMW). Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση ενέργειας, η X2 xDRIVE 25e χρειάστηκε 18,3 kWh/100 km, ενώ η GLA 250e 18,8 kWh/100 km. Να σημειώσουμε ότι και τα δύο οχήματα έχουν σχετικά μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου, συνεπώς ο ρυθμός στάσεων για ανεφοδιασμό είναι πυκνότερος.

Ποια επιλέγουμε; Την GLA 250e, επειδή είναι πιο συμφέρουσα για αυτά που προσφέρει στον υποψήφιο αγοραστή. Η τιμή της ξεκινά από τα 45.316 ευρώ, έχει πιο αποδοτικό σύστημα plug-in hybrid στην πράξη και μεγαλύτερη αυτονομία, είναι περισσότερο ευρύχωρη, πιο άνετη και πιο πρακτική για τους επιβάτες της. Η X2 xDRIVE 25e ξεκινά από τα 46.150 ευρώ κι ενώ προσφέρει το θέλγητρο της τετρακίνησης στερείται της άνεσης που πρέπει ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο να προσφέρει, είναι λιγότερο ευρύχωρη και τελικά επιτελεί το ρόλο της με έναν τρόπο που ξενίζει για τα δεδομένα της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLA 250e 2021   TIMH €46.150   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1333, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 218  ΡΟΠΗ Nm/rpm 450

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,1 sec, τελική 220 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,9 L/100km, 43 g/km

MERCEDES-BENZ GLA 250e 2021

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑ MBUX, OIKONOMIA ΚΑΥΣΙΜΟΥ

ΚΑΤΑ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X2 xDrive 25e 2021   TIMH €46.150   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 220/3.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 385

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,8 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,9 L/100km, 43 g/km

BMW X2 xDrive 25e 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΚΑΤΑ ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Από την Daihatsu το μικρότερο pickup του πλανήτη

cars

Το τέρας, σε μικρογραφία: Lamborghini Sian FPK 37 LEGO

cars

Pininfarina Batista: Στα άδυτα του ηλεκτροκίνητου hypercar των 1.900 ίππων (Video)

cars

Λόγω του κοροναϊού η Geely δημιούργησε δυνατότητα online πωλήσεων στην Κίνα

cars

Polestar Precept Concept, μια παρουσίαση μέσω Youtube!

cars

Το πρώτο σκίτσο για το εσωτερικό του επόμενου Hyundai Tucson

cars

Η Ford θα βοηθήσει στην εξέλιξη του διαδόχου του VW Amarok.

cars

To δίπλωμα οδήγησης έρχεται στο κινητό!

cars

Η Autohellas δεν επηρεάζεται από την πτώχευση της Hertz Global

cars