Το επόμενο τρίμηνο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Μέσα σε αυτό το διάστημα αναμένεται να κάνουν το ντεμπούτο τους η Alfa Romeo Junior Q4, το νέο Fiat Grande Panda, το τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe, το “αναγεννημένο” Renault 4 και η ηλεκτρική (e) έκδοση του Suzuki Vitara.
Oι δημοσιογράφοι του MotorOne είχαν την ευκαιρία, ταξιδεύτοντας στο εξωτερικό, να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τα νέα μοντέλα, να τα οδηγήσουν και να μεταφέρουν τις πρώτες τους εντυπώσεις για αυτά.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε πότε θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην Ελλάδα, καθώς και περισσότερες πληροφορίες για αυτά.
Alfa Romeo Junior Ibrida Q4
Η Junior Ibrida Q4 ολοκληρώνει το λανσάρισμα του μοντέλου, το οποίο είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελία σε 38 χώρες. Η Junior Ibrida Q4 χρησιμοποιεί υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, ισχύος 145 ίππων, το οποίο περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που αποδίδουν 21 kW (29 ίππους) έκαστος. Ο ένας είναι ενσωματωμένος στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όπως ακριβώς και στην έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Η FIAT το 2024 συμπλήρωσε 125 χρόνια ένδοξης ιστορίας και, για να το γιορτάσει, επέλεξε να κάνει αυτό που έκανε πάντα με τον καλύτερο τρόπο: δημιούργησε ένα ευφυές μικρό αυτοκίνητο. Το προσωνύμιο “Grande” Panda δηλώνει εμφατικά πως πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, μεγαλύτερο. Με μήκος ένα χιλιοστό πριν τα 4 μέτρα και ύψος 1,57 μ., εντάσσεται στην κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις στην ελληνική αγορά, τα B-SUV.
Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αποτελείται από μια μπαταρία 44 kWh που υπόσχεται αυτονομία 320 χλμ. κατά μέσο όρο και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 113 ίππους και δίνει καλές επιταχύνσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 11”. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 132 χλμ./ώρα, προς όφελος της αυτονομίας. Η αναπλήρωση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε δημόσιους φορτιστές με ισχύ έως 100 kW (DC). Στη συγκεκριμένη συνθήκη, η φόρτιση από το 20% στο 80% διαρκεί 27 λεπτά της ώρας.
Το Avenger είναι το σημαντικότερο μοντέλο της τελευταίας 20ετίας για τη Jeep, καθώς εκτός από ένα ουσιώδες downsizing στα μοντέλα της εταιρείας αποτελεί και το πρώτο βήμα προς την 100% ηλεκτροκίνηση. Παρόλα αυτά, η Αμερικανική εταιρεία γνωρίζει καλά πως, για να έχει μια ισχυρή παρουσία στην διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV δεν αρκεί μόνο να δηλώνεις το παρόν στην ηλεκτροκίνηση.
Οπτικά, το πιο αρματωμένο Avenger στη γκάμα αποκτά διακριτικά αλλά και ορατά στοιχεία που δηλώνουν την τετρακίνητη υπόστασή του. Εκτός από το λογότυπο 4xe που επιβεβαιώνει την τετρακίνηση, ενδείξεις της έκδοσης λαμβάνει κανείς απο την περιμετρική προστασία, τις μεταλλικές ποδιές, τους νέους προφυλακτήρες με τα άβαφα μέρη τους να διαθέτουν αντιχαρακτική προστασία, τους ψηλότερα τοποθετημένους προβολείς ομίχλης, τις ράγες οροφής, τον πίσω γάντζο ρυμούλκησης και τις νέες σκούρες ζάντες 17΄΄ με ελαστικά Mud + Snow (προαιρετικά All-Terrain).
H μέγιστη συνδυασμένη απόδοση των 145 ίππων (230 Nm ροπή) από τον υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο και το 48V σύστημα, μπορούν να υποσχεθούν ζωηρές στιγμές και το Avenger 4xe φροντίζει για αυτές και τις υλοποιεί. Η ανάρτηση ταυτόχρονα ισορροπεί την σφιχτή άνεση με απουσία κλίσεων και σωστή αντιμετώπιση των ανωμαλιών σε επίπεδο άνεσης, ενώ στα συνολικά δεδομένα της εικόνας των δυναμικών χαρακτηριστικών του τετρακίνητου Avenger είναι μια καλή ποιότητα κύλισης για ταξιδιωτικές βλέψεις, η αποτελεσματικότητα των φρένων της και η overall ευχάριστη αίσθηση στο δρόμο.
Στην Ελλάδα: Έρχεται άμεσα, ενώ είναι ήδη διαθέσιμo για παραγγελία.
Τιμές Jeep Avenger
- Avenger 1.2 Turbo 100 PS LONGITUDE: από 23.990 €
- Avenger 1.2 Turbo 100 PS ALTITUDE: από 25.990 €
- Avenger e-Hybrid 1.2T 100 PS LONGITUDE: από 26.490 €
- Avenger e-Hybrid 1.2T 100 PS MHEV ALTITUDE: από 29.190 €
- Avenger e-Hybrid 1.2T 100 PS MHEV SUMMIT: από 31.490 €
- Avenger e 156 PS 54 kWh LONGITUDE: από 31.400 €
- Avenger e 156 PS 54 kWh ALTITUDE: από 33.600 €
- Avenger e 156 PS 54 kWh SUMMIT: από 35.900 €
- Avenger 4xe 1.2T 136HP DCT-6 UPLAND: από 34.490 €
- Avenger 4xe 1.2T 136HP DCT-6 THE NORTH FACE: από 41.990 €
Διαβάστε εδώ την εμπειρία μας από την πρώτη επαφή με το Jeep Avenger 4xe
Renault 4 E-Tech
Δυο είναι οι διαθέσιμες προτάσεις για την ώρα που αφορούν το Renault 4 E-Tech. Η εισαγωγική έκδοση είναι η E-Tech 120 και διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων και 225 Nm ροπής. Με την ιόντων λιθίου μπαταρία 40 kWh, η προσφερόμενη εργοστασιακή αυτονομία, με βάση το πρότυπο WLTP, είναι 308 χιλιόμετρα. Η ισχυρότερη επιλογή, με την οποία κάναμε και την πρώτη μας οδηγική γνωριμία, είναι η E-Tech 150, που ουσιαστικά δηλώνει και την ισχύ της (150 ίπποι) με την ροπή να εμφανίζεται βελτιωμένη (245 Nm). Εδώ η μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου των 52 kWh, αυξάνει την αυτονομία στα 409 χιλιόμετρα.
Οι επιδόσεις χωρίς να προσφέρουν την απόκοσμη «ηλεκτρική εκτόξευση», είναι γήινες και οι επιταχύνσεις υπερκαλύπτουν τα ρεαλιστικά δεδομένα της τοποθέτησης του αυτοκίνητου – και των ενδιαφερόμενων αγοραστών της κλάσης. Στη δυνατή βερσιόν του το Renault 4, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση πακέτο με την ποιοτική κύλιση και την συνέπεια της ανάρτησης να ανταποκριθεί στην αντιμετώπιση των ανωμαλιών συμβάλουν στην ταξιδιωτική και εκδρομική πρόθεση.
Το πάτημα του Renault 4 σερβίρει μια συμπαγή αίσθηση θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, χωρίς να χάνει την ευελιξία που πρεσβεύει η B-SUV τοποθέτησή του. Στα θετικά και το χαμηλό βάρος που γυροφέρνει στα 1.500 κιλά και κάνει το ηλεκτρικό Renault 4 σαφές και δραστήριο.
Στην Ελλάδα: Διαθέσιμο από τον Σεπτέμβριο
Τιμές: Θα ανακοινωθούν σύντομα
Διαβάστε εδώ την εμπειρία μας από την πρώτη επαφή με το Renault 4 Ε-Tech
Suzuki e Vitara
Το e Vitara κυκλοφορεί με δύο μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP) διαφορετικής χωρητικότητας. Η πρώτη είναι 49 kWh, και είναι διαθέσιμη μόνο σε μοντέλα με κίνηση στον εμπρός άξονα. Σε αυτή την περίπτωση, το μοτέρ αποδίδει 144 ίππους και ροπή 189 Nm και η αυτονομία θα ανέρχεται στα 346 χλμ. Η μεγαλύτερη μπαταρία, 61 kWh, με κίνηση στους εμπρός τροχούς αποδίδει 174 ίππους και διατηρεί τη ροπή 189 Nm, ενώ η αυτονομία του σκαρφαλώνει στα 428 χλμ. με μία φόρτιση.
H τετρακίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία προσθέτει έναν δεύτερο κινητήρα 65 ίππων στον πίσω άξονα, αυξάνοντας τη συνολική ισχύ σε 184 ίππους και τη ροπή πολύ περισσότερο, για να αγγίξει τα 307 Nm. Η αυτονομία σε αυτή την περίπτωση είναι στα 412 χλμ. Ακόμα, να σημειώσουμε ότι πρόκειται για ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη.
Οδηγώντας αρχικά το 4WD, το e Vitara είναι αρκετά ζωηρό και με αρκετή αίσθηση πληροφόρησης από το τιμόνι. Φυσικά τα ηλεκτρονικά συστήματα φρόντιζαν διακριτικά για την σωστή πορεία του αυτοκινήτου, με τις υπερβολές μας να κάνουν απλώς τα ελαστικά να διαμαρτύρονται.
Στην Ελλάδα: Διαθέσιμο από το φθινόπωρο
Τιμές: Θα ανακοινωθούν σύντομα
Διαβάστε εδώ την εμπειρία μας από την πρώτη επαφή με το Suzuki e Vitara
Ακολουθήστε το -- στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!