CARSNEWS
NEW MODELS

Ο σχεδιαστής της πίστας του Bahrain αναλύει το τρομακτικό ατύχημα του Grosjean

Η φετινή αγωνιστική σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 έκλεισε με δραματικό τρόπο, στιγματισμένη από το σοκαριστικό ατύχημα του R. Grosjean στο GP του Bahrain, το οποίο όπως είναι φυσικό εξακολουθεί να απασχολεί τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Και μιας δεν ήταν λίγοι εκείνοι που επέρριψαν ευθύνες για τη σοβαρότητα του ατυχήματος στον σχεδιασμό της πίστας, η άποψη του ανθρώπου που έχει σχεδιάσει ουκ ολίγα circuit του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 έχει ξεχωριστή σημασία.

Ο λόγος για τον Hermann Tilke, ο οποίος δήλωσε ότι ήταν πολλοί οι παράγοντες που οδήγησαν στο αποτέλεσμα που είδαμε όλοι στις οθόνες μας και λίγο έλειψαν να στερήσουν τη ζωή από τον R. Grosjean.

“Όλα κάποια στιγμή καταρρέουν αν η δύναμη που ασκηθεί είναι τόσο μεγάλη. Στην προκειμένη περίπτωση ήταν αρκετοί οι παράγοντες που συνετέλεσαν σε αυτό το αποτέλεσμα. Το ατύχημα σημειώθηκε σε μία από τις ευθείες της πίστας, όπου οι ζώνες εξόδου είναι στενές και οι μπαριέρες τοποθετημένεςπαράλληλα με τη διαδρομή της πίστας”.

“Η γωνία πρόσκρουσης ήταν 90 μοίρες. Υπό άλλες συνθήκες το μονοθέσιο θα είχε συρθεί κατά μήκος του προστατευτικού κιγκλιδώματος και η κινητική του ενέργεια θα είχε απορροφηθεί με πιο ομαλό τρόπο. Τα 53 g που αναπτύχθηκαν είναι ένα απίστευτο μέγεθος», δήλωσε ο Herman Tilke στην αυστριακή εφημερίδα Der Standard”.

“Επίσης, ο Herman Tilke προειδοποίησε ότι οι όποιες αλλαγές στα πρότυπα ασφάλειας θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά προκειμένου να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες“.

“Με δεδομένη τη γωνία πρόσκρουσης του Grosjean θα ήταν προτιμότερο να υπήρχε στο συγκεκριμένο σημείο κάποια επιφάνεια απορρόφησης ενέργειας μπροστά από το προστατευτικό κιγκλίδωμα, όπως για παράδειγμα μια στοίβα ελαστικών”.

“Σε άλλες περιπτώσεις, ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις καθώς θα παγίδευε το μονοθέσιο. Τα πάντα έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα συνεπώς θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός ώστε να μην οδηγηθείς στο αντίθετο αποτέλεσμα”.

“Για παράδειγμα, όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο δένεις τη ζώνη ασφαλείας καθώς γνωρίζεις ότι αυτό πρόκειται να σε προστατεύσει σε ένα ατύχημα. Στο 0,001% των ατυχημάτων, ωστόσο, θα ήταν καλύτερο να μην φοράς ζώνη ασφαλείας. Ακόμα και έτσι πάντως δεν καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι δεν πρέπει να φοράω ζώνη”.

“Η FIA εξετάζει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το ατύχημα ενδελεχώς. Το υπάρχον σύστημα έχει αποδώσει για δεκαετίες. Το ατύχημα του Grosjean είναι πρωτοφανές σε όλα τα επίπεδα“, δήλωσε ο Αυστριακός προσφέροντας μια άλλη οπτική σε όσα συνέβησαν στο GP του Bahrain στις 29 Νοεμβρίου.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Δοκιμάζουμε το δυναμικό Audi A1 Sportback 35 150PS S-Tronic

cars

Το νέο SUV της Bentley θα μπαίνει στην πρίζα ως PHEV

cars

Την επόμενη γενιά iDrive ανακοίνωσε η BMW στη CES

cars

Η νέα Skoda Octavia G-Tec καταναλώνει 4 ευρώ/100 χλμ.

cars

Τιμόνι με αισθητήρα αφής στη Mercedes-Benz E-Class

cars

To VW Golf εξηλεκτρίζεται με πέντε υβριδικές εκδόσεις

cars

Εντός του 2019 η Bentley Bentayga Speed, με στόχο την Lamborghini Urus.

cars

Ένα Καναδός δισεκατομμυριούχος μπορεί να εξαγοράσει την Aston Martin

cars

Πέντε προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για κάθε τσέπη

cars