CARSNEWS
F1 & RACES

Ποια φίρμα σταματά να φτιάχνει κινητήρες για την F1 μετά απο 48 χρόνια

Μετά από 48 χρόνια και πολλούς υπέροχους κινητήρες μια από τις φίρμες που έχει ταυτιστεί με την F1 αποχωρεί και δεν ξέρουμε ακόμα τι θα κάνει το “παιδί” της μετά.

Top Gear TEAM

Jack Doohan Alpine F1

Η Renault επιβεβαίωσε την απόφασή της να διακόψει το πρόγραμμα κατασκευής κινητήρων της για τη Formula 1 στη Viry-Châtillon μέχρι το τέλος του 2025. Αυτή η κίνηση θα οδηγήσει την Alpine, την αγωνιστική ομάδα των Γάλλων, σε επιστροφή στο καθεστώς πελατειακών κινητήρων από τη σεζόν του 2026.

F1 GP Ουγγαρίας Κατατακτήριες Gasly

Η απόφαση έρχεται μετά από μήνες εσωτερικών αξιολογήσεων, με εργαζόμενους της Renault να διαμαρτύρονται κατά τη διάρκεια του Ιταλικού Grand Prix στη Μόντσα, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο κλείσιμο.

Παρά τα θετικά δεδομένα από την ανάπτυξη του κινητήρα του 2026, ο οποίος θα διέθετε προηγμένα ηλεκτρικά συστήματα, η εταιρεία επέλεξε μια νέα στρατηγική για τη συμμετοχή της Alpine στη F1.

Η Renault βλέπει το κλείσιμο ως μια στρατηγική κίνηση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Alpine, η οποία επί του παρόντος είναι η μόνη που χρησιμοποιεί τους κινητήρες της Renault.

Alpine WEC LeMans

Αυτή η ιστορική αλλαγή θα καταστήσει την Alpine την πρώτη ομάδα στην εποχή των υβριδικών τούρμπο που θα εγκαταλείψει το καθεστώς εργοστασιακής ομάδας και θα επιστρέψει σε προμηθευόμενους κινητήρες.

Για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στους εργαζόμενους, η Renault ανακοίνωσε ότι σε όλους τους υπαλλήλους θα προσφερθούν θέσεις σε μια νέα δραστηριότητα με την ονομασία “Hypertech Alpine”.

Alpine A110 Pikes Peak

Σε τέτοιο θα μετατραπεί το εργοστάσιο στο Viry-Chatillon, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024, θα εστιάσει στην καινοτομία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με έμφαση στην ηλεκτρική και τεχνολογία μπαταριών, διατηρώντας παράλληλα την εμπλοκή της Alpine στη F1 μέσω μιας “μονάδας παρακολούθησης F1”.

Αυτή η μονάδα θα διασφαλίσει τη διατήρηση της τεχνογνωσίας της ομάδας και θα παρακολουθεί τις εξελίξεις στο άθλημα, παρά τη διακοπή της παραγωγής κινητήρων εντός της εταιρείας.

F1 Grand Prix Αζερμπαϊτζάν κατατακτήριες δοκιμές

Ο CEO της Alpine, Φιλίπ Κριέφ, τόνισε τη σημασία αυτής της μετάβασης, χαρακτηρίζοντάς την ως “σημείο καμπής στην ιστορία του εργοστασίου της Viry-Chatillon”. Υπογράμμισε ότι το νέο κέντρο θα διασφαλίσει τη συνέχεια της μηχανολογικής τεχνογνωσίας της ομάδας, ενώ θα τροφοδοτεί τα φιλόδοξα μελλοντικά έργα της Alpine.

Η παραγωγή των κινητήρων της Renault για τη F1 θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2025, οπότε το εργοστάσιο της Viry-Chatillon θα μετατραπεί σε κέντρο μηχανικής και υψηλής τεχνολογίας. Η νέα κατεύθυνση δεν θα επηρεάσει τη συμμετοχή της Alpine στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) ή στο Ράλι Ντακάρ.

Alpine A110 GT4

Αυτή η απόφαση σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για τη Renault, η οποία ξεκίνησε το πρόγραμμα κινητήρων F1 το 1977, κατακτώντας πολλούς παγκόσμιους τίτλους τις επόμενες δεκαετίες. Ωστόσο, η μετάβαση σε πελατειακούς κινητήρες θα μπορούσε να ανοίξει νέους δρόμους για την Alpine καθώς εξελίσσεται στο μέλλον του αθλήματος.

Related Articles

F1: Πρεμιέρα για την καταπράσινη νέα Sauber C44 – Super Sport FM | Η κορυφαία παγκύπρια αθλητική συχνότητα

cars

Formula 1: Το πρώτο «τραγούδι» της νέας McLaren (video)

cars

Ferrari: Παραιτήθηκε ο Binotto!

cars

Οι κορυφαίες επιδόσεις της F1 συναντούν την καινοτομία της Alumil

cars

GP Ρωσίας: 96η pole position για Hamilton

cars

Ανησυχητικά τα πρώτα δείγματα της νέας Ferrari

cars

Hamilton-Messi: ισοπαλία!

cars

Φόρμουλα 1: Κατά 95% καινούριο το νέο μονοθέσιο της Ferrari

cars

FORMULA 1 QATAR AIRWAYS QATAR GRAND PRIX 2023 – free digital race programme

cars