CARSNEWS
NEW MODELS

ΠΣΕΟ: Η Ελλάδα σε κίνηση ή σε βήμα σημειωτόν;

Το υπο διαβούλευση νομοσχέδιο, όπως υποστηρίζει ο ΠΣΕΟ (Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής) «προσπαθεί απλά να καλύψει ζητήματα τα οποία έχουν ήδη προκύψει εδώ και πολλά χρόνια. Δεν  αφουγκράζεται την μελλοντική κοινωνία της κυκλοφορίας (ΚτΚ) δεν θέλει και δεν επιδιώκει (με συνέργειες άλλων υπουργείων, ΟΤΑ και πολιτών) να γίνει ο ηγέτης ενός μετασχηματισμού που επιτελείται σε όλο τον κόσμο και έχει κοινό παρονομαστή την κλιματική απορρύθμιση και την σύγχρονη αστική κινητικότητα.

Γίνεται μια προσπάθεια να ενταχθεί η μελλοντική μικροκινητικότητα μέσα στον απαρχαιωμένο Κ.Ο.Κ., μέρος και προπομπός της οποίας είναι και τα Ε.Π.Η.Ο. χωρίς  όμως ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Ακόμη και βέλτιστες πρακτικές από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και προτάσεις για την μελλοντική κινητικότητα και την οδική ασφάλεια παραμένουν αναξιοποίητες».

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, έχει καταθέσει πλήθος προτάσεων, οι οποίες, όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση «είναι χρόνια τώρα απαιτητές από την Κοινωνία της Κυκλοφορίας, αλλά δεν βρήκαν καμιά θέση στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο».

Πιο συγκεκριμένα οι προτάσεις του ΠΣΕΟ είναι οι εξής:

  • Να αλλάξει η λογική των ΣΒΑΚ η οποία εξαντλείται σε συγκοινωνιακά έργα και μελέτες και ο πολίτης να αποτελεί πρωτεύον υποκείμενο στον σχεδιασμό  και όχι  παθητικό θεατή-δέκτη.
  • Να ορισθούν παραδοτέα για κάθε ΣΒΑΚ που υλοποιείται, όπως και ο προσδόκιμος πολλαπλασιαστής τους στην σύγχρονη βιώσιμη κινητικότητα
  • Όλες οι παρεμβάσεις να περιλαμβάνουν άμεσα μέτρα για την απρόσκοπτη και ασφαλή κινητικότητα των ΑμεΑ
  • Να θεσπιστεί διαμόρφωση δικτύου οδών ήπιας κυκλοφορίας με ταχύτητες 10 – 20km/h ανάλογα της έκτασης και του πληθυσμού μιας πόλης
  • Να αλλάξει η οριζόμενη ταχύτητα πεζού από τα 6km/h στην πραγματική ταχύτητα που είναι 4km/h
  • Να αποδοθούν τα πεζοδρόμια μόνο στους πεζούς και σε κανένα όχημα
  • Να μειωθεί το όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30km/h
  • Να θεσπιστεί το  ‘’δίπλωμα κινητικότητας’’ ως  βασικό εφόδιο ενός χρήστη να χρησιμοποιεί τον δρόμο με την οποιαδήποτε μορφή του
  • Η εκπαίδευση οποιουδήποτε οδηγού μηχανοκίνητου οχήματος να περιλαμβάνει και μαθήματα ποδηλάτου και  μικροκινητικότητας
  • Να επανακαθοριστεί η επιτρεπτή ηλικία για  οδήγηση οποιουδήποτε μηχανοκίνητου, ή ηλεκτροκίνητου οχήματος
  • Να απαγορευθεί η μετακίνηση παιδιών κάτω των 10 χρονών με μοτοσικλέτα
  • Να γίνει αλλαγή του άρθρου 43 του ΚΟΚ για την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου
  • Να τροποποιηθεί το άρθρου 42 (για θέσπιση 0% αλκοόλ, 0% ψυχοτρόπες ουσίες κατά την οδήγηση)
  • Να αλλάξει η φιλοσοφία απόδοσης προστίμων για την επανεισαγωγή παραβατών στην ΚτΚ 
  • Να αλλάξει το ΣΕΣΟ προς μια κατεύθυνση ευόδωσης της σύγχρονης κινητικότητας
  • Να ‘’κλειδώνεται’’ η ανώτατη ταχύτητα των οχημάτων ανάλογα με τον τύπο τους στην ανώτατη τιμή που ορίζει ο ΚΟΚ.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Aptera: Το ηλεκτροκίνητο που καταργεί τη φόρτιση

cars

Bentley Continental GT Number 9. Ειδική έκδοση με εμβληματικό όνομα

cars

Πέντε αυτοκίνητα που θα λατρεύαμε ως cabrio

cars

Aνανέωση για τις Mercedes-Benz Coupe και Cabriolet

cars

Αυτό που έλειπε από την Lamborghini Urus, ήταν μία ανθρακονημάτινη τάπα!

cars

Βόμβα μεγατόνων η Bugatti με τον κινητήρα μπροστά!

cars

Η Audi αποχωρεί από τη Formula E

cars

Toyota Corolla GR Sport. Ένδειξη σπορ διάθεσης!

cars

Νέες ελπίδες για την ανάρρωση του M. Schumacher

cars