CARSNEWS
WORLD

Ράλι Σουηδίας: Το ζητούμενο είναι να υπάρχει χιόνι και πάγος [video]

Ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς είναι το ίδιο ιδιαίτερος όσο και ο πρώτος. Και αν το Monte Carlo είχε ανάμεικτες συνθήκες με την επιλογή ελαστικών να αποτελεί από πονοκέφαλο έως κριτήριο διάκρισης, στη Σουηδία η ύπαρξη ή όχι μπόλικου χιονιού μπορεί να δημιουργήσει απρόβλεπτες καταστάσεις. Η Σουηδία είναι ο μοναδικός αγώνας του WRC λοιπόν που γίνεται σε χιονισμένο τερέν, σε ειδικές που χαρακτηρίζονται και από τις υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, κάτι που διασφαλίζει το θέαμα αλλά και τις ανατροπές στην κατάταξη στη διάρκεια του τριημέρου.

Το ζητούμενο για μια όσο το δυνατό πιο ομαλή διεξαγωγή του αγώνα είναι το «χιόνι παντού», διότι όλα τα αυτοκίνητα φορούν λάστιχα με καρφιά και αν κάπου δεν υπάρχει πολύ χιόνι, τότε το χώμα μπορεί να «ξηλώσει» τα καρφιά και η πρόσφυση να πάει περίπατο… Πάντως οι προβλέψεις για τον καιρό μιλούν για πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ειδικά το βράδυ που σημαίνει ότι το χιόνι και ο πάγος θα είναι εκεί.

Μάλιστα οι διοργανωτές είπαν ότι μπορεί την ημέρα το θερμόμετρο να δείχνει λίγο πάνω από το μηδέν – που σημαίνει ότι το χιόνι όπου είναι λίγο μπορεί να λιώσει – όμως το βράδυ που θα πέφτει κάτω και από το -10, θα «χτίζεται» ο απαραίτητος πάγος.
Υπό αυτές τις συνθήκες πλεονέκτημα έχουν όσοι ξεκινούν πιο πίσω, αφού οι πρώτοι θα έχουν ρόλο… εκχιονιστικού, όπως συνέβη πέρυσι με τον Ogier.

Ο αγώνας έχει επίκεντρο την πόλη του Torsby, όπου και το σέρβις πάρκ με την εκκίνηση και την σούπερ ειδική που ακολουθεί να γίνεται στο Karlstadt. Το Ράλι της Σουηδίας μετρά συνολικά 19 ειδικές διαδρομές με τα αγωνιστικά χιλιόμετρα να φτάνουν τα 319,17 και τα συνολικά τα 1.466,63.  

Θέλει δεύτερη νίκη η Citroen

Σε επίπεδο ομάδων και ξεκινώντας από τη Citroen μια και αυτή κέρδισε τον προηγούμενο αγώνα, οι Γάλλοι πάνε στην Σουηδία με αναπτερωμένο το ηθικό. Η Citroen πανηγύρισε στο Monte την 100η νίκη στην ιστορία της και την 1η στη νέα εποχή Ogier και τώρα το ζητούμενο είναι το C3 WRC να είναι εξίσου ανταγωνιστικό και στα χιόνια. Ο Ogier έχει τρεις νίκες στη Σουηδία και αν δεν αντιμετωπίσει τα περυσινά προβλήματα είναι βέβαιο πως θα βρίσκεται ανάμεσα στους διεκδικητές της νίκης, την ώρα που ο Esapekka Lappi θα βρίσκεται σε οικείο περιβάλλον.

Mε τον αέρα του περυσινού νικητή ο Neuville

Στο στρατόπεδο της Hyundai κυριαρχεί η αισιοδοξία από το αποτέλεσμα του Monte, που μπορεί να μην έφερε τη νίκη (κρίθηκε στην Power Stage σε μια εξαιρετική μάχη ανάμεσα σε Ogier και Neuville), αλλά έφερε βαθμούς και την πρώτη θέση στους κατασκευαστές. Ο Βέλγος είναι το «δέκα το καλό» στην ομάδα, έχοντας κερδίσει και πέρυσι, την ώρα που ο Loeb θα κάνει τον δεύτερο αγώνα με τη νέα του ομάδα έχοντας να οδηγήσει σε ανάλογες συνθήκες πάνω από πέντε χρόνια, με τον Mikkelsen να οδηγεί το τρίτο i20 WRC.
To βέβαιο είναι πως το Hyundai έχει αποδείξει πως είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό και ο Neuville έχει μια πολύ καλή παράδοση στα χιόνια της Σουηδία. Για τα υπόλοιπα στο… γήπεδο.

Mε τέσσερα αυτοκίνητα η Toyota

Στην Τoyota έχουν ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο (που είχε κερδίσει τον αγώνα το 2017) -και ίσως τον πιο γρήγορο οδηγό αυτήν την εποχή. Ο Tanak πήρε τις περισσότερες ειδικές στο Monte και αν δεν είχε το λάστιχο θα ήταν μακράν πρώτος. Την ίδια στιγμή η ομάδα έχει κάνει πολλές δοκιμές σε ανάλογες συνθήκες, ενώ θα ρίξει στον αγώνα τέσσερα αυτοκίνητα. Εκτός λοιπόν από τον Tanak τα χρώματα της ιαπωνικής ομάδας θα κληθούν να υπερασπίσουν ο Latvala που θα οδηγεί «στο σπίτι του», αλλά και ο αναγεννημένος όπως έδειξε στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς Kris Meeke. Το τέταρτο Yaris WRC θα οδηγήσει ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Marcus Gronholm σε μια τιμής ένεκεν εμφάνιση, έχοντας στο δεξί μπάκετ τον μόνιμο συνοδηγό του Timo Rautiainen.  Είναι βέβαιο ότι ο Marcus δεν έχει ξεχάσει την τέχνη του και υπό κανονικές συνθήκες θα βρίσκεται μέσα στη δεκάδα.

Για μια αξιοπρεπή εμφάνιση η M-Sport

Τέλος, η M-Sport θα παρατάξει στην εκκίνηση τρία αυτοκίνητα με τους Sunninen, Tidemand και Evans. Oι δύο πρώτοι θα έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι οι συγκεκριμένες συνθήκες τους είναι οικείες, οπότε υπάρχουν κάποιες βάσιμες ελπίδες για ένα καλό πλασάρισμα στην τελική κατάταξη.
Να σημειώσουμε ότι εκτός από τα τρία προαναφερθέντα αυτοκίνητα, αλλά δύο Fiesta της M-Sport θα οδηγήσουν οι Lorenzo Bertelli και Janne Tuohino.

Σε κάθε περίπτωση τα προγνωστικά για την ομάδα του Malcolm Wilson δεν μιλούν για διάκριση σε επίπεδο νίκης, όμως άπαντες εκφράζουν μια συγκρατημένη αισιοδοξία για μια εμφάνιση άνω του αξιοπρεπούς.

Δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα του περυσινού αγώνα.

Related Articles

WRC: Η Hyundai ανακοίνωσε πως ο Loeb θα τρέξει και στη Χιλή

cars

Στις δοκιμές αυτόνομων οχημάτων της Apple, οι οδηγοί παρεμβαίνουν πολύ συχνότερα από ότι σε άλλες εταιρείες

cars

BMW: Αρκετοί πελάτες δε γνωρίζουν ότι το πίσω τζάμι ανοίγει στην 3 Series Touring

cars

Bentley Continental GT Convertible Bavaria Edition από τη Mulliner

cars

Πωλήσεις 2018: Οι νικητές στην Ευρώπη

cars

Maserati 5000GT Coupé, ένα πολύ σπέσιαλ κομμάτι από τον Ghia

cars

Test drive: Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet AllGrip

cars

Επίσημο: Νέο Kia XCeed [video]

cars

Daimler: Πώς το WLTP θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων μας το 2018 και 2019

cars