CARSNEWS
AUTONEWS

Ριζοσπαστική επανεξέταση

Δεν πρόκειται για μανιφέστο, που το θυμήθηκα τώρα, αλλά για κάποιες σκέψεις γύρω από την αυτοκίνηση όχι για το παρελθόν και για τα όσα έχει δώσει στον άνθρωπο είτε ως δραστηριότητα είτε ως διασκέδαση αλλά για το παρόν και το μέλλον που έρχεται τρέχοντας. Γιατί το λέω αυτό;. Γιατί παλαιότερα όταν λέγαμε μέλλον το τοποθετούσαμε κάπου μακριά και πολλές φορές βάζαμε ακόμη και χρονικό όριο. Θυμάμαι ας πούμε εκεί κάπου στην δεκαετία του 1960, πιτσιρικάδες τότε, να συζητάμε στην παρέα προσπαθώντας να μάθουμε τις πρώτες μάρκες και να προβλέψουμε το μέλλον τους φανταζόμασταν ότι το 2000 (βάζαμε και χρονικό σημείο) ότι τα αυτοκίνητα δεν θα έχουν ρόδες και τιμόνι και μάλλον θα πετάνε!. Μα, με μία μικρή χρονική μετατόπιση, δεν είμαστε μακριά από την «παιδική ανάλυση» και περιμένουμε πράγματα και θαύματα.

Για τα θαύματα δεν ξέρω, αλλά για τα πράγματα έχω γνώμη και η γνώμη αυτή υποστηρίζει ότι η ανάκαμψη στην βιομηχανία αυτοκινήτου θα αργήσει να εμφανιστεί, κάτι που φάνηκε ήδη από τα αποτελέσματα πωλήσεων στην Ευρώπη με μείωση 20% σε σύγκριση με πέρυσι που άρχισε και έκλεισε με μειωμένες πωλήσεις. Το 2020 δεν ήταν μια εύκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία, για να το θέσω πολύ ήπια. Από την μία η πανδημία που προκάλεσε κλείσιμο αντιπροσώπων, διακοπή της παραγωγής, διακοπές της αλυσίδας εφοδιασμού και άλλα. Από την άλλη η ηλεκτροκίνηση που (θα το επαναλάβω) είναι πρώτη πραγματική ριζοσπαστική εξέλιξη της αυτοκίνησης μετά την δημιουργία του πρώτου αυτοκινήτου στο μακρινό 1888, όχι μόνο λόγω του τρόπου κίνησης αλλά για όλη την έρευνα και εξέλιξη που απαιτείται και για τις οποίες έχουν ήδη επενδυθεί δισεκατομμύρια ευρώ και συνεχίζουν να επενδύονται, χωρίς να ξέρουν πότε θα αποσβεστούν αυτές οι επενδύσεις για να αρχίσει η κερδοφορία αν και όπως δείχνουν τα πράγματα αυτό θα αργήσει να συμβεί.

Σε όλο αυτό προσθέστε και το δίλημμα των κατασκευαστών διότι πρέπει να συνεχίσουν να ψάχνουν λύσεις για να διατηρούν χαμηλά επίπεδα ρύπων στους κινητήρες εσωτερικής καύσης όπου παραμένει η ζήτηση (μειούμενη μεν αλλά παραμένει) υπο τον φόβο του προστίμου στην περίπτωση υπέρβασης το οποίο επίσης είναι πολλά εκατομμύρια ευρώ ή αν θα αποφασίσουν να σταματήσουν την παραγωγή και να στραφούν αποκλειστικά προς την ηλεκτροκίνηση, όπως άλλωστε δήλωσαν ήδη κάποιες ) αναμένοντας όμως πωλήσεις που δεν έρχονται καθώς στο αγοραστικό κοινό επικρατεί ακόμη σκεπτικισμός για αξιοπιστία, φόρτιση, βλάβες, υποστήριξη, αυτονομία και βέβαια τις τιμές που είναι ακόμη υψηλές. Φαντάζομαι λοιπόν ότι αυτό που αναρωτιούνται είναι «τι ακολουθεί;»

Κοινωνική και ηθική ευθύνη

Αυτές οι δύο έννοιες είναι πια κανόνας για τους κατασκευαστές και αυτό προκύπτει και από τις έρευνες καταναλωτών που πραγματοποιούνται όλο και συχνότερα καθώς οι εταιρίες προσπαθούν να «πάρουν τον σφυγμό» μίας αγοράς που αλλάζει συνεχώς και ζητάει συνεχώς. Από πρόσφατη μεγάλη πανευρωπαϊκή έρευνα λοιπόν προκύπτει ότι σχεδόν το 80% των αγοραστών αποφασίζει πια βάσει αειφορίας αλλά και της «βιώσιμης συμπεριφοράς» της  αυτοκινητοβιομηχανίας και αυτό είναι μία νέα σημαντική κανονιστική πτυχή, καθώς αφορά από τους ρύπους μέχρι την ανακύκλωση. Όλο το θέμα της αειφορίας απαιτεί σαφώς όλο και περισσότερη προσοχή, αλλά μέσα σε αυτό το θέμα η εστίαση αλλάζει και επεκτείνεται. Στο μέλλον, οι κοινωνικές και ρυθμιστικές πιέσεις θα επεκτείνουν το πεδίο των ανησυχιών για τη βιωσιμότητα πέρα ​​από την ηλεκτροδότηση και την αποκαρβονοποίηση έως ότου καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής, με αυξανόμενη έμφαση στην κοινωνική και ηθική ευθύνη. Οι εταιρείες θα πρέπει να υιοθετήσουν μια προσέγγιση από άκρο σε άκρο σε αυτό το θέμα που σημαίνει μια προσέγγιση που αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις όχι μόνο του οχήματος, αλλά και κάθε πτυχής της λειτουργίας μιας εταιρείας συν τις δραστηριότητες των συνεργατών τους!

Ευφυής βιομηχανία και ψηφιοποίηση

Αρχίζουμε από το δεύτερο, αν και το ένα δημιουργεί το άλλο, διότι είναι αυτό που κυριαρχεί στις απαντήσεις της έρευνας, κυρίως των νεώτερων ηλικιών που ζητούν εξατομίκευση και ψηφιοποίηση του αυτοκινήτου που σκέφτονται να αγοράσουν. Βέβαια η ψηφιοποίηση παρέχει πολλούς από τους παράγοντες που επιτρέπουν τη βιώσιμη κινητικότητα, αλλά δεν αρκεί από μόνη της. Η βιομηχανία πρέπει επίσης να αγκαλιάσει την πολιτιστική αλλαγή έτσι ώστε να μπορεί να αρχίσει να σκέφτεται ολιστικά για τη βιωσιμότητα και να προσαρμόσει όλα τα προϊόντα και τις διαδικασίες της με αυτόν τον τρόπο σκέψης. Πάνω απ ‘όλα, πρέπει να μεταφέρει υπαλλήλους, προμηθευτές και πελάτες μαζί της σε αυτό το (διαφορετικό τώρα πια) ταξίδι. Η έννοια της κυκλικής οικονομίας πρέπει να γίνει τρόπος ζωής για όλους μας με την αειφορία να είναι ένα μόνιμο μέλημα των εταιριών καθώς και αυτή είναι μεταξύ των παραμέτρων που θα εξασφαλίσουν ουσιαστικά την επιβίωσή τους τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία.

 Ένα άλλο είναι η ανάγκη υιοθέτησης της έννοιας της ευφυούς βιομηχανίας . Η επόμενη γενιά ψηφιακής μηχανικής και κατασκευής θα βασιστεί σε τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI), το cloud και το Internet of Things (IoT) για τη δημιουργία μιας βιομηχανίας που βασίζεται σε δεδομένα και λογισμικό. Οι εταιρείες θα αξιοποιούν όλο και περισσότερο αυτές τις τεχνολογίες για να δημιουργήσουν έξυπνα προϊόντα και συστήματα, λειτουργίες και υπηρεσίες για να βελτιώσουν το χρόνο λειτουργίας, να μειώσουν το κόστος και να αυξήσουν την αποδοτικότητα – και ως εκ τούτου να αυξήσουν την αξία για τις εταιρείες, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους. Το  κάθε είδους και λειτουργίας λογισμικό παίζει πλέον καθοριστικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία και θα επηρεάσει σε μέγιστο βαθμό στην συνέχεια κάθε πτυχή του.

Για να προσαρμοστούν σε αυτό το νέο περιβάλλον, οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές τους θα πρέπει να εξελιχθούν στο σύνολο σχεδόν της δραστηριότητας σε εταιρίες υψηλής τεχνολογίας σε όλη την αλυσίδα παραγωγής όπως  σε εργασίες κατασκευής και αποθήκευσης για τη διαχείριση ροής υλικών, την ολοκλήρωση των διαδικασιών παραγγελίας έως παράδοσης και την πραγματοποίηση βελτιώσεων απόδοσης και ποιότητας στην παραγωγή οχημάτων Μπορούν επίσης να φέρουν επανάσταση σε εργασίες όπως ο προγραμματισμός αν και η πρόβλεψη της «συμπεριφοράς» της αγοράς είναι απρόβλεπτη, να εκμεταλλευτούν το 5G και το edge που είναι το κλειδί για την παροχή ευελιξίας, με το 5G να προσφέρει ακουστική ταχύτητα μετάδοσης και εύρος ζώνης, και το edge να επιτρέπει εξαιρετικά γρήγορους χρόνους απόκρισης σε «πεδία» όπως η αυτόνομη οδήγηση. Σε αυτά προσθέστε και την εξέλιξη των ρομπότ που θα γίνουν πιο ευέλικτα, φθάνοντας στο σημείο να χρησιμοποιούνται ακόμη και στην επισκευή και συντήρηση των οχημάτων!

Εποχή ευθύνης

Σε αυτήν μεγάλο μέρος κατέχει το περιβάλλον και η προστασία του, που πλέον είναι παραπάνω από υποχρεωτική και είναι πια ζωτικής σημασίας, κυριολεκτικά. Καλά όλα τα ηλεκτρονικά, οι ψηφιακές πλατφόρμες και τα λογισμικά, αλλά μειώνεται η αξία τους εάν επιβαρύνουν το περιβάλλον. Αρα πρόκειται για κινητικότητα ενταγμένη όμως σε οικοσύστημα και εδώ απαιτούνται συνέργειες και μάλιστα σοβαρές και μεγάλες αφού κάτι τέτοιο περιλαμβάνει παρόχους δημόσιων μεταφορών, καθώς και ενεργοποιητές κινητικότητας, όπως φορείς παροχής υποδομής και χρησιμότητας, και τοπικές και εθνικές κυβερνήσεις. Παρά τη σημασία του οικοσυστήματος, η επιτυχία θα εξαρτηθεί επίσης από την ικανότητα των μεμονωμένων εταιρειών να αναπτυχθούν εσωτερικά.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να βελτιώσουν τις δεξιότητες και την οργάνωσή τους, την τεχνολογική τους ικανότητα, ειδικά γύρω από το λογισμικό, και την προσέγγισή τους στην επιχειρησιακή αριστεία, η οποία θα πρέπει να καλύπτει τα πάντα, από τη συνεχή βελτίωση των διαδικασιών έως την ενίσχυση της ανθεκτικότητας της αλυσίδας εφοδιασμού. Ετσι λοιπόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σύντομα θα αναλάβουν την ευθύνη για μια ολόκληρη σειρά περιβαλλοντικών και κοινωνικών στόχων. Ακόμα και όταν έρχονται νέες τάσεις και ανησυχίες στον κλάδο, αυτές οι ευθύνες θα είναι εδώ για να παραμείνουν, επηρεάζοντας κάθε παίκτη στο οικοσύστημα κινητικότητας, κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας αυτοκινήτων και κάθε πτυχή της εμπειρίας των πελατών.

Σαν συμπέρασμα

Τα θέματα είναι μεγάλα, σοβαρά και κυρίως πολυδιάστατα και η αυτοκινητοβιομηχανία θα χρειαστεί όλη την δυναμική της για να τα αντιμετωπίσει ειδικά στην μετα-πανδημία εποχή και στο διάστημα που θα χρειαστεί για την κανονικότητα η οποία μπορεί επίσης να έχει αλλάξει «μορφή» και δεδομένα επιχειρηματικότητας. Ενα είναι σίγουρο και το πιστεύω ότι ακόμη και με μετασχηματισμό η αυτοκινητοβιομηχανία θα παραμείνει ασταμάτητη δύναμη.

The post Ριζοσπαστική επανεξέταση first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Renault Clio. Έγινε 30 ετών

cars

Νέα Mercedes-Benz C-Class. Πολυτέλεια και τεχνολογία σε αρμονία…

cars

Jeep. Με νέο σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος

cars

Το νέο Volkswagen Caddy σε πιο ρεαλιστικά σκίτσα.

cars

Mε μειωμένες τιμές τα μοντέλα των Fiat, Alfa Romeo, Jeep και Abarth

cars

Η Kia προκαλεί αισθητικά με το νέο Optima.

cars

Veloster N ETCR. Αποκαλύφθηκε στη Φρανκφούρτη

cars

MAZDA AUTOONE. Για πρώτη φορά στην «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΑΝΥΤΙΜΕ 2019»

cars

Bentley Continental GT Speed. Η πιο δυναμική Bentley στην ιστορία.

cars