CARSNEWS
NEW MODELS

Σε έναν χρόνο από τώρα το ολοκαίνουριο, ηλεκτρικό 500e!

Στην έκθεση της Γενεύης φέτος, η Fiat παρουσίασε το εξαιρετικά ενδιαφέρον Centoventi Concept. Ένα καινοτόμο, σε πολλά επίπεδα, πρωτότυπο που θα μπορούσε να πει κάποιος ότι λειτουργεί ως προάγγελος του επόμενου Panda. Παράλληλα όμως, η ιταλική εταιρία κοιτάζει στο μέλλον, ανακοινώνοντας ότι στην έκθεση της Γενεύης το 2020, θα παρουσιάσει το ολοκαίνουριο 500e – την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς “μικρού”.

Κάπου εδώ όμως, τα πράγματα περιπλέκονται καθώς το νέο 500e δεν πρόκειται να σημάνει την αντικατάσταση του 500 στο σύνολο της γκάμας του! Το 500e θα εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια πλατφόρμα, εξελιγμένη ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και θα πωλείται παράλληλα με τα “συμβατικά” 500 (αυτά με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου), τα οποία βεβαίως θα ανανεωθούν τόσο μηχανικά όσο και στυλιστικά. Με λίγα λόγια, το 500e δεν θα είναι μία έκδοση του 500, αλλά ένα εντελώς διαφορετικό (τουλάχιστον τεχνικά) μοντέλο.

Το αυτοκίνητο θα μείνει πιστό σε ότι γνωρίζετε για το 500, αλλά θα είναι εντελώς νέο. Θα είναι δραστικά διαφορετικό κάτω από την επιφάνεια αλλά θα αναγνωρίζεται το μέγεθος και τις αναλογίες του.

Η έναρξη της ηλεκτρικής πορείας μας με το 500 είναι μία σημαντική δήλωση. Το κάνουμε με το συγκεκριμένο μοντέλο για λόγους κόστους. Είναι σαφές ότι δεν μπορούμε να πουλάμε ένα ηλεκτρικό 500 στην ίδια βασική τιμή με το τρέχον 500 αλλά είναι ξεκάθαρο ότι περισσότεροι από τους μισούς πελάτες μας σήμερα, δεν αγοράζουν βασικές εκδόσεις. Για την ακρίβεια, μία τιμή της τάξης των €24.000 είναι φυσιολογική σήμερα.

Αν κοιτάξετε τον ηλεκτρικό ανταγωνισμό, η τιμές κυμαίνονται γύρω στα €32.000. Το άλμα από τα €24.000 στα €32.000 δεν είναι τόσο μεγάλο, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς τις κρατικές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Δήλωσε ο επικεφαλής της Fiat, Olivier Francois, ο οποίος επιβεβαίωσε τόσο την αναβίωση του “500 Giardiniera” όσο και το λανσάρισμα μίας “mild-hybrid” έκδοσης του 500, αργότερα μέσα στην χρονιά. Αυτό που καταλαβαίνω εγώ, είναι ότι η γκάμα του 500 θα “σπάσει” σε δύο κομμάτια. — τη μία λοιπόν, θα έχουμε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, που θα λανσαριστεί ως ένα είδος “Tesla για την πόλη” όπως δήλωσε ο Francois και θα κινηθεί σε σαφώς πιο premium μονοπάτια και από την άλλη, το “συμβατικό” 500 που θα συνεχίσει να ανανεώνεται ώστε να μην χάσει εντελώς την επαφή με τον ανταγωνισμό, αλλά θα προσφέρεται ως μία πιο προσιτή εναλλακτική. Ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την Fiat… Η επιτυχία της θα κριθεί στο μέλλον, αλλά είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα.

Related Articles

Ούτε οι “μικρές” Porsche θα γλιτώσουν τον εξηλεκτρισμό!

cars

Η Jaguar-Land Rover σκοπεύει να πληρώνει για πληροφορίες!

cars

Aston Martin Vanquish Vision Concept. Ο διεκδικητής…

cars

Leave a Comment