CARSNEWS
AUTONEWS

Σε πορεία μεταμόρφωσης η αυτοκίνηση

Επιτέλους συνεννόηση

Πριν από αρκετές ημέρες σε ένα κείμενο (που μπορείτε να το δείτε στο κομμάτι «ειδικά θέματα») είχα παραθέσει κάποιες σκέψεις και εξελίξεις γύρω από την ηλεκτροκίνηση, αλλά και τα παράδοξα των αποφάσεων των επιτροπών της Ε.Ε. σχετικά μα τους ρύπους των αυτοκινήτων που επιμένω ότι αυτός είναι και ο λόγος του «αγώνα δρόμου» των κατασκευαστών για το ποιος θα προλάβει να ανακοινώσει περισσότερα ηλεκτρικά κάθε μορφής πριν…από τον γείτονα!

Ποια είναι η μεταμόρφωση;

Αν το σκεφθούμε λίγο, ίσως να συμφωνήσετε μαζί μου, ότι η ηλεκτροκίνηση είναι η πρώτη ουσιαστική μεταμόρφωση της αυτοκίνησης από εκείνο το πρώτο αυτοκίνητο του Κάρλ Μπένζ στα τέλη του 19ου αιώνα. Βέβαια μην μας διαφεύγει ότι ο ηλεκτροκινητήρας είχε προηγηθεί αυτού της εσωτερικής καύσης κατά κάποια χρόνια αλλά υπάρχει μία ουσιαστική διαφορά. Εκείνος (ο πρώτος) δεν είχε μέλλον αφού πολύ γρήγορα «πνίγηκε στην βενζίνη» ενώ ο σημερινός είναι το μέλλον και ήλθε για να μείνει, άσχετα από τον επερχόμενο ανταγωνιστή που είναι το υδρογόνο, αφού αυτό αργεί ακόμη για την πλήρη είσοδο στην αγορά και εννοώ φυσικά τις υποδομές και κατά δεύτερον θα είναι πολύ πιο εύκολη η «συμβίωση» μεταξύ τους. Να επιστρέψουμε όμως στην μεταμόρφωση που φέρνει μαζί της καινούργια μεγάλη έρευνα και εξέλιξη με νέες πλατφόρμες, μπαταρίες, σχεδίαση για καλύτερη αεροδυναμική, νέα στάνταρ ασφάλειας, ακόμη και διαφορετικά ελαστικά!. Φέρνει όμως και καινούργιες δομές αλλά και νέες θέσεις εργασίας με άλλες ειδικότητες για την παραγωγή αλλά και την τεχνική υποστήριξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι επίσης εντελώς διαφορετικά.

Θυμάμαι που μας είχε κάνει εντύπωση όταν σε κάποια πανεπιστήμια του εξωτερικού είχαν δημιουργηθεί οι πρώτες ειδικότητες ηλεκτρονικών αυτοκινήτων και όχι «απλώς» ηλεκτρολόγων, βλέποντας τις εξελίξεις που έρχονται. Φυσικά κοντά σε αυτά, νέες εμπορικές δραστηριότητες με εταιρίες κατασκευής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα προμηθεύουν τα εργοστάσια και μάλιστα στην Αμερική επιδοτούνται οι δραστηριότητες αυτές ειδικά για δημιουργία νέων μονάδων. Σε όλα αυτά προσθέστε και τα δίκτυα φόρτισης που ακόμη δυστυχώς βρίσκονται σε εμβρυακό στάδιο ανάπτυξης αλλά δεν θα αργήσει που περιλαμβάνει από την κατασκευή φορτιστών κάθε είδους μέχρι τα σημεία τοποθέτησης, που είναι ένα ακόμη μεγάλο πεδίο εργασίας. Πρόκειται λοιπόν για πλήρη μεταμόρφωση σε όλα τα επίπεδα.

Ποιος αποφασίζει  για όλα αυτά;

Αυτή είναι η θεμελιώδης ερώτηση, διότι εδώ συγκρούονται δύο κόσμοι, κυριολεκτικά. Ο ένας κόσμος είναι οι κατασκευαστές που «παλεύουν» από την μία να εξελίξουν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα δαπανώντας πολλά εκατομμύρια και από την άλλη να συμμορφωθούν με τις οδηγίες περί ρύπων στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο άλλος κόσμος είναι η Ε.Ε. και οι επιτροπές της που πραγματικά βρίσκονται στον «δικό τους κόσμο» και όποτε τους πιάνει ο πόνος για το περιβάλλον θυμούνται το αυτοκίνητο και επιβάλλουν μειώσεις οι οποίες επιστημονικά δεν μπορούν να υπάρξουν και έτσι οδηγούμαστε στην ηλεκτροκίνηση. Το κακό είναι ότι αυτοί που μετέχουν στις επιτροπές δεν γνωρίζουν την διαδικασία για ένα νέο μοντέλο από την αρχή μέχρι το τέλος. Με εύσχημο τρόπο τους τα είπε ο Πρόεδρος της ένωσης κατασκευαστών Ευρώπης που σε ελεύθερη μετάφραση είπε «επειδή δεν γνωρίζετε από αυτοκίνητο να σας πω ότι ο χρόνος για ένα νέο μοντέλο είναι από 5-6 έτη. Εμείς λοιπόν θα πρέπει να γνωρίζουμε από τώρα τι θα ισχύει σε βάθος χρόνου». Προχώρησε μάλιστα και σε πρόταση να συγκροτηθούν μικτές ομάδες εργασίας από γραφειοκράτες και ανθρώπους και φορείς της αγοράς, σε μία προσπάθεια εξορθολογισμού των αποφάσεων και των κανόνων.

Δεν θα το πιστέψτε αλλά τον άκουσαν! Έτσι πριν λίγες ημέρες σχηματίστηκε μία επιτροπή «σύμπραξης δεξιοτήτων» (μου αρέσει ο τίτλος) που θα φέρει σε επαφή ανθρώπους  από τη βιομηχανία, τους κοινωνικούς εταίρους, τα ιδρύματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και τις περιφέρειες και τους δήμους με συγκεκριμένες προτάσσεις για όλα τα θέματα δίνοντας την μεγαλύτερη βαρύτητα φυσικά στο περιβάλλον αλλά και στο εργασιακό περιβάλλον σχετικά με απολύσεις που ήδη έχουν γίνει αλλά και τις αναδυόμενες θέσεις εργασίας όπως και την νέα εκπαίδευση στους παλαιούς εργαζόμενους ώστε να ακολουθήσουν την καινούργια πραγματικότητα.

Αλλάζει η πραγματικότητα;

Κάποιος παλιός μου είχε πεί ότι «το εμπόριο δεν πεθαίνει. Απλώς αρρωσταίνει». Εκεί βρισκόμαστε σήμερα με όλα αυτά που συμβαίνουν αλλά είναι βέβαιο ότι ακόμη και μία ελπιδοφόρα είδηση είναι ικανή να αλλάξει το κλίμα της αγοράς αυτοκινήτου, που ήδη άρχισε να αλλάζει. Η πραγματικότητα αλλάζει με την ηλεκτροκίνηση αλλά ποτέ δεν θα χαθούν και αυτοί που ζητάνε με επιμονή την παλιά-καλή συνταγή ενός «αληθινού» κινητήρα. Άλλωστε ουσιαστικά ακόμη δεν είδαμε υποδομές για την ηλεκτροκίνηση, όπως είναι για παράδειγμα τα σημεία φόρτισης. Διαβάστε λοιπόν. Από τα 199.825 σημεία φόρτισης που υπάρχουν σήμερα στις χώρες της Ε.Ε., το 75% βρίσκεται σε μόλις τέσσερις χώρες που είναι οι Κάτω χώρες, Γερμανία, Γαλλία και Αγγλία την ίδια στιγμή που και χωροταξικά να το εξετάσεις αυτές οι τέσσερις χώρες καλύπτον ως επιφάνεια μόλις το 27% της συνολικής επιφάνειας της Ε.Ε.

Ναι αλλάζει η πραγματικότητα. Τουλάχιστον, αυτήν την φορά, ας γίνει όπως πρέπει…

The post Σε πορεία μεταμόρφωσης η αυτοκίνηση first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Alpine “δεν θα ξεφύγει από τον εξηλεκτρισμό”.

cars

Νέο Hyundai i30. Συνολικά αναβαθμισμένο

cars

Η Lamborghini έχει ήδη κατασκευάσει 10.000 Urus!

cars

Skoda Octavia iV. Διαθέσιμη και στη χώρα μας

cars

Καταργούνται τα Citroen C1 και Peugeot 108;

cars

Κινδυνεύει το Suzuki Jimny λόγω εκπομπών;

cars

Η ώρα της ηλεκτρικής Mustang-crossover πλησιάζει!

cars

Πέντε αυτοκίνητα λύνουν τις διαφορές τους με έναν αγώνα.

cars

Honda Civic Type R. Ανανεωμένο και με 2 νέες εκδόσεις!

cars