CARSNEWS
MARKET

Στην ίδια γραμμή παραγωγής τα Skoda Enyaq iV, Octavia και Karoq

Ξεκίνησε η κατασκευή του πλήρως ηλεκτρικού Skoda Enyaq iV, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα Octavia και Karoq. Το εργοστάσιο στη Mlada Boleslav είναι πολύ ξεχωριστό, καθώς είναι η μόνη εγκατάσταση σε ολόκληρο το Volkswagen Group όπου στην ίδια γραμμή παραγωγής κατασκευάζονται μοντέλα σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες.

Ενώ άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του γερμανικού ομίλου που βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB, που είναι ειδικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση, κατασκευάζονται σε εξειδικευμένα εργοστάσια, η Skoda αποφάσισε για το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βασίζεται στην MEB, τον δρόμο της “παράλληλης κατασκευής”. Ο στόχος ήταν να επιτευχθεί η μέγιστη ευελιξία και απόδοση στην παραγωγή.

Βέβαια, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι στη Mlada Boleslav είναι συνηθισμένοι σε τέτοια ευελιξία, καθώς μέρος της παραγωγής του Karoq κατασκευάζεται ήδη εκεί, ενώ στο παρελθόν στο ίδιο εργοστάσιο κατασκευαζόταν και το Rapid. Σε αντίθεση με την Octavia, που μοιράζεται την MQB με το Karoq, το Rapid βασιζόταν σε δική του πλατφόρμα. 

Η υλοποίηση μιας τέτοιας παραγωγής, παράλληλα σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες, ήταν μια μηχανολογική και εφοδιαστική πρόκληση για τους ανθρώπους της Skoda. Πλέον, το εργοστάσιο μπορεί να φιλοξενήσει την κατασκευή 250 έως 350 Enyaq iV ημερησίως, με δυνατότητα αυξομείωσης αυτού του αριθμού ανάλογα με τη ζήτηση. 

Αν και η ευελιξία στη γραμμή παραγωγής Octavia δεν είναι κάτι καινούργιο, η παράλληλη παραγωγή σε MQB και MEB απαιτούσε ειδικές τροποποιήσεις. Για αυτές τις τροποποιήσεις, που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο καλοκαίρι, επενδύθηκαν συνολικά 32 εκατομμύρια ευρώ. Οι μεγαλύτερες αλλαγές ήταν σχετικές με τη συναρμολόγηση, όπου η διαφορά μεταξύ παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών είναι πιο αισθητή. Εδώ λήφθηκε ειδική μέριμνα για νέα εξαρτήματα της MEB που συνδέονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και το συνολικό μεγαλύτερο βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε συνδυασμό με τις νέες απαιτήσεις βάρους, προστέθηκαν επιπλέον κύκλοι στη γραμμή συναρμολόγησης και έγιναν προσαρμογές στον τομέα κατασκευής πλαισίου. Επίσης, δημιουργήθηκε ένας νέος σταθμός εργασίας για την εγκατάσταση της μπαταρίας.

Skoda_02

Μια άλλη ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι και ο νέος σταθμός για την τροποποίηση των head-up displays. Αυτό συμβαίνει επειδή το Enyaq iV είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda με έναν νέο τύπο head-up display, με πολύ μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής και χαρακτηριστικά επαυξημένης πραγματικότητας – επομένως αυτή η εφαρμογή είναι πολύ πιο απαιτητική από την πλευρά της παραγωγής, σε σχέση με το κλασικό head-up display.

Τέλος, έγιναν κάποιες μικρές προσαρμογές στη φέρουσα δομή του υπόστεγου της γραμμής παραγωγής, γιατί τα ηλεκτρικά μοντέλα που “ταξίδευαν” εναέρια στη γραμμή παραγωγής, λόγω της ηλεκτρικής τους φύσης, ήταν μεγαλύτερου βάρους απ’ ότι άλλα μοντέλα στο παρελθόν. Κατά τη διάρκεια των αλλαγών, η Skoda έδωσε μεγάλη προσοχή στην ασφάλεια, ειδικά όσον αφορά τον χειρισμό των μπαταριών. Η Skoda εισήγαγε επίσης εκτεταμένα μέτρα πυροπροστασίας, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης θερμικών καμερών, οι οποίες παρακολουθούν συνεχώς τη θερμοκρασία στον χώρο παραγωγής και ενεργοποιούν τον συναγερμό εάν η θερμοκρασία αποκλίνει κάποια στιγμή από ένα καθορισμένο εύρος.

Related Articles

Ελπιδοφόρα μηνύματα για τις μπαταρίες αυτοκινήτων, πολλές από αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά

cars

Όχι μόνο βγήκε ανάποδα στον αυτοκινητόδρομο, αλλά δεν ήξερε καν τι του γινόταν

cars

Ρομπότ κατασκευάζουν ανταλλακτικά αυτοκινήτων

cars

Η χειρότερη στιγμή για να φουλάρεις το αμάξι βενζίνη

cars

Εταιρείες leasing, σύντομα, θα μισθώνουν μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

cars

Το Skoda Scala γίνεται 5άστερο στον Euro NCAP

cars

Ένας από τους πλέον σημαντικούς λόγους για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων

cars

Η Volkswagen θα αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων με 830 εκατ. ευρώ

cars

Με 62 συμμετοχές η 17η Ανάβαση Κύμης

cars