CARSNEWS
F1 & RACES

Τα 10 αυτοκίνητα που έγιναν sold out πολύ πριν παρουσιαστούν

Ο αείμνηστος Enzo Ferrari είχε πει ότι θέλει η Ferrari να κατασκευάζει πάντα ένα λιγότερο αυτοκίνητο από αυτά που μπορεί να πουλήσει. Πράγματι, μέχρι και σήμερα, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να ακολουθεί αυτήν την πρακτική, παράγοντας πολύ περιορισμένο αριθμό οχημάτων, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για κάποια ειδική έκδοση.

Βέβαια, πολλές είναι οι εταιρείες που ακολουθούν παρόμοια στρατηγική, κάνοντας μερικά από -αν όχι όλα- τα μοντέλα τους «μονόκερους» του κόσμου της αυτοκίνησης. Πρόκειται για αυτοκίνητα που μπορεί να δει κανείς ελάχιστες φορές στη ζωή του, αν είναι τυχερός, αφού η αγορά ενός εξ αυτών είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας για τους περισσότερους ανθρώπους.

Τις περισσότερες φορές που μια αυτοκινητοβιομηχανία λανσάρει μια ειδική έκδοση ενός μοντέλου, ή ένα πολύ περιορισμένης έκδοσης όχημα, οι πιθανότητες λένε ότι αυτό έχει βγει εκτός αποθέματος πολύ πριν τα νέα φτάσουν στα δικά μας αυτιά.

Ford GT

Για να αποκτήσει κανείς μια από τις 100 Ford GT που είχαν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν αρχικά, έπρεπε να υποβάλλει αίτηση στην εταιρεία, αλλά και να περάσει από ενδελεχή αξιολόγηση, πριν κριθεί κατάλληλος να προσθέσει στη συλλογή του το supercar των 647 PS. Οι 100 μονάδες που ανακοινώθηκαν στην αρχή για την 50ή επέτειο από τη νίκη της εταιρείας στο Le Mans, ξεπούλησαν σαν ζεστό, φρέσκο ψωμί, με τους Αμερικανούς να κατασκευάζουν ακόμη 350, οι οποίες μάλλον λογοδόθηκαν εξίσου γρήγορα.

Mercedes-AMG One

Η Mercedes-AMG One πέρασε στην παραγωγή τον Αύγουστο του 2022. Οι παραδόσεις των 275 μονάδων έχουν ήδη ξεκινήσει, με πολλούς αστέρες της Formula 1 και διασημότητες του χώρου του θεάματος να παραλαμβάνουν μία-μία τις δικές τους AMG One. Λέγεται ότι η εταιρεία έλαβε παραγγελίες τέσσερις φορές περισσότερες από τον συνολικό όγκο παραγωγής, πριν καν το μοντέλο με τον V6 των 1,6 L περάσει στη φάση παραγωγής.

Aston Martin Valkyrie

Με μόλις 150 αντίγραφα της Aston Martin Valkyrie να εξέρχονται από το εργοστάσιο των Βρετανών, το να αποκτήσει κανείς ένα από αυτά ήταν σχεδόν αδύνατο. Όπως ήταν λογικό, το πανίσχυρο όχημα που κρύβει έναν κινητήρα Cosworth V12 χωρητικότητας 6,5 L κι έχει τιμή που ξεπερνά τα 3 εκατ. ευρώ, έγινε ανάρπαστο κι «εξαφανίστηκε» από τον κατάλογο της εταιρείας πολύ πριν ξεκινήσει η παραγωγή του.

Lamborghini Huracan Performante

Η Lamborghini κατάφερε να πουλήσει όλες τις μονάδες της πρώτης χρονιάς που κυκλοφόρησε η Huracan Perfomante πριν καν καθίσει κανείς πίσω από το τιμόνι της. Πρόκειται γα την πισταδόρικη έκδοση της «συμβατικής» έκδοσης της Huracan, κάτι που προφανώς δικαιολογεί την αυξημένη ζήτηση.

Tesla Model 3

Μπορεί να είναι το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό όχημα σε αυτή τη λίστα, όμως οι αριθμοί κι η ζήτησή του δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν σε σχέση με τα supercars που προηγήθηκαν κι αυτά που θα ακολουθήσουν. Την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του, πίσω στο 2016, η Tesla έλαβε 325.000 παραγγελίες για το μοντέλο. Μέχρι τον Αύγουστο του 2017, η εταιρεία ο αριθμός αυτός είχε εκτοξευτεί στις 455.000 μονάδες.

Ferrari FXX K

Το εντυπωσιακό με τη Ferrari FXX K είναι ότι πρόκειται για ένα όχημα που δεν είναι νόμιμο για τον δρόμο, ούτε βέβαια και μπορεί να αγωνιστεί σε οποιοδήποτε πρωτάθλημα ή αγώνα. Παρ’ όλ’ αυτά, η τιμή των 2,7 εκατ. ευρώ δεν απέτρεψε τους πελάτες των Ιταλών από το να αγοράσουν το νέο τους «παιχνίδι» για την πίστα. Το υβριδικό «τέρας» των 1.032 PS, βασισμένο στη LaFerrari, έγινε ανάρπαστο πριν καν ανακοινωθεί.

Koenigsegg Agera RS

Ακόμη και για τους ιδιαίτερα εύπορους, που τυγχάνει να έχουν μερικά εκατομμύρια ευρώ στον τραπεζικό τους λογαριασμό, η απόκτηση μιας Agera RS δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Η λίστα αναμονής ήταν τεράστια, με τους πελάτες να περιμένουν έως και 5 χρόνια για να την προσθέσουν στη συλλογή τους. Το hypercar των 1.160 PS συνδύαζε στοιχεία και λειτουργίες της Agera R και της Agera S, κάνοντάς το το «απόλυτο εργαλείο για την πίστα,» σύμφωνα με τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία.

Pagani Huayra Roadster

Έχοντας τη διπλάσια τιμή από την coupe έκδοση, αγγίζοντας τα 2,8 εκατ. δολάρια, η Pagani Huayra Roadster ήταν ένα αυτοκίνητο για ελάχιστους. Οι 100 μονάδες της λογοδόθηκαν πριν το μοντέλο κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2017. Η -τότε- νέα έκδοση ήταν σχεδόν 90 kg ελαφρύτερη από το coupe, ενώ η κατασκευή ήταν κατά 52% πιο στιβαρή.

McLaren P1

Φυσικά, από τη συγκεκριμένη λίστα δε θα μπορούσε να λείπει ένα από τα πιο ρηξικέλευθα μοντέλα στον κόσμο, που μέχρι και σήμερα θεωρείται η επιτομή του σχεδιασμού και της μηχανικής. Ο λόγος για την McLaren P1, της οποίας οι 375 μονάδες είχαν βρει τον νέο τους ιδιοκτήτη πολύ πριν οι Βρετανοί ανακοινώσουν την έναρξη της παραγωγής. Το κεντρομήχανο, πισωκίνητο, PHEV όχημα των 903 PS ήταν κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα, κάνοντάς το εξαιρετικά ελαφρύ.

Alfa Romeo 8C Competizione

Μπορεί το συγκεκριμένο δημιούργημα των Ιταλών να βρισκόταν στην παραγωγή από το 2007 έως το 2010, όμως αυτό δεν το κάνει λιγότερο επιτυχημένο. Η Alfa Romeo σχεδίασε την 8C Competizione ως ένα coupe που αποτελούσε ζωντανή απόδειξη της γνώσης που έχει η εταιρεία στον τομέα των αγωνιστικών. Μόλις 500 μονάδες κατασκευάστηκαν, οι οποίες είχαν ήδη βγει εκτός αποθέματος πολύ πριν ανακοινωθεί η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου. Ο κινητήρας V8 των 4,7 L ήταν ο καρπός της συνεργασίας της Ferrari με τη Maserati κι απέδιδε 440 PS, με την τελική του ταχύτητα να ξεπερνά τα 290 km/h.

Related Articles

O Μπραντ Πιτ απέκτησε το δικό του γκαράζ στο Σίλβερστον για τη νέα ταινία με θέμα την F1

cars

Αυτό το εστιατόριο απευθύνεται στους φανατικούς της Formula 1

Bury

F1: Το καλεντάρι για το 2024 – Με τρεις σαββατιάτικους αγώνες η σεζόν

cars

Νέα έκδοση για την κορυφαία Bugatti Chiron Pur Sport Grand Prix

cars

Ο κορωνοϊός “χτυπά” την F1: Θετικός o πιλότος Σέρχιο Πέρες

cars

Formula 1: Λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο η απόσταση Φερστάπεν

Bury

Mercedes-AMG One: Τα προβλήματα μιας Formula 1 για το δρόμο

GP ΗΠΑ: Ταχύτερος ο Verstappen στο FP1

cars

Formula 1: Πήρε την pole για το Sprint Race του Τέξας ο Φερστάπεν

cars