CARSNEWS
NEW MODELS

Τετράτροχοι υπερήρωες σε τιμή ευκαιρίας

Τα πολλά άλογα δεν χρειάζεται να είναι και ακριβά. Κι αν στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού η λύση έχει βρεθεί και έχει εφαρμοστεί ουκ ολίγες φορές με επιτυχία, σε αυτή τη μικρή και… άνυδρη γωνία της Βαλκανικής χερσονήσου,  οι προτάσεις υψηλών επιδόσεων εξακολουθούν να αποτελούν εξωτικό φρούτο, αν όχι απαγορευμένο καρπό.

Η αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου παραμένει, λοιπόν, μονόδρομο για εκείνους που επιθυμούν να κάνουν τα όνειρα των εφηβικών τους ετών πραγματικότητα και παρά το υψηλό ρίσκο που μπορεί να ενέχει μια τέτοια επιλογή δεν είναι λίγες οι εκείνες οι φορές που μας έχει δικαιώσει.

Έτσι, λοιπόν, επιλέξαμε για εσάς μια σειρά αυτοκινήτων τα οποία στα νιάτα τους είχαν κάψει καρδιές και σήμερα πωλούνται αντί πινακίου φακής, έχοντας υποκύψει όχι τόσο στην φθορά του χρόνου αλλά της φορολογία και των παράλογα υψηλών τιμών της βενζίνης. Προσδεθείτε ή ακόμα καλύτερα πιάστε μολύβι και χαρτί για να καθαρογράψετε την εφηβική σας wish list.

Renault Clio RS

Η Renault διαθέτει μια σπάνια παράδοση στα λιλιπούτεια hot hatches η οποία ξεκινά από εκείνη την εποχή που το turbo μπήκε στη ζωή της και μεταφέρθηκε σχεδόν αυτούσιο από τις πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 στον υπεράνω κάθε υποψίας Renault 5 Turbo.

Και ενώ θα περίμενε κανείς ότι οι Γάλλοι θα συνεχίσουν να περιστρέφονται γύρω από τον αστερισμό του σαλίγκαρου, ήρθε το Renault Clio Williams με τον 16βάλβιδο ατμοσφαιρικό κινητήρα  των 2,0 λίτρων να αλλάξει τις ισορροπίες. Σπανιότατο στις ημέρες, όπως άλλωστε και το κεντρομήχανο Clio Renault Sport V6, το οποίο δεν παράχθηκε σε περισσότερα από 3.000 αντίτυπα φτάνοντας έως και τους 255 ίππους.

Υπάρχουν ωστόσο και εκείνα τα Clio RS που θα μπορούσαν να θεωρηθούν προσιτά, ξεκινώντας από τα 5.000 ευρώ και φτάνοντας ανάλογα με την κατάσταση, τον αριθμό των χιλιομέτρων και τις ορέξεις του ιδιοκτήτη τους ακόμα και τα 15.000 ευρώ.

Τα περισσότερα από αυτά ανήκουν στην τρίτη γενιά του αυτοκινήτου και εφοδιάζονται με έναν δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 200 ίππων. Για όσους έχουν βρεθεί στο αριστερό κάθισμα ενός Clio RS εκείνης της εποχής ίσως να θυμούνται την αμετανόητα «σφικτή» κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων και υπερβολικά ελαφρύ τιμόνι το οποίο τη δύσκολη στιγμή σοβάρευε επιτρέποντας στον οδηγό να αντιδράσει έγκαιρα και αποτελεσματικά.

VW Golf GTI

Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10.000 ευρώ κινείται συνήθως και το VW Golf GTI. Εμείς θα επιλέγαμε την πέμπτη κατά σειρά γενιά -κατά πολλούς η καλύτερη- η οποία έκρυβε κάτω από το καπό της έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού.

Αν και δεν σπανίζουν οι διαμορφώσεις που προσφέρουν το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξη σχέσεων, η επιλογή του μηχανικού κιβωτίου με τον ίδιο αριθμό ταχυτήτων κρίνεται σε κάθε περίπτωση πιο ασφαλής.

Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του VW Golf GTI πέμπτης γενιάς είναι ο all around χαρακτήρας του, την ίδια στιγμή που οι 200 ίπποι αποτελούν ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα ένα αξιοσέβαστο νούμερο.

Μπορεί με το best seller της VW να μην βάλεις φωτιά στην άσφαλτο, αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ταξιδέψεις με άνεση και οικονομία, αποτελώντας ταυτόχρονα κομμάτι μιας ιστορίας που ξεκινά από τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει μέχρι και σήμερα.

Subaru Impreza WRX

Βγαλμένο από την εποχή που η Subaru μεσουρανούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ δείχνοντας ικανή να κοιτάξει στα μάτια κάθε αντίπαλο, το Impeza δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας.

Στην έκδοση WRX της δεύτερης κατά σειρά γενιάς του συναντάται με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 265 ίππων και φυσικά με το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που καθιστά τις προτάσεις της ιαπωνικής φίρμας μοναδικές στο είδος του.

Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνεται από το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων με το χαρακτηριστικό κούμπωμα, ενώ σπάνια μπορείς να σκεφτεί κανείς ένα διαφορετικό χρώμα για τις επιφάνειες του αμαξώματος από το μπλε των αγωνιστικών «Scooby».

Η υψηλή κατανάλωση καυσίμου και οι αυξημένες ανάγκες συντήρησης θα πρέπει να συνυπολογιστούν πριν την αγορά ενός μεταχειρισμένου Subaru Impreza WRX, το οποίο στην χώρα μας μπορεί να το αποκτήσει κανείς ξοδεύοντας λιγότερα από 10.000 ευρώ.

Honda Civic Type R

Θα αποτελούσε τραγική παράλειψη αν από τη λίστα μας έλειπε ένα Honda Civic Type R. To τελευταίο ατμοσφαιρικό, γνωστό με την κωδική ονομασία FN2, το οποίο αν και ξάφνιασε πολλούς με τον… διαστημικό για εκείνη την εποχή σχεδιασμό δεν άργησε να πάρει μια θέση στο πάνθεον των made in Japan τετράτροχων.

Ο δίλιτρος-τετρακύλινδρος κινητήρας άγγιζε τους 201 ίππους λίγο πριν η βελόνα του στροφόμετρου μπει στον κόφτη χωρίς μάλιστα να σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς… φυσιολογικά μιας και «χαμηλά» έμοιαζε με απορυθμισμένο 1.600άρη.

Η μυθική ακρίβεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων έκανε το δεξί σου χέρι να μένει καρφωμένο στη μεταλλική μπίλια του επιλογέα και το βλέμμα σου στην κορυφή της επόμενης στροφής την οποία συνήθως περνούσες με όλα.

Τα Honda θεωρούνται και είναι ανθεκτικές κατασκευές συνεπώς ένα μεταχειρισμένο Type-R FN2 από καλό σπίτι σπανίως κρύβει παγίδες. Αποφύγετε κάθε τύπου βελτιώσεις, όχι μόνο για λόγους αξιοπιστίας αλλά κυρίως για να μην αμαυρώσετε το λευκό ποινικό μητρώο ενός αυτοκινήτου που ήδη αποτελεί ένα κλασσικό του μέλλοντος.

Για ένα σωστό Honda Civic Type R FN2 θα χρειαστεί να εκταμιεύσετε κάτι παραπάνω από 10.000 ευρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα βρείτε και πιο προσιτές επιλογές.

Mazda RX-8

Το τελευταίο φτερούγισμα του ρότορα αξίζει, αν μη τι άλλο, την προσοχή μας. O λόγος για το Mazda RX-8 το οποίο πωλείται πλέον σε εξευτελιστικά χαμηλές τιμές υποταγμένο στα τερτίπια ενός κινητήρα που έμελλε να το οδηγήσει στο πρόωρο –εξαιτίας των αυξημένων εκπομπών ρύπων- τέλος του.

Το Mazda RX-8 φαντάζει ως το ιδανικό sportscar. Χαμηλός κυβισμός –τα 1.308 κ.εκ. δεν έβλαψαν ποτέ, κανέναν-, τετράθυρο αμάξωμα που σε επίπεδο σχεδιασμού «στέκεται» ακόμα και τέσσερις πραγματικές θέσεις στο εσωτερικό του για εκείνους που θα αναζητήσουν ένα -τέλειο- άλλοθι.

Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, το μηχανικό κιβώτιο που τείνει να αποτελέσει προέκταση του δεξιού σου χεριού και το setup το οποίο θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο ακόμα και σε κυριακάτικο track day συμπληρώνουν το παζλ ενός αυτοκινήτου που γεννήθηκε για χώρες όπως η Ελλάδα.

Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή. Η αποκαρδιωτική κατανάλωση καυσίμου και η χαμηλή αξιοπιστία του περιστροφικού κινητήρα καταδίκασαν το Mazda RX-8 στην απομόνωση.  Ελάχιστοι ήταν εκείνοι πλέον που θα επένδυαν τα χρήματά τους σε ένα… μπιμπικωτό RX, ακόμα και η ίδια η Mazda πέταξε λευκή πετσέτα γνωρίζοντας ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν μπορεί να προσαρμοστεί στα ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων.

Το Mazda RX-8 διατέθηκε στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις ισχύος. Το Challenge με τους 192 ίππους και το Cosmo με τους 231 ίππους. Σήμερα βρίσκεις και τις δύο στα χρήματα ενός φρεσκοβαμμένου Fiat Cinquecento Sporting (sic), όχι γιατί η πραγματική αξία του αυτοκινήτου είναι αυτή αλλά γιατί τα κόστη που προκύπτουν από την συντήρηση και τη χρήση του καθιστούν την απόκτησή του απαγορευτική.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Εξαγριωμένος οδηγός BMW εμβολίζει με μίσος ένα Ford (Video)

cars

Το Polestar 1 ολοκληρώνει τον κύκλο ζωής του

cars

GP Ιταλίας 2019: Εντός έδρας θρίαμβος για Leclerc-Ferrari

cars

Ανάκληση για τις νέες BMW M3 και Μ4

cars

Ποια είναι τα νέα αυτοκίνητα των παικτών της Ρεάλ Μαδρίτης;

cars

Η αγωνιστική Bentley Continental σπάει τον πάγο!

cars

Ford: Στις 24 Σεπτεμβρίου η επίσημη πρεμιέρα του Puma ST (video)

cars

Φιστίκια: Η νέα «γραμμή παραγωγής» της BMW στην Κίνα

cars

H Honda επιμένει με τους διακόπτες

cars