CARSNEWS
MARKET

Το “αυτοκίνητο-βαλίτσα” της Mazda

Ενθουσιασμένη από τη ζήτηση για το τότε νέο roadster της, το MX-5, η Mazda έμελλε να γίνει το 1991 η πρώτη ιαπωνική μάρκα που κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans και η μόνη που διέθετε στη γκάμα της μοντέλα με περιστροφικό κινητήρα. Την ίδια χρονιά, η ιαπωνική εταιρεία από τη Χιροσίμα παρουσιάζει ένα υδρογονοκίνητο μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα, που έφερε την ονομασία HR-X.

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης στα κεντρικά γραφεία της Mazda ευνοούσε τότε την υλοποίηση ιδεών όπως το Fantasyard, έναν εσωτερικό διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 1989 και 1991, στα πλαίσια του οποίου ομάδες από διαφορετικά τμήματα συναγωνίστηκαν προκειμένου να βρουν τις καλύτερες και πιο δημιουργικές ιδέες μετακίνησης. Μία από αυτές ήταν και το “αυτοκίνητο-βαλίτσα”, μια τρίτροχη ιδέα που υποτίθεται ότι εμπνεύστηκε από το όραμα της αποτελεσματικής μετακίνησης στα αεροδρόμια. 

Mazda HR-X

Οι δημιουργοί του, μια ομάδα επτά μηχανικών από το τμήμα δοκιμών και έρευνας των χειροκίνητων κιβωτίων της Mazda, χρησιμοποίησε ένα μικρό προϋπολογισμό για να υλοποιήσει το όραμά της. Αφού αγόρασαν ένα ποδήλατο τσέπης και τη μεγαλύτερη βαλίτσα με σκληρό κέλυφος που μπορούσαν να βρουν, στρώθηκαν στη δουλειά. Το αποτέλεσμα ήταν απλό αλλά έξυπνο, και αποτελείτο από κομμάτια του ποδηλάτου τσέπης και έναν δίχρονο κινητήρα 34 κ.εκ, που ενσωματώνονταν σε μία Samsonite με διαστάσεις 57×75 cm. Χρειαζόταν μόλις ένα λεπτό για να το συναρμολογήσεις: περιστρέψτε τον μπροστινό τροχό στη “όρθια” θέση μέσω ενός αφαιρούμενου τμήματος της βαλίτσας, τοποθετήστε τους πίσω τροχούς, συνδέστε το κάθισμα πάνω από τον πίσω άξονα και φύγατε!

Mazda HR-X

Ο ηλεκτροκινητήρας του 1.7ίππου είχε τη δυνατότητα να κινεί την κατασκευή με ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα. Ωστόσο, στα 32 κιλά η βαλίτσα αυτή δεν ήταν και η επιτομή της πρακτικότητας, τουλάχιστον σε ότι αφορά το ρόλο της αποσκευής που καλείτο να παίξει. Αλλά παρόλο που η μαζική παραγωγή δεν τέθηκε ποτέ υπό εξέταση, το “φορητό” τρίκυκλο θα γνώριζε εκτεταμένη κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης, εξυπηρετώντας τη Mazda ως κινητή διαφήμιση. Η διοίκηση της εταιρείας έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή δύο ακόμη από αυτές τις βαλίτσες, για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, με την τελευταία να εκτίθεται στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1991 μαζί με το Mazda 787B που κέρδισε το Le Mans. Σήμερα σώζεται μόνο το αμερικανικό μοντέλο, με το αρχικό να αναφέρεται ως “καταστροφή από ατύχημα”, ενώ το ευρωπαϊκό αντίγραφο εξαφανίστηκε κάτω από άγνωστες συνθήκες.

Related Articles

Ολική ανατροπή στις εκλογές της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος

cars

Με τους καλύτερους οιωνούς άνοιξε η αυλαία στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων

cars

Τέλος χρόνου για τέλη κυκλοφορίας και κατάθεση πινακίδων στην Εφορία

cars

Τo καλοκαίρι της…Fiat

cars

Honda Dream Offers: Πώς αποκτάς ένα Honda σε προνομιακή τιμή

cars

Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο αυτοκίνητο ένα… φίλτρο καφετιέρας

cars

Τρέχει να προλάβει η Jeep μετά την παραίτηση του ομίλου Συγγελίδη

cars

WRC: Νίκη για Τάνακ και Toyota στη Χιλή, κρατούν το προβάδισμα Οζιέ και Hyundai

cars

H Nissan παραδίδει το πρώτο ασθενοφόρο NV400

cars