CARSNEWS
MARKET

Το ηλεκτρικό Volkswagen ID.4 GTX στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Το ID.4 GTX, το ολοκαίνουργιο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen, είναι πλέον διαθέσιμο και στη χώρα μας. Τοποθετημένο στην κορυφή της γκάμας ID. και διαθέτοντας καταιγιστικές επιδόσεις, το ID.4 GTX συνεχίζει στην ηλεκτρική εποχή, την ένδοξη παρουσία των GTI, GTD και GTE. Διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, οι οποίοι συνδυαστικά παρέχουν μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS), προσδίδοντας στο όχημα χαρακτηριστικά ηλεκτρικής τετρακίνησης. Ο σπορ χαρακτήρας επιβεβαιώνεται από την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. 

Εξωτερική σχεδίαση: Το ID.4 GTX, με μήκος 4,58 μέτρα ξεχωρίζει στον δρόμο με τον αεροδυναμικό του σχεδιασμό, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,29. Ρέουσες, καθαρές γραμμές, εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, οροφή και ράγες οροφής σε μαύρο χρώμα, εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, χωνευτά χερούλια στις πόρτες, σκαλιστά πίσω φώτα.

Οι προβολείς IQ. Light LED Matrix, στον βασικό εξοπλισμό, ενώνονται από μία φωτιζόμενη λωρίδα, στην οποία παρεμβάλλεται το λογότυπο της Volkswagen. Κάθε προβολέας αποτελείται από 18 μεμονωμένες λυχνίες LED, έντεκα εκ των οποίων μπορούν να ενεργοποιηθούν και απενεργοποιηθούν ξεχωριστά.Οι γρίλιες εισαγωγής αέρα στο μπροστινό μέρος διαθέτουν μια συστοιχία τριών LED η καθεμία, δημιουργώντας μια αποκλειστική φωτιστική υπογραφή.

Στο πίσω μέρος, κυριαρχούν τα καινοτόμα τρισδιάστατα φώτα τεχνολογίας LED. Το καθένα αποτελείται από εννέα ελεύθερα στοιχεία οπτικών ινών, τα οποία δημιουργούν ένα αψιδωτό πίσω φως σε έντονη απόχρωση κόκκινου. Το φως φρένων δημιουργεί ένα σχήμα Χ, μία λωρίδα κόκκινου φωτός ενώνει τα πίσω φωτιστικά σώματα, προσθέτοντας μία φουτουριστική νότα αλλά και χαρακτήρα, σε συνδυασμό με δυναμικά φλας. 

Εσωτερική σχεδίαση: H εσωτερική σχεδίαση είναι εξίσου μοναδική, καθώς συνδυάζει την εξαιρετική αίσθηση άνεσης με πολλές σπορ λεπτομέρειες. Χάρη στην αρχιτεκτονική της αρθρωτής ηλεκτρικής πλατφόρμας (MEB) της Volkswagen, τα μηχανολογικά στοιχεία καταλαμβάνουν πολύ λίγο χώρο και το μεταξόνιο είναι 2,77 μέτρα. Αυτό δημιουργεί ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό, αντίστοιχο ενός συμβατικού SUV από την επόμενη κατηγορία οχημάτων. Ο χώρος αποσκευών του ID.4 GTX έχει όγκο 543 λίτρων, ο οποίος αυξάνεται στα 1.575 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα διπλώνονται προς τα εμπρός (φορτωμένα στο ύψος της οροφής). Με τον ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο, το μοντέλο μπορεί να ρυμουλκήσει ρυμουλκούμενα βάρους έως 1.400 κιλά (με φρένα, σε κλίση 8%).

Το concept λειτουργίας στο ID.4 GTX είναι τόσο λιτό όσο και διαισθητικό. Ο χώρος του ταμπλό έχει σχεδιαστεί χωρίς φυσικά κουμπιά και διακόπτες. Με το πολυλειτουργικό τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει μια συμπαγή οθόνη 5,3 ιντσών που δείχνει τις πιο σημαντικές πληροφορίες. Ένας μεγάλος διακόπτης στη δεξιά πλευρά χρησιμοποιείται για την επιλογή των προφίλ οδήγησης. Στο μέσο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Διαθέτει διαγώνια οθόνη 10 ιντσών ως στάνταρ, ενώ η έκδοση στο πακέτο Infotainment Plus έχει μέγεθος 12 ίντσες. Η στάνταρ φυσική λειτουργία φωνητικού ελέγχου “Hello ID”, η οποία επεξεργάζεται μεγάλο αριθμό καθημερινών φράσεων, αποτελεί το δεύτερο επίπεδο λειτουργίας. Χάρη στη σύνδεσή του στο Διαδίκτυο, μπορεί να αξιοποιήσει τις γνώσεις που συγκεντρώνονται στο Cloud.

Καινοτόμες τεχνολογίες συμπληρώνουν τo λειτουργικό concept: Το στάνταρ ID.Light λειτουργεί ως στενή λωρίδα LED κάτω από το παρμπρίζ. Παρέχει διαισθητική βοήθεια για τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις – όπως στη λειτουργία του συστήματος πλοήγησης ή σε συμβουλές από τη λειτουργία EcoAssistance – δημιουργώντας εύκολα κατανοητά φωτιστικά εφέ.

Το πακέτο Infotainment Plus περιλαμβάνει την head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία συγχωνεύει τις οθόνες της σε πραγματικό περιβάλλον 3D, με τις εντολές να “αιωρούνται” περίπου δέκα μέτρα μπροστά από το όχημα, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Με την οθόνη της επαυξημένης πραγματικότητας, η Volkswagenγίνεται ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο που μεταφέρει αυτό το κομμάτι υψηλής τεχνολογίας στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV.

Volkswagen

Κινητήριο σύστημα: H συνδυαστική ισχύς των 220 kW (299 PS) του ID.4 GTX παρέχεται από τους δύο ηλεκτροκινητήρες του, ένας στον μπροστινό και ένας στον πίσω άξονα. Ο πίσω κινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη (PSM) και βάρους 90 κιλών, παράγει 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Ο μπροστινός ασύγχρονος κινητήρας βάρους 60 κιλών, παράγει 80 kW (109 PS) και 162 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα των 6,2 δευτερολέπτων είναι ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο γρήγορη από αυτή του Golf GTI. Οι δυο κινητήρες συνεργάζονται, δημιουργώντας ένα πλήρως ευέλικτο σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης, που λειτουργεί χωρίς συμπλέκτες και άξονα μετάδοσης, κάτι που το καθιστά εξαιρετικά γρήγορο και πολύ αποδοτικό. 

Για τον συντονισμό και την παρακολούθηση των πολύπλοκων αλληλεπιδράσεων μεταξύ των διαφόρων επιμέρους συστημάτωντου κινητήριου συστήματος του ID.4 GTX, η Volkswagen έχει αναπτύξει το Vehicle Dynamics Manager (VDM), έναν ηλεκτρονικό “διαχειριστή” που παρακολουθεί κάθε κίνηση του ID.4 GTX, είτε το αυτοκίνητο επιταχύνει, φρενάρει ή στρίβει και συνεργάζεται στενά με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου σταθερότητας ESC και τα συστήματα ελέγχου τετρακίνησης. Αυτή η στενή αλληλεπίδραση διασφαλίζει ότι η δυναμική οδήγηση, η πρόσφυση και η σταθερότητα βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο ανά πάσα στιγμή. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS , το οποίο συνδέεται επίσης με το VDM, βελτιστοποιεί τον χειρισμό όταν το όχημα στρίβει με ταχύτητα, φρενάροντας τους υπό μικρότερο φορτίο τροχούς στο εσωτερικό της στροφής, με το αυτοκίνητο να διαγράφει πάντα την ιδανική τροχιά.

Στο ID.4 GTX υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 5 προφίλ οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction, που παραμετροποιούν το προοδευτικό τιμόνι, τους ηλεκτροκινητήρες και το προσαρμοστικό πλαίσιο ελέγχου DCC (διαθέσιμο στο προαιρετικό πακέτο SportsPlus). Η λειτουργία Eco έχει σχεδιαστεί για αποδοτική οδήγηση, ενώ η λειτουργία Comfort εξασφαλίζει υψηλή άνεση. Η λειτουργία Individual προσφέρει τη δυνατότητα ενδιάμεσων ρυθμίσεων μεταξύ Comfort και Sport ή ρύθμιση σε ακόμα πιο ακραίες τιμές. Το προφίλ οδήγησης Traction προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση και σταθερότητα οδήγησης, ακόμα και σε ανώμαλο ή ολισθηρό έδαφος, παρέχοντας μόνιμη τετρακίνηση με ταχύτητες έως περίπου 20 χλμ./ώρα.

Ως στάνταρ, η ρύθμιση του ID.4 GTX είναι ήδη πιο σπορ από τα μοντέλα ID.4 με κίνηση στους πίσω τροχούς. Με το προαιρετικό πακέτο Sports, ο πελάτης αποκτά σπορ εξοπλισμό με αμάξωμα χαμηλωμένο κατά 15 χιλ. και προοδευτικό τιμόνι. Η αναλογία τιμονιού γίνεται πιο άμεση όσο περισσότερο περιστρέφεται το τιμόνι και κυμαίνεται από 15,9:1 έως 14,5:1. Το πακέτο Sports Plus έρχεται επιπλέον με το προσαρμοστικό πλαίσιο ελέγχου DCC. Αυτό διαχειρίζεται τα χαρακτηριστικά των αμορτισέρ σε κάθε τροχό ξεχωριστά, με τη σκληρότητά τους να προσαρμόζεται έως και 200 φορές το δευτερόλεπτο για ευέλικτο και ακριβή χειρισμό, προσαρμόζοντάς τα μεταξύ μαλακών και σκληρών ρυθμίσεων.


Ο χειρισμός γίνεται ακόμα πιο δυναμικός εάν ο οδηγός πατήσει το κουμπί ESC στη μεγάλη οθόνη αφής, μια λειτουργία που είναι διαθέσιμη μόνο στο κορυφαίο GTX. Αυτό αλλάζει τη λειτουργία Electronic Stability Control (ESC) σε Sport και περιορίζει στο ελάχιστο την παρέμβαση των συστημάτων ελέγχου. Επιτρέπεται μια συγκεκριμένη γωνία πλευρικής ολίσθησης, για παράδειγμα, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στις στροφές. Με άλλα λόγια, η τάση για υπερστροφή δεν καταστέλλεται αμέσως από παρεμβάσεις ελέγχου από το σύστημα ESC. Φυσικά, το ESC εξακολουθεί να διασφαλίζει τη σταθερότητα οδήγησης εντός των ορίων του συστήματος.

Τα συστήματα υποβοήθησης για το ID.4 GTX ομαδοποιούνται  με τον όρο IQ.Drive. Το στάνταρ σύστημα ελέγχου απόστασης ParkDistance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα ελιγμών αυτόματης πέδησης. Άλλα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, καθώς και το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου φρεναρίσματος του οχήματος κατά τη επικίνδυνη διασταύρωση πορείας με αντίθετα ερχόμενο. Επιπρόσθετα στον βασικό εξοπλισμό, συναντάμε το εξελιγμένο Predictive Adaptive Cruise Control, με λειτουργία stop&go, το οποίο ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και αναλύει επίσης οδικές πινακίδες και δεδομένα πλοήγησης. Ένα άλλο στάνταρ σύστημα είναι το Car2X, το οποίο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ανταλλάσσει πληροφορίες σχετικά με τοπικούς κινδύνους με άλλα οχήματα και την υποδομή κυκλοφορίας – μέσω του ασύρματου προτύπου WLANp.

Το πακέτο Assist περιέχει σύστημα κάμερας οπισθοπορείας, αντικλεπτικό συναγερμό και σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί. Το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών κλείνει τα παράθυρα και τεντώνει τις ζώνες ασφαλείας αμέσως πριν από επικείμενη σύγκρουση. Το πακέτο Assist Plus περιλαμβάνει επιπρόσθετα του πακέτου Assist, το Travel Assist που εκτελεί την πλειοψηφία των επιταχύνσεων και των πεδήσεων και χρησιμοποιεί ήπια παρέμβαση στο τιμόνι για να βοηθήσει το όχημα να παραμείνει στο μέσο της λωρίδας. Το Side Assist μπορεί να βοηθήσει στην παρακολούθηση της κυκλοφορίας πίσω και δίπλα στο ID.4 GTX. Το Emergency Assist μπορεί να σταματήσει το όχημα εάν ο οδηγός για κάποιο λόγο δεν είναι πλέον σε θέση να το κάνει. Επίσης οι κάμερες στο σύστημα προβολής περιοχής, δείχνουν την περιοχή γύρω από το όχημα από την πανοραμική θέα και έτσι διευκολύνουν τους ελιγμούς.

Volkswagen

Μπαταρία, αυτονομία και φόρτιση: Το ID.4 είναι ένα σπορ all-rounder εύκολο στην οδήγηση. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 77 kWh και 486 κιλών, που βρίσκεται ανάμεσα στους άξονες κάτω από την καμπίνα επιβατών, κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ίση κατανομή των φορτίων στους άξονες. Και τα δύο χαρακτηριστικά ευνοούν την άνετη και ευέλικτη οδήγηση, με την αυτονομία έως και 481 χλμ. (κατά WLTP).

Το περίβλημα της υδρόψυκτης μπαταρίας είναι κατασκευασμένο από προφίλ αλουμινίου και περιέχει δώδεκα modules, καθένα από τα οποία ενσωματώνει 24 στοιχεία με εύκαμπτα εξωτερικά κελύφη. Κανάλια νερού στη βάση της φροντίζουν για την ψύξη της, προστατεύοντάς την από την υπερθέρμανση που δημιουργείται σε συνθήκες ταχείας φόρτισης, καθώς και από τη συχνότητα των υψηλών επιταχύνσεων, εξασφαλίζοντας μεγάλη διάρκεια ζωής. Η Volkswagen εγγυάται ότι η μπαταρία θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

Η ανάκτηση ενέργειας στο ID.4 GTXαπό την πέδηση, είναι ένας σημαντικός παράγοντας για αποτελεσματική οδήγηση. Ο οδηγός χρησιμοποιεί τον επιλογέα ταχυτήτων για να αποφασίσει εάν το ηλεκτρικό SUV θα πρέπει να ρολάρει ελεύθερα ή να ανακτά ενέργεια μόλις σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Εάν η θέση του επιλογέα ταχυτήτων D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, η κίνηση αλλάζει σε λειτουργία ελεύθερου τροχασμού στις περισσότερες περιπτώσεις και οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες κίνησης λειτουργούν ελεύθερα. 

Εάν ο οδηγός προτιμά την ανάκτηση ενέργειας φρένων, το ID.4 GTX προσφέρει διάφορες επιλογές. Στη θέση Β (Φρένο) του επιλογέα ταχύτητας, ο ηλεκτροκινητήρας ανακτά ενέργεια πάντα σε λειτουργία overrun. Το όριο είναι ρυθμός επιβράδυνσης 0,15 g. Εάν ο οδηγός το επιθυμεί, το σύστημα EcoAssistance μπορεί να διαχειριστεί τις διαδικασίες ακινητοποίησης και ανάκτησης μόλις το όχημα πλησιάσει μια περιοχή με μειωμένο όριο ταχύτητας. Μεταξύ άλλων, χρησιμοποιεί πλοήγηση και τοπογραφικά δεδομένα για την έξυπνη και αποτελεσματική λειτουργία του.

Volkswagen

Η ανάκτηση ενέργειας είναι ιδιαίτερα υψηλή κατά την ηλεκτρική πέδηση, η οποία πραγματοποιείται κυρίως μέσω του PSM στο πίσω μέρος. Αυτό καλύπτει πάνω από το 90% των επιβραδύνσεων στην καθημερινή οδήγηση. Το όριο είναι κοντά στα 0,3 g, το οποίο αντιστοιχεί σε ισχύ ανάκτησης άνω των 100 kW. Το σερβοηλεκτρικό φρένο ενεργοποιεί επιπλέον τα υδραυλικά φρένα στους τροχούς μόνο πάνω από αυτήν την τιμή. Αυτή η μετάβαση είναι πρακτικά απαρατήρητη για τον οδηγό και η ανάκτηση παραμένει ενεργή σχεδόν μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί.

Η φόρτιση μπορεί να γίνει με μονοφασικό ή τριφασικό εναλλασσόμενο (AC) ή συνεχές (DC) ρεύμα. Χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο Mode 3, το ID.4 GTX φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) με έξοδο έως 11 kW. Σε έναν σταθμό γρήγορης φόρτισης DC, όπως εκείνοι που προσφέρει η IONITY, μπορεί να φορτιστεί, έτοιμο για τα επόμενα 300 χλμ. (σύμφωνα με το WLTP), σε περίπου 30 λεπτά – με ισχύ φόρτισης έως 125 kW. Η Volkswagen επενδύει σε μεγάλο βαθμό στο δίκτυο γρήγορης φόρτισης της Ευρώπης και με τους συνεργάτες της δημιουργούν ένα δίκτυο 18.000 σημείων φόρτισης, έως το 2025.

Οι ιδιοκτήτες ID.4 GTX μπορούν να φορτίσουν τα οχήματά τους στο σπίτι ή το γραφείο, με πολύ βολικό τρόπο, με το ID. Charger, ένα wallboxπου διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, καθεμία από τις οποίες μπορεί να επιτύχει ισχύ φόρτισης έως 11 kW.

Τιμή: To ID.4 GTX, πλούσια εξοπλισμένο, είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα. Το μοντέλο επωφελείται με τη μέγιστη επιδότηση από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”. Ως εκ τούτου, από 53.500 €, η προτεινόμενη λιανική τιμή του ID.4 GTX με την επιδότηση διαμορφώνεται στα 47.500 €. 

Related Articles

Η Volkswagen στην πρώτη θέση στην Ευρώπη και το 2021

cars

Δυο Nissan βραβεύτηκαν ως ιαπωνικά αυτοκίνητα του 2020

cars

Ένα ηλεκτρικό SUV από τη Mitsubishi στη Γενεύη

cars

Η νέα Skoda Octavia είναι πιο μοντέρνα και ελκυστική από ποτέ

cars

Φορητά ρομπότ, ρομπότ υπηρεσιών και micro-mobility από τη Hyundai

cars

Μπλόκο στην κίνηση οχημάτων με μεγάλες εκπομπές ρύπων στο Παρίσι

cars

Η Honda συμμετέχει στην Εβδομάδα Σχεδιασμού του Μιλάνου

cars

Γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού η 17η Ανάβαση Κύμης

cars

Οδηγούμε το Nissan Micra 0.9T

cars