CARSNEWS
AUTONEWS

Το ιδανικό αυτοκίνητο για το φεγγάρι είναι το νέο Nissan X-Trail

Με ένα πρωτοποριακό εγχείρημα με την κωδική ονομασία «e-4ORCE Moon Trail», η Nissan σε συνεργασία με την JAXA (Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης), μετέφερε ένα X-Trail e-4ORCE στο νησί Miyake-Jima, όπου η επιφάνεια του εδάφους προσιδιάζει με αυτή της Σελήνης. Εκεί, η Nissan απέδειξε πώς ένα X-Trail με την τεχνολογία κίνησης σε όλους τους τροχούς e-4ORCE, μπορεί να προσφέρει σταθερή, προβλέψιμη πρόσφυση, ησυχία και άνεση στην καμπίνα σε μια ποικιλία οδηγικών συνθηκών, εντός και εκτός της Υφηλίου.

Η τεχνολογία e-4ORCE χρησιμοποιείται από την JAXA για τον έλεγχο της κινητήριας δύναμης του σεληνιακού rover. Αξιοποιώντας αυτή τη συνεργασία με την JAXA, η Nissan απέδειξε πόσο αποτελεσματικό είναι το X-Trail, σε ακραία περιβάλλοντα όπως η επιφάνεια του φεγγαριού, σε ένα από τα νησιά νότια της Ιαπωνίας.

e-4ORCE

Το σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE σχεδιάστηκε για χρήση είτε στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης της Ιαπωνικής μάρκας, είτε με το πρωτοποριακό σύστημα e-POWER. Και στις δύο περιπτώσεις, οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από ηλεκτρικούς κινητήρες που τροφοδοτούνται από την μπαταρία.

Στην περίπτωση του X-Trail, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 213 ίππους με έναν μπροστινό κινητήρα 204 ίππων και έναν πίσω κινητήρα 136 ίππων. Αυτό δημιουργεί επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα, ενώ το σύστημα έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής πίσω, από ένα μηχανικό σύστημα 4WD.

Το σύστημα e-4ORCE χρησιμοποιεί την μπαταρία για να τροφοδοτεί ένα σύστημα διπλού κινητήρα ομοιόμορφα κατανεμημένο σε κάθε άξονα για ανεξάρτητο έλεγχο των τροχών. Με το σύστημα ενεργοποιημένο, οι οδηγοί ακολουθούν εύκολα την προβλεπόμενη γραμμή στροφής με ελάχιστη διόρθωση διεύθυνσης, επιτρέποντάς τους να αισθάνονται την ισχύ του EV και να απολαμβάνουν την «εξηλεκτρισμένη» εμπειρία χειρισμού.

Η τεχνολογία e-4ORCE παρέχει συνεχή, ισορροπημένο έλεγχο πλαισίου, ανίχνευση γραμμής και ακρίβεια διεύθυνσης, για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς του οδηγού και αντιστάθμιση των κοινών αποκρίσεων όπως η υποστροφή, διατηρώντας την ισορροπία στην καμπίνα, για μια πιο ευχάριστη εμπειρία στο αυτοκίνητο. Επιπλέον, η ροπή κατανέμεται μπροστά και πίσω για να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση των ελαστικών, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την κατάσταση του οχήματος, ενώ το φρενάρισμα ελέγχεται ξεχωριστά, για κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς.

Χάρη σε αυτόν τον ακριβή έλεγχο του συστήματος διπλού μοτέρ και τις δυνατότητες διανυσματικής ροπής πέδησης, το όχημα διατηρεί τη σωστή πορεία, είτε ο δρόμος είναι βρεγμένος – γλιστερός, είτε καλύπτεται από χιόνι. Το κλειδί για την ισορροπία του οχήματος στο δρόμο είναι η ισορροπημένη κατανομή ισχύος από το σύστημα διπλού κινητήρα, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί σε 1/10000οτου δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα τετρακίνησης.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του συστήματος για όλους τους επιβάτες είναι η άνετη διαδρομή, με ελάχιστη διαμήκη «βουτιά» του αμαξώματος υπό επιβράδυνση, χάρη στο ισχυρό αναγεννητικό φρενάρισμα. Το φαινόμενο της «βουτιάς» καταστέλλεται, ελέγχοντας την αναγεννητική ισορροπία μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Επιπλέον, το σύστημα διπλού κινητήρα σημαίνει μεγαλύτερο επίπεδο «δέσμευσης» αναγεννητικής ενέργειας από ένα σύστημα με έναν κινητήρα, βελτιστοποιώντας την απόδοση του οχήματος σε κάθε ευκαιρία.

Related Articles

Η FIA ενέκρινε την υποψηφιότητα της Andretti Global για να γίνει η 11η ομάδα στην Formula 1

cars

Επιστρέφει στην Hyundai ο Luc Donckerwolke!

cars

Νέο Peugeot 3008. Δείχνει τα δόντια του…

cars

Toyota Century από την Tom’s Racing. Μία ερώτηση μόνο: Γιατί;

cars

Νέο Range Rover Sport SV Edition One: Με 635 ίππους και ροπή 800 Nm

cars

Νέο Hyundai Tucson. Ανέβηκε επίπεδα σε όλους τους τομείς

cars

Seat Leon 1.5 TSi 150PS FR. Συνολικά αναβαθμισμένο

cars

Η ζήτηση για τον Skyactiv-X ξεπερνά τις προβλέψεις της Mazda!

cars

Η ByKolles αποκαλύπτει το δικό της Hypercar!

cars