CARSNEWS
NEW MODELS

Το νέο DS 4 έρχεται κατευθείαν από το μέλλον (video)

Το DS 4 ξεχωρίζει με το χαρισματικό του σχεδιασμό και είναι βασισμένο στην εξελιγμένη πλατφόρμα EMP2, με την αρχιτεκτονική της να προσανατολίζεται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η σιλουέτα είναι τόσο κομψή, όσο είναι και αεροδυναμικά αποτελεσματική. Με πλάτος 1,83 μέτρα και μεγάλους τροχούς με ζάντες αλουμινίου έως 20 ιντσών, μήκος 4,40 μέτρα και ύψος 1,47 μέτρα, έχει σιλουέτα επιβλητική.

Το εμπρόσθιο τμήμα εξοπλίζεται με λεπτούς προβολείς που διαθέτουν το σύστημα DS MATRIX LED VISION. Οι προβολείς αυτοί εξακολουθούν να αποτελούνται από τρεις μονάδες LED που είναι η “υπογραφή” των μοντέλων της DS Automobiles.

Η εσωτερική μονάδα του προβολέα χρησιμοποιείται για τα φώτα πορείας. Η κινούμενη κεντρική μονάδα μπορεί να γυρίσει σε γωνία 33,5 μοιρών. Φωτίζει τις πλευρές του οδοστρώματος και ακολουθεί το στρίψιμο του τιμονιού για καλύτερη ορατότητα σε δρόμο με στροφές. Είναι επίσης μια παραπομπή στους κατευθυντικούς προβολείς της DS του 1967.

Η εξωτερική μονάδα Matrix Beam προσφέρει φωτισμό για οδήγηση, χωρίζεται σε δεκαπέντε τμήματα που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται ανεξάρτητα, ανάλογα με τις συνθήκες που το σύστημα αναγνωρίζει. Αυτοί οι προβολείς προσαρμόζονται στις συνθήκες κυκλοφορίας, στη γωνία του τιμονιού, στην ταχύτητα και στις καιρικές συνθήκες με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες:

Για Πόλη, Επαρχία, Aυτοκινητόδρομο, Άσχημες Καιρικές Συνθήκες και Ομίχλη. Δίνουν τη δυνατότητα οδήγησης συνεχώς με τη μεγάλη σκάλα ενεργοποιημένη, χωρίς ποτέ να ενοχλούνται οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου. Χρησιμοποιώντας την κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, αυτοί οι έξυπνοι προβολείς προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη φωτός τους με εμβέλεια 300 μέτρων, ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Οι προβολείς DS MATRIX LED VISION συμπληρώνονται από νέα φώτα πορείας κατά τη διάρκεια της ημέρας που αποτελούνται από 98 LED.

Εκτός από την αναγνωρίσιμη “υπογραφή” κάθετου φωτός, αυτά τα φώτα ημέρας εκτελούν μια νέα ρουτίνα καλωσορίσματος υψηλής τεχνολογίας στο ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου. Συμπληρώνονται με φώτα ημέρας LED ενώ τα DS WINGS συνδέουν τους προβολείς με τη μάσκα.

Ανάλογα με την έκδοση, αυτό αποτελείται από δύο μέρη με μοτίβα – διαμάντια, σε διαφορετικά μεγέθη, που ξεχωρίζουν στην τρισδιάστατη μάσκα. Το προφίλ προέρχεται από το concept car, DS AERO SPORT LOUNGE και στο πίσω μέρος, η οροφή φτάνει πολύ χαμηλά. Τα πίσω φτερά με μυώδη εμφάνιση, η πίσω κολόνες σε γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα με το λογότυπο της DS Automobiles και η φωτεινή υπογραφή του πίσω μέρους με το εφέ του ανάγλυφου με laser, είναι νέας γενιάς και αποτελεί καινοτομία.

Το DS 4 CROSS από την άλλη παίζει με την οπτική ενός SUV με διαφορετική προσέγγιση στη σχεδίαση του κάτω μέρους του προφυλακτήρα που τονίζεται από ειδική επεξεργασία του πλαστικού για προστασία και το μαύρο ματ χρώμα. Τα γυαλιστερά μαύρα πάνω μέρη στα πλαϊνά πλαίσια παραθύρων, η γυαλιστερή μαύρη μάσκα, οι αλουμινένιοι τροχοί, οι μπάρες οροφής και η οροφή με το ίδιο χρώμα, είναι λεπτομέρειες που συμπληρώνουν το σύνολο.

Ως αποκλειστική επιλογή για τη συγκεκριμένη έκδοση, το DS 4 CROSS διαθέτει Advanced Traction Control για βελτιωμένη πρόσφυση με λειτουργία για κίνηση σε σαθρό έδαφος, σε χιόνι και λάσπη, καθώς και Hill Assist Descent Control για αποτελεσματικό έλεγχο του αυτοκινήτου κατά την κίνησή του σε έντονη κατωφέρεια.

Η πιο δυναμική πρόταση της γκάμας του μοντέλου, είναι η DS 4 PERFORMANCE LINE που έχει εξωτερικές λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμα με μαύρο πακέτο (DS WINGS, λωρίδα μεταξύ των πίσω φώτων, γρίλια και πλαϊνά προστατευτικά) και ιδιαίτερης σχεδίασης τροχούς σε μαύρο φινίρισμα ελαφρού κράματος. Αντίστοιχα ξεχωριστό, είναι και το εσωτερικό της έκδοσης.

Με βάση μια σημαντική εξέλιξη της πλατφόρμας EMP2 με 70% νέα ή αποκλειστικά εξαρτήματα, το DS 4 προσφέρει υβριδική τεχνολογία plug-in από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του (με 225 ίππους και δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για περισσότερα από 50 χιλιόμετρα στον συνδυασμένο κύκλο WLTP).

Το νέο σύστημα ψυχαγωγίας, αλλά και τα συστήματα υποστήριξης οδηγού που δεν έχουν ακόμη παρουσιαστεί στην κατηγορία των Premium C, μαζί με ένα καινοτόμο σύστημα προβολής πληροφοριών κάνουν το DS 4 να ξεχωρίζει. Στο εσωτερικό, το DS 4 ξεχωρίζει για το ψηφιακό εσωτερικό του που προσφέρει κορυφαία εργονομία και καινοτομία, και στοχεύει στη δημιουργία απόλυτης ηρεμίας μέσα στην καμπίνα του ενώ έχει σχεδιαστεί με δύο ζώνες: μια για την άνεση και μια διαδραστική για τις αρκετές διεπαφές.

Εδώ ξεχωρίζουν τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και το DS AIR, οι “αόρατοι” αεραγωγοί, οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων που ευθυγραμμίζονται με τους πλευρικούς αεραγωγούς που βρίσκονται ενσωματωμένοι στις πόρτες και το σύμπλεγμα του DS SMART TOUCH, μιας οθόνης αφής 5 ιντσών που συνδέεται με το σύστημα DS IRIS και του DS E-TOGGLE, ένα συμπαγές χειριστήριο για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Η νέα εξέλιξη της πλατφόρμας EMP2 φέρνει νέα εξαρτήματα κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, θερμικά επεξεργασμένα δομικά μέρη και πιο συμπαγή σε διαστάσεις, στοιχεία όπως είναι η νέα μονάδα κλιματισμού, απελευθερώνοντας περισσότερο χώρο για εκμετάλλευση προς όφελος των επιβατών και όχι μόνο.

Ο χώρος αποσκευών έχει κανονικό σχήμα, είναι εύκολος στη φόρτωση χάρη στο χαμηλό κατώφλι και προσφέρει ωφέλιμο όγκο 430 λίτρων, καθώς και δυνατότητα ύπαρξης ηλεκτρικής πόρτας. Το DS 4 είναι κατασκευασμένο από 95% επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά και 85% ανακυκλώσιμα μέρη.

Το 30% του βάρους του προέρχεται από ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά, χωρισμένα μεταξύ μετάλλων και πολυμερών. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από ειδικά επεξεργασμένα υλικά σε ποσοστό 20% των επιφανειών, στα μέρη του που δεν είναι ορατά. Μεταξύ των ανακυκλωμένων υλικών, ίνες πολυπροπυλενίου, πολυεστέρα και ελαστομερούς, χρησιμοποιούνται κάτω από το πλαίσιο ως διαφράγματα, για μείωση του θορύβου ή ως σημεία στήριξης.

Για τις λύσεις συνδεσιμότητας, προτεραιότητα ήταν η παροχή της μεγαλύτερης ευκολίας για τον οδηγό, προκειμένου να μη χρειάζεται να πάρει καθόλου τα μάτια του από το δρόμο. Με την ονομασία DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY, η πρωτοποριακή οπτική εμπειρία είναι το πρώτο βήμα προς την επαυξημένη πραγματικότητα καθώς ζωτικές πληροφορίες που αφορούν στην οδήγηση, προβάλλονται απευθείας στο δρόμο.

Χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη τεχνική, τα δεδομένα εμφανίζονται τέσσερα μέτρα μπροστά από το παρμπρίζ, σε ιδανική γωνία για ανάγνωση από τον οδηγό. Βασικές πληροφορίες όπως η ταχύτητα, τα βοηθητικά προγράμματα οδήγησης, η πλοήγηση, τα προειδοποιητικά μηνύματα ή ακόμη και ο τίτλος της μουσικής που παίζει στο ηχοσύστημα ή η κλήση που λαμβάνουν στο συνδεδεμένο smartphone, θα προβάλλονται στο οπτικό πεδίο του οδηγού προς το δρόμο.

Το επίπεδο 2 ημιαυτόνομης οδήγησης – το υψηλότερο επίπεδο αυτονομίας που επιτρέπεται επί του παρόντος στο δρόμο – προσφέρεται ήδη στα DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK και DS 9, αλλά τώρα έχει μια σημαντική ενημέρωση για το DS 4 με το DS DRIVE ASSIST 2.0. Το Cruise Control προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με τη ροή της κυκλοφορίας, με τη δυνατότητα διακοπής και επανεκκίνησης σε μποτιλιαρίσματα. Το σύστημα διασφαλίζει επίσης την ακριβή τοποθέτηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα της επιλογής του οδηγού.

Για το DS 4, η λειτουργία βελτιώνεται με τρία νέα χαρακτηριστικά: ημι-αυτόματη προσπέραση, ρύθμιση ταχύτητας για στροφές και συστάσεις ταχύτητας από πινακίδες. Το τιμόνι διαθέτει έναν αισθητήρα που ελέγχει συνεχώς εάν ο οδηγός είναι ενεργός επειδή πρέπει πάντα να έχει εκείνος τον έλεγχο. Τα νέα “Radar Corners” επιτρέπουν λειτουργίες, όπως παρακολούθηση τυφλού σημείου μεγάλων αποστάσεων (με εμβέλεια 75m) και προειδοποίηση για κινητικότητα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με στόχο την αποφυγή σύγκρουσης με πλήρη έλεγχο του “τυφλού σημείου”.

Η DS Automobiles στην έννοια της δυναμικής ηρεμίας, με το DS 4, έχει πετύχει κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα. Ένα από τα δυνατά σημεία είναι η ελεγχόμενη απόσβεση της ανάρτησης DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, μοναδική στην κατηγορία με τη χρήση κάμερας που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ και σκανάρει την επιφάνεια του οδοστρώματος.

Στη συνέχεια μεταδίδει τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο στην κεντρική μονάδα ελέγχου, από την οποία με τη χρήση τεσσάρων αισθητήρων θέσης και τριών επιτάχυνσης, το σύστημα ελέγχει ανεξάρτητα κάθε τροχό. Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνει, κάνει την ανάρτηση πιο σκληρή ή πιο μαλακή ανάλογα με το τι απαιτείται. Το αποτέλεσμα είναι αυξημένη άνεση ανεξάρτητα από την κατάσταση του δρόμου. Μια ακόμα τεχνολογία που επιτρέπει στα μοντέλα της DS Automobiles να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό είναι το DS NIGHT VISION.

Το σύστημα καθιστά τον δρόμο και τους κινδύνους του, πιο ορατούς. Μια κάμερα υπέρυθρης ακτινοβολίας, που βρίσκεται στη μάσκα, εντοπίζει τους πεζούς και τα ζώα έως 200 μέτρα μακριά τη νύχτα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Ο οδηγός βλέπει τους κινδύνους του δρόμου στον ψηφιακό πίνακα των οργάνων (και ως προειδοποιήσεις στην οθόνη DS EXTENDED HEAD-UP) κάτι που του επιτρέπει να αντιδράσει εγκαίρως.

Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 σχεδιάστηκε για να φιλοξενήσει ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης νέας γενιάς χωρίς να υπάρχουν συμβιβασμοί στη χρηστικότητα και στην ευρυχωρία. Ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 180 ίππων συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα 110 ίππων και το κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8, για συνδυαστική απόδοση ισχύος 225 ίππων.

Τροφοδοτείται από μια πιο αποδοτική μπαταρία με νέες, πιο συμπαγείς και μεγαλύτερες σε χωρητικότητα κυψέλες που βρίσκονται πίσω από τη ζώνη παραμόρφωσης σε περίπτωση ατυχήματος, που προσφέρει αυτονομία άνω των 50 χιλιομέτρων σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών (συνδυασμένος κύκλος WLTP). Οι εκδόσεις PureTech 130, 180 και 225 ίππων, καθώς και μια έκδοση 130 ίππων Diesel BlueHDi θα προσφέρονται ταυτόχρονα.

Όλα αυτά τα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα μόνο με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το DS 4 θα εμφανιστεί άμεσα σε όλα τα DS Stores στην Ευρώπη, την Ασία, τη Νότια Αμερική και την Αφρική ενώ κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να διαμορφώσει το δικό του αυτοκίνητο και να το δει μέσω του DS VIRTUAL VISION, μιας συσκευής αναπαραγωγής εικονικής πραγματικότητας. Το DS 4 θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας το τελευταίο τρίμηνο του 2021.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ατελείωτες πλαγιολισθήσεις με μια Toyota Supra και τον Stig (Video)

cars

Το τέλος των εκθέσεων αυτοκινήτου! Πιθανά άκυρη η Γενεύη του 2021

cars

Με αυτόν το ηλεκτροκινητήρα κάθε αυτοκίνητο μετατρέπεται εύκολα σε ηλεκτρικό

cars

Το Tesla Model 3 τα βάζει με Nissan GT-R και Chevrolet Camaro (Video)

cars

Mini Bike με φτερά από VW σκαραβαίο

cars

Πρώτη εικόνα από το νέο ηλεκτρικό Honda

cars

Νέο Ford Focus ST. Mε «απογειωτικές» επιδόσεις

cars

GRAND PRIX AZEΡΜΠΑΪΤΖΑΝ. Τα τελευταία νέα

cars

Nissan. Μας «εκπαιδεύει» για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

cars