21.6 C
Athens

Το All-In New Class Gamble της BMW ξεκινά εδώ

Published:

Η BMW έχει στοιχηματίσει να κάνει ένα Neue Klasse ξανά – 60 χρόνια μετά από την πρώτη φορά που το έκανε. Αυτό είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που έχει ξεπεράσει: το νέο, ηλεκτρικό IX3 SUV.

Δισεκατομμύρια στην Ε & Α. Αναθεωρημένη σχεδίαση. Τεχνολογία αιχμής. Η ευελιξία του κινητήρα που δεν είναι καμία. Η BMW έχει θέσει τον εαυτό της έναν παντοδύναμο κατάλογο στόχων και στόχων για τη στρατηγική της Neue Klasse, η οποία έχει σχεδιαστεί για να αναθεωρήσει πλήρως τον τρόπο που κάνει τα αυτοκίνητα – σε μια βιομηχανία που είναι πιο ανταγωνιστική από ποτέ.

Αυτό είναι το στοίχημα. Και όμως, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW για την ανάπτυξη του Joachim Post, διαφωνεί. Λέει ότι είναι περισσότερο για τη διασφάλιση της BMW είναι έτοιμο για όλα τα μελλοντικά αποτελέσματα όσον αφορά τον κινητήρα και την τεχνολογία, σημειώνοντας διαφορετικά επίπεδα λήψης ηλεκτρισμού σε όλο τον κόσμο και διάφορες γεωπολιτικές μάχες που αντιμετωπίζει.

«Δεν νομίζω ότι είναι ένα στοίχημα. Η ευελιξία που θα έχουμε στις αρχιτεκτονικές μας που μας επιτρέπουν να ενσωματώνουμε όλους τους κινητήρες, είναι πολύτιμη αυτή τη στιγμή, επειδή πρέπει να αντιμετωπίσουμε μια τέτοια αβεβαιότητα », λέει. «Μόλις έχουμε αυτή την ευελιξία, δεν αποτελεί κίνδυνο. Τότε θα είμαστε πολύ καλά τοποθετημένοι με την παραγωγή μας, τις εγκαταστάσεις μας και στα εργοστάσιά μας. Αυτό το τμήμα – το X3 και τα sedans – είναι πυρήνας για τη BMW. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να επικεντρωθούμε σε αυτόν τον πυρήνα με τον Neue Klasse.

Μια μεγάλη υπόθεση, λοιπόν. Ας μιλήσουμε πρώτα το σχεδιασμό…

Έντονη, σωστά; Στην πραγματικότητα, και αν έχετε δώσει κάποια προσοχή, είναι λιγότερο έκπληξη από ό, τι θα έπρεπε να είναι. Εκτός από αμέτρητα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα που έχουν δει στο κοινό εδώ και χρόνια, η BMW μας έχει πάρει σιγά -σιγά συνήθιζε την ιδέα του πώς θα φανεί αυτό το αυτοκίνητο με έννοιες όπως το I Vision Circular και I Vision Dee, προτού μας δείξει πιο σκόπιμα όπως το Vision Neue Klasse Saloon και το Neue Klasse X SUV. Αυτή η παραγωγή IX3 ουσιαστικά κλώνοι που οι τελευταίοι δείχνουν αυτοκίνητο – αν και με τους κατάλληλους καθρέφτες πόρτας, τις πλάκες αριθμών και τους πιο συμβατικά μεγέθους τροχούς που εφαρμόζονται.

Στάθηκε δίπλα του, είναι πολύ καθαρότερο και απλούστερο από τα πρόσφατα σχέδια της BMW – με ένα πρόσωπο που εξακολουθεί να είναι διακριτικό χωρίς να είναι εντελώς φανερό. Η επιφάνεια είναι καθαρότερη, με λιγότερες γραμμές και πτυχές από ό, τι έχουμε δει από τη BMW για χρόνια. Το Chrome έχει απομακρυνθεί εξ ολοκλήρου, με αυτή τη νέα ανάληψη του μοτίβου της γρίλης της μάρκας να είναι (προαιρετικά) κομμένο με φως γύρω από τις άκρες.

Είτε είστε οπαδός του είτε όχι, όμως, θα πρέπει να το συνηθίσετε. Ο επικεφαλής του σχεδιασμού Adrian Van Hooydonk λέει ότι η νέα γλώσσα σχεδιασμού «σηματοδοτεί την αρχή μιας ολόκληρης νέας γενιάς οχημάτων και θα καθορίσει το μέλλον της BMW σε μεγάλο βαθμό». Το επόμενο αυτοκίνητο για χρήση αυτού του σχεδίου θα είναι μια ολοκαίνουργια σειρά 3 που οφείλεται αργότερα το 2026.

Τι γίνεται με το εσωτερικό;

Και πάλι, είχαμε προειδοποιημένη προειδοποίηση και πρακτική ώρα με τα demos του νέου πανοραμικού idrive που περιλαμβάνει μια κεντρική οθόνη που μοιάζει με παραλληλόγραμμο και σύντομη οθόνη πλήρους πλάτους που καθορίζεται ακριβώς κάτω από το παρμπρίζ-αφαιρώντας την ανάγκη για συμβατικά όργανα οδηγού. Το νέο στοιχείο πανοραμικής όρασης – το όνομα για αυτό το μαύρο πλαίσιο κάτω από το κάτω άκρο του αλεξήνεμου – είναι προσαρμόσιμο με διάφορα widgets. Θα αλλάξει επίσης το σχεδιασμό και τις πληροφορίες που παρέχονται ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης.

Το λογισμικό που εκτελείται σε αυτή τη νέα τεχνολογία είναι το λειτουργικό σύστημα της BMW X (OS X), το οποίο στοχεύει να είναι πολύ απλούστερο στη χρήση από το OS 8.5 (που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα όπως η σειρά 5) ή το OS 9 (που σήμερα είναι ενεργό στις τελευταίες 1 σειράς και 2 σειράς Coupe). «Μιλώντας αυτο-κριτικό, ήταν αρκετά χάος με όλες τις εφαρμογές και τα μενού BMW [in the older versions]και ήταν αρκετά μικρά, όπου ακόμα και όταν ήσασταν σε στάση, έπρεπε πραγματικά να εστιάσετε », λέει ο Frederic Cohrssen, υπεύθυνος έργου της BMW για διεπαφές χρήστη. «Έχουμε καθαρίσει αυτό».

Μην σκέφτεστε ότι είναι όλη η οθόνη αφής, όμως. Οι φυσικοί διακόπτες παραμένουν στο χοντροκομμένο, σχεδόν cyberpunk όπως το τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα. «Έχουμε ακόμα κανονικά κουμπιά στο αυτοκίνητο!» διαβεβαιώνει το Cohrssen. «Ορισμένα χαρακτηριστικά που δεν πήγαμε ψηφιακά, βασισμένα σε πολυάριθμες μελέτες πελατών που κάναμε». Παρόλα αυτά, αυτή η έκδοση του Idrive κάνει χωρίς το τετράγωνο κλικ των παλαιότερων εκδόσεων.

Αφού έχουμε κάποιο πρακτικό χρόνο με το αυτοκίνητο, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι η κεντρική οθόνη είναι σε μεγάλο βαθμό πιο εύκολη στην πλοήγηση-ιδιαίτερα σε σύγκριση με 8,5 με τα μυριάδα μενού της. Θα χρειαστούν μερικοί να συνηθίσουν, αλλά πολλές ρυθμίσεις έχουν καθαριστεί και συνδυαστεί σε μενού Tidier από πριν. Η ίδια η οθόνη ανταποκρίνεται πολύ γρήγορα και ενισχύεται από τα μεγάλα μοντέλα γλωσσών AI για τις υπηρεσίες της Voice Assistant. Τούτου λεχθέντος, δεν είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι από τα κουμπιά στο χοντρό τιμόνι. Αυτοί (ευτυχώς) δεν είναι απτικοί, αλλά αισθάνονται λίγο φαινομενικά.

Φυσικά, δεδομένου ότι το νέο IX3 είναι γεμάτο με τεχνολογία, η BMW έχει εργαστεί στη σουίτα των βοηθημάτων βοήθειας οδηγού. Σύμφωνα με τους εκτελεστές της BMW, η νέα «καρδιά της χαράς»-ένας υπερυπολογιστής που είναι υπεύθυνος για τη δυναμική των φυσικών οχημάτων-διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην κατασκευή τους ως φυσική αίσθηση και την καταπληκτική όσο το δυνατόν, βασιζόμενη στην παρακολούθηση του οδηγού και πιο λεπτές απαντήσεις οδηγών στις εισροές. «Επειδή το σύστημα γνωρίζει ότι είστε σε εγρήγορση και κοιτάζετε το δρόμο, μπορείτε να τυχαίνουν λωρίδες χωρίς καμιά φλας», λέει ο Christian Thalmeier, ο ειδικός Dynamics Neue Klasse – σχεδόν κλίνει στο στερεότυπο των οδηγών της BMW που δεν χρησιμοποιούν τους δείκτες τους. «Σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να απενεργοποιήσετε το σύστημα και βοηθά το αυτοκίνητο να αισθάνεται συμβιωτικό επειδή δεν θα αισθανθείτε παρεμποδισμένοι από αυτούς».

Όπως και ο εξωτερικός σχεδιασμός, τα στελέχη της BMW επιβεβαιώνουν ότι η εσωτερική ρύθμιση και πολλά στοιχεία της νέας τεχνολογίας που ξεκινούν εδώ θα καταλήξουν τελικά σε όλα τα αυτοκίνητά της-τα πάντα από την 1-σειρά που εκτοξεύονται στο X7 Beyond.

Πες μου περισσότερα για την απόδοση και τις προδιαγραφές του IX3…

Το NEUE KLASSE EVS επωφελείται από τους ηλεκτρικούς κινητήρες της έκτης γενιάς της BMW που έχουν σχεδιαστεί για να μειώσουν τις απώλειες κατά περίπου 40 % σε σύγκριση με τους κινητήρες Gen5. Για το μοντέλο εκτόξευσης IX3 XDRIVE50, εφαρμόζονται δύο, δημιουργώντας συνολικά 464bhp και 475lb ft, καλό για εκτόξευση 0-62 μίλια / ώρα σε 4.9 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 130mph.

Αυτά τα ηλεκτρονικά μέσα τροφοδοτούνται από μια εντελώς νέα μπαταρία και την αρχιτεκτονική 800 volt, σχεδιασμένη με κυλινδρικά κύτταρα που είναι εξαιρετικά ενεργειακά πυκνά και πολύ πιο εύκολο να κρυώσουν από τις διαμορφώσεις κυττάρων των θήκη. Η BMW ισχυρίζεται ότι μια σειρά 500 μιλίων από το μοντέλο εκτόξευσης XDRIVE50 108kWh (χρησιμοποιήσιμο) XDRIVE50, καθώς και μια κορυφή φόρτισης 400kW μέσω των πιο ισχυρών βυσμάτων DC. «Αυτό είναι 40 τοις εκατό περισσότερη ενέργεια από την προηγούμενη IX3», λέει ο εμπειρογνώμονας ανάπτυξης του κινητήρα, Manuel Kainz. «Το βάρος είναι ελαφρώς υψηλότερο, ναι, αλλά το μέγεθος είναι συγκρίσιμο – κοιτάζουμε το ίδιο [battery] τόμος.’

Η BMW είναι επίσης πρόθυμη να επισημάνει ότι τα Neue Klasse EVs μπορούν ακόμα να χρησιμοποιήσουν παλαιότερους φορτιστές 400 volt-κάτι που έχει καταστρέψει τη φήμη του νέου CLA της Mercedes, το οποίο είναι τώρα ασυμβίβαστο με αυτά τα παλαιότερα σημεία φόρτισης-και έχει από το μέλλον τα αυτοκίνητά της με τις δυνατότητες του οχήματος με φορτίο,-home και -grid. Υπό την προϋπόθεση ότι, φυσικά, εγγραφείτε στη χρήση ενός Wallbox BMW ικανό να χειριστεί την τεχνολογία.

Ο Thalmeier λέει ότι αυτός και η ομάδα του θέλουν το IX3 να είναι ελαφρύς. «Αλλά το φως-footed είναι ένας πολύ υψηλός στόχος, επειδή αυτό είναι ακόμα ένα ηλεκτρικό όχημα, οπότε είναι βαρύτερο από ένα αυτοκίνητο καύσης», λέει. «Αλλά το αυτοκίνητο πρέπει να είναι διασκεδαστικό να οδηγεί». Το IX3 διαθέτει μια ισορροπία 49/51 εμπρός/πίσω βάρους και οι τέσσερις «σούπερ εγκεφάλων» του αυτοκινήτου – συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς της χαράς – έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν το αυτοκίνητο να αισθάνεται ως εγρήγορση και ευκίνητη όσο μπορεί. Έχουμε ήδη οδηγήσει ένα πρωτότυπο και τα σημάδια είναι θετικά.

Υπάρχει κάτι άλλο που πρέπει να ξέρω;

Η BMW επικεντρώθηκε στην αύξηση του ποσού του ανακυκλωμένου περιεχομένου στα μελλοντικά της αυτοκίνητα. Για το νέο IX3, η BMW λέει ότι περίπου το ένα τρίτο του αυτοκινήτου αποτελείται από «δευτεροβάθμια» – δηλαδή ανακυκλωμένη – πρώτες ύλες. Εκτός από τα συνθετικά υλικά που χρησιμοποιούνται στην ταπετσαρία του (όπως το ύφασμα EcOneer του βασικού μοντέλου), λεπτομέρειες όπως οι μεταφορείς των τροχών είναι 80 % ανακυκλωμένο αλουμίνιο. Οι τροχοί που βλέπετε είναι επίσης κατασκευασμένοι από 70 % αλουμίνιο.

Εκτός από 520 λίτρα χώρου εκκίνησης, περιλαμβάνεται ένας χώρος αποθήκευσης καπό 58 λίτρων. Και, υπό την προϋπόθεση ότι προδιαγράφετε την ηλεκτρονικά αναπτυσσόμενη γραμμή ρυμούλκησης, μπορείτε να ρυμουλκήσετε μέχρι δύο τόνους.

Πόσο είναι το νέο IX3; Πότε μπορώ να έχω ένα;

Η BMW αναφέρει ότι η παραγωγή του νέου IX3 θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2025, με τις πρώτες παραδόσεις να φτάνουν τους πρώτους μήνες του 2026. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το νέο BMW IX3 διατιμάται από £ 58.755 για το μοντέλο εκτόξευσης XDRIVE50 – περίπου £ 7K φθηνότερα από το εξερχόμενο μοντέλο.

Αυτό το spec βάσης περιλαμβάνει τροχούς 20 ιντσών, την πανοραμική ρύθμιση Idrive, τον βοηθό οδήγησης της BMW Plus, τα ηλεκτρικά μπροστινά καθίσματα, τους αισθητήρες στάθμευσης και την κάμερα οπίσθιας προβολής, την ταπετσαρία του καθίσματος Econeer, την τροφοδοσία του πίσω πόρτα και πολλά άλλα. Η τιμή αυτή αυξάνεται σε £ 61.255 για το μοντέλο M Sport και £ 62.755 για το M Sport Pro.

Μετά το μοντέλο εκτόξευσης XDRIVE50, η BMW επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει μια έκδοση χαμηλότερης ισχύος. Ενώ οι πληροφορίες σχετικά με αυτό είναι ανεπιβεβαίωτες, είναι πιθανό να είναι μια έκδοση με δύο τροχούς με μικρότερη μπαταρία-πιθανόν να ξεκινήσει κάτω από £ 55k.

READ MORE

Τι συμβαίνει αν δεν «πριζώνεις» ποτέ το plug-in υβριδικό σου;

29 Σεπτεμβρίου, 202521:00newsautoteam Το σημαντικότερο προτέρημα των PHEV είναι πως έχεις την επιλογή να κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά για ορισμένα χιλιόμετρα. Όμως, τι γίνεται εάν...

Η Electric Range Rover Velar μπορεί να μοιράζεται ένα αμφιλεγόμενο χαρακτηριστικό με το Polestar 4

Θα πάρουμε ένα άλλο ηλεκτρικό SUV. Το Range Rover Velar πηγαίνει Bev, και οι φωτογράφοι κατασκοπείας το έχουν σπάσει πριν υποθέσουμε ότι το βλέπετε....

Find us on X

Related articles

Latest articles