CARSNEWS
NEW MODELS

Το Brexit απειλεί το Ράλι Μόντε Κάρλο!

Εξόχως δυσμενείς είναι οι συνθήκες αναφορικά με το μέλλον του Ράλι Μόντε Κάρλο, με τις πιθανότητες μη διεξαγωγής του πρώτου αγώνα του φετινού WRC να ξεπερνούν πλέον το 50%!

Επί της ουσίας το πρόβλημα με το «Μόντε» ξεκινά από το Brexit. Η απόφαση της Μεγάλης Βρετανίας να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση δημιούργησε διαφορετικές συνθήκες ως προς το καθεστώς της συνεργασίας της με τις υπόλοιπες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.

Τα πρόσφατα μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του COVID-19 που έχει λάβει η γαλλική κυβέρνηση περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και το κλείσιμο των συνόρων με τη Μεγάλη Βρετανία. Με λίγα λόγια τούτη τη στιγμή απαγορεύεται η είσοδος στη Γαλλία στους Βρετανούς αλλά και σε όλους όσοι κατοικούν στο «νησί».

Όπως γίνεται αντιληπτό, αυτό δημιουργεί μείζων ζήτημα αναφορικά με τη διεξαγωγή του Μόντε Κάρλο. Αφενός μία ολόκληρη ομάδα, η M-Sport, έχει ως έδρα της τη Μεγάλη Βρετανία και με τις υπάρχουσες συνθήκες δεν μπορεί να ταξιδέψει στη Γαλλία, αφετέρου υπάρχουν πολλά στελέχη του promoter της διοργάνωσης που ζουν κι εργάζονται στο Λονδίνο, επομένως ούτε κι αυτοί οι εμπλεκόμενοι με τον αγώνα έχουν τη δυνατότητα να μεταβούν στη Νότια Γαλλία!

Μεταξύ των «εγκλωβισμένων» είναι και ο εργοστασιακός οδηγός της Ford, Gus Greensmith, ο οποίος δεν μετέβη στη Γαλλία πριν από το κλείσιμο των συνόρων, σε αντίθεση με άλλους συμπατριώτες του, όπως ο Elfyn Evans, ο οποίος τις τελευταίες εβδομάδες έμενε στο σπίτι του συνοδηγού του, Scott Martin στην Ανδόρα, αλλά και o Craig Breen, ο οποίος εγκαίρως βρέθηκε στη Γαλλία και κάνει αυτές τις ημέρες δοκιμές με την Hyundai.

ΟΙ επόμενες ώρες είναι πολύ κρίσιμες, καθώς θα πρέπει να ληφθεί απόφαση από τη γαλλική κυβέρνηση, προκειμένου να εξαιρεθούν από τις απαγορεύσεις οι προερχόμενοι από τη Μεγάλη Βρετανία που εμπλέκονται με το Ράλι Μόντε Κάρλο, ώστε να μπορέσουν να εισέλθουν στη χώρα και να ταξιδέψουν στη νότια Γαλλία.

Ωστόσο οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως η… εξίσωση δεν είναι εύκολο να λυθεί. Η γαλλική κυβέρνηση δεν έχει κανέναν λόγο να κάνει αυτή την εξαίρεση, καθώς δεν έχει να «κερδίσει» κάτι από ην όλη διαδικασία. Άλλωστε ο αγώνας μπορεί να διεξάγεται σε γαλλικό έδαφος, όμως είναι «Μόντε Κάρλο» και όλα τα οφέλη τα έχει το Πριγκιπάτο.

Η Αυτοκινητιστική Λέσχη του Μονακό (ACM) «πιέζει» ώστε να ανάψει το «πράσινο φως» από την γαλλική κυβέρνηση, έχοντας και την αμέριστη συμπαράσταση της κυβέρνησης του Πριγκιπάτου. Όμως δεν εξαρτάται από τους Μονεγάσκους το όλο ζήτημα, αλλά από τους Γάλλους.

Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και θα πρέπει εντός των επομένων ωρών να ανακοινωθεί εάν ο αγώνας θα διεξαχθεί ή όχι. Όπως γίνεται αντιληπτό, δίχως την M-Sport αγώνας δεν μπορεί να γίνει. Τουλάχιστον δεν μπορεί να προσμετρηθεί στο WRC του 2021. Όμως εάν το φετινό «Μόντε» βγει εκτός WRC και διεξαχθεί ως ένας απλός αγώνας, η ACM θα έχει κάθε λόγο να διεκδικήσει αποζημιώσεις από τον promoter και την Παγκόσμια Ομοσπονδία.

Η… πατάτα, λοιπόν, είναι «καυτή» και στην ουσία αυτό που απασχολεί περισσότερο τις εμπλεκόμενες πλευρές είναι το ποιος θα αναλάβει την ευθύνη μιας πιθανής ακύρωσης του αγώνα, ειδικά την τελευταία στιγμή. Αυτός που θα αναλάβει την ευθύνη, θα επωμισθεί και το κόστος των αποζημιώσεων.

Η FIA, δια του προέδρου της, Jean Todt, «πιέζει» την κυβέρνηση της Γαλλίας να ανοίξει τα σύνορα για την M-Sport και τον promoter του WRC, όμως τούτη τη στιγμή οι πιθανότητες δεν είναι υπέρ ενός τέτοιου σεναρίου.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Μηδενική προκαταβολή και όφελος έως 3.000 ευρώ από την VW

cars

Στις 15 Μαΐου η παρουσίαση της “ριζοσπαστικής” McLaren GT.

cars

Οδηγούμε το μόνιμο best seller Opel Corsa 1.2 130PS Auto

cars

H R-Reforged θα κατασκευάσει 38 σπέσιαλ Aston Martin

cars

«Προβάδισμα» για την AlphaTauri στην Ίμολα!

cars

Δύο Chevrolet Silverado «επιβίωσαν» μετά από 22 μήνες στον βυθό του Ειρηνικού Ωκεανού

cars

EICMA – Benelli TRK 502 X 2020

cars

To νέο Renault Twingo Z.E. έχει υδρόψυκτη μπαταρία και αυτονομία έως 250 km!

cars

Επιλέγοντας το δυναμικό Ford Puma

cars