CARSNEWS
F1 & RACES

Φόρμουλα 1: Ο Sir Λιούις κέρδισε έναν αγώνα 4 χρωμάτων στο Σίλβερστοουν

Ο Λιούις Χάμιλτον έδωσε τέλος σε μια περίοδο απουσίας του, από το μεσαίο σκαλί του βάθρου της Φόρμουλα 1, η οποία διήρκεσε 945 ημέρες.

Ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε στο 75o Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας. O επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έδωσε τέλος σε μια περίοδο απουσίας του, από το μεσαίο σκαλί του βάθρου, η οποία διήρκεσε 945 ημέρες, από το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας το 2021. Πλέον μετράει 104 νίκες στη Φόρμουλα 1, εννέα εκ των οποίων στη Βρετανία, κατακτώντας έτσι την κορυφή της λίστας των οδηγών με τις περισσότερες νίκες σε ένα συγκεκριμένο Grand Prix. Για την ομάδα του, τη Mercedes, είναι η 127η νίκη της, δεύτερη συνεχόμενη, κάτι που δεν είχε καταφέρει τα τελευταία τρία χρόνια. Τελευταία φορά που πέτυχε δυο συνεχόμενες νίκες η ομάδα του Toto Wolff ήταν το 2021: Κέρδισε στη Βραζιλία και στη συνέχεια στον επόμενο αγώνα στη Σαουδική Αραβία. Στο βάθρο μαζί με τον Χάμιλτον ανέβηκαν στη δεύτερη θέση ο Μαξ Φερστάπεν (Red Bull Racing) και στην τρίτη θέση ο Λάντο Νόρις (McLaren). Όλοι τους φορούσαν μια ειδική έκδοση του κλασικού καπέλου της Pirelli, φτιαγμένο ειδικά από τουίντ για τον αγώνα του Σίλβερστοουν.

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

Για την Pirelli, ήταν ένα πολύχρωμο Grand Prix, καθώς χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα χρώματα. Αντίστοιχα τέσσερα διαφορετικά ελαστικά τέθηκαν σε χρήση – το κόκκινο χρώμα ήταν για το μαλακό ελαστικό, το κίτρινο χρώμα για το μεσαίο ελαστικό, το λευκό χρώμα για το σκληρό ελαστικό και το πράσινο χρώμα για το ενδιάμεσο ελαστικό. Στην πραγματικότητα έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε έναν αγώνα όπου η πίστα άλλαξε από στεγνή σε βρεγμένη και πάλι πίσω. Η θερμοκρασία είχε διακύμανση περίπου δέκα βαθμούς Κελσίου ανάλογα με τον καιρό. Στο πρώτο μέρος αγώνα χρησιμοποιήθηκε το μεσαίο ελαστικό, μ’ αυτό εκκίνησαν 17 οδηγοί. Εξαιρέσεις οι Ocon και Zhou, που επέλεξαν το μαλακό ελαστικό και ο Perez που επέλεξε το σκληρό ελαστικό καθώς εκκινούσε από τα πιτ. Το μεσαίο ελαστικό (C2) λειτούργησε καλά, οι οδηγοί ήταν σε θέση να πιέσουν παρότι μετέφεραν υψηλό φορτίο καυσίμου. Επίσης το μεσαίο ελαστικό έδωσε τη δυνατότητα να διαχειριστούν τις δύσκολες συνθήκες όταν άρχισε να πέφτει η βροχή. Τέλος το μεσαίο ελαστικό πρόσφερε μεγαλύτερη ευελιξία ως προς το πότε θα γινόταν η πρώτη στάση στα pit, δεδομένου ότι η απειλή της βροχής ήταν έντονη και πριν την εκκίνηση.

Εν συνεχεία ήρθε η σειρά του ενδιάμεσου ελαστικού να μπει στο επίκεντρο, όταν άρχισε να γλιστρά η πίστα. Οι Leclerc και Perez επέλεξαν να αλλάξουν σε ενδιάμεσα ελαστικά πιο νωρίς και βρέθηκαν με φθαρμένα ελαστικά τη στιγμή που οι συνθήκες πίστας απαιτούσαν ενδιάμεσα, έτσι έπρεπε να μπουν για δεύτερο σετ. Στην πραγματικότητα, δεν υπήρχε πολύ νερό στην πίστα όπως στις ελεύθερες δοκιμές (FP3). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα ενδιάμεσα ελαστικά να φθείρονται πολύ πιο γρήγορα, ενόσω η πίστα στέγνωνε. Στο τελευταίο μέρος αγώνα χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες. Είχε ενδιαφέρον μεταξύ των πρωτοπόρων, ότι διαφορετικοί συνδυασμοί μονοθεσίου – οδηγού αισθάνονταν άνετα με διαφορετικές γόμες: ο Hamilton πήρε τη νίκη για τη Mercedes, με τη μαλακή γόμα, ο Verstappen και η Red Bull ήταν ταχύτεροι με τη σκληρή γόμα, ενώ ο Piastri απέδειξε ότι το μεσαίο ελαστικό ήταν πολύ ανταγωνιστικό στη McLaren.

ΜARIO ISOLA ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ MOTORSPORT PIRELLI:

«Παρακολουθήσαμε ένα πολύ συναρπαστικό Grand Prix στην κορύφωση ενός πολύ φορτωμένου Σαββατοκύριακου, το οποίο περιείχε εξαιρετικό θέαμα τόσο στην πίστα όσο και στις εξέδρες. Ήταν ένα απαιτητικό Σαββατοκύριακο για εμάς, καθώς χρησιμοποιήσαμε σχεδόν ολόκληρη την γκάμα των ελαστικών μας σε διαφορετικές συνθήκες σε μία από τις πιο δύσκολες πίστες του προγράμματος. Από την Παρασκευή κιόλας φάνηκε ότι και οι τρεις γόμες για στεγνό οδόστρωμα θα παίξουν σημαντικό ρόλο σ’ αυτόν τον αγώνα, αυτό επιβεβαιώθηκε. Όσον αφορά στη στρατηγική, οι προβλέψεις πριν τον αγώνα, τηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Αν εξαιρέσει κανείς τη βροχή, το πρώτο μέρος με τη μέση γόμα και η απόδοση της σκληρής γόμας για όσους όπως ο Verstappen και ο Sainz τη χρησιμοποίησαν στο τελευταίο μέρος, απέδειξαν πώς ένας συνδυασμός C2/C1 θα μπορούσε να είναι πολύ ανταγωνιστικός. Προφανώς, το C3 δυσκολεύτηκε λίγο περισσότερο, εν μέρει επειδή χρησιμοποιήθηκε για γρήγορους γύρους προς το τέλος του αγώνα, σε μια πίστα που γλιστρούσε αρκετά λόγω της βροχής όλο το Σαββατοκύριακο.

H ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ F1

Η μεγαλύτερη σεζόν στην ιστορία της Φόρμουλα 1 έφτασε στο μέσο της και απομένουν δύο ακόμα Grand Prix πριν τις θερινές διακοπές. Αυτά θα πραγματοποιηθούν στην Ουγγαρία από 19 έως 21 Ιουλίου και στο Βέλγιο από 26 – 28 Ιουλίου. Το Σαββατοκύριακο του Grand Prix της Ουγγαρίας, η Pirelli θα είναι επίσης παρούσα στον όγδοο γύρο του WRC, το Rally της Λιθουανίας, και στον τέταρτο γύρο του GT World Challenge America στην πίστα Virginia International Speedway. Την προσεχή Τρίτη και Τετάρτη, οι ομάδες McLaren, Haas και Williams θα βρεθούν ξανά στο Σίλβερστοουν για δοκιμές εξέλιξης ελαστικών για το 2025.

Όλες οι ειδήσεις

«Μοδάτοι» βουλευτές με νέα αυτοκίνητα

BMW S 1000 XR – Η τρέλα που πάει στα βουνά και στην πίστα

Η εντυπωσιακή γκάμα της Lamborghini σε 10 υπέροχα «κλικ»

Related Articles

F1: Και χειμερινό διάλειμμα στα σκαριά;

cars

Ανακαλύπτοντας τους μελλοντικούς πρωταθλητές της Formula 1

cars

Formula 1: Αυτό είναι το νέο μονοθέσιο της McLaren

cars

Επισημοποιήθηκε το καλεντάρι της F1 για το 2020

cars

Romain Grosjean: Ο οδηγός που βγήκε ζωντανός από την πύρινη κόλαση

cars

F1: Ποια μονάδα ισχύος ήταν η καλύτερη της χρονιάς;

cars

Το GP Στυρίας από την οπτική γωνία της Pirelli

cars

Formula 1 star Fernando Alonso reacts to Taylor Swift’s ‘TTPD’ Aston…

Bury

Ο Newey θεωρεί τους κανονισμούς του ’21 μία χαμένη ευκαιρία!

cars