Η αποστολή για το 2025, που συνοψίστηκε μερικά χρόνια πίσω από τον CEO της Mercedes Ola Källenius, είναι εύκολο να βρεθεί σε λέξεις: «νικήστε την Porsche στο δικό τους παιχνίδι». Εύκολο να πούμε, δύσκολο να γίνει – ειδικά σε μια εποχή που τόσοι πολλοί παράγοντες βρίσκονται σε ροή.
Το όραμα της Mercedes, όπως και η Porsche, η μετάβαση γρήγορα σε μια σειρά μόνο ηλεκτρικών. Όλα αυτά έχουν πάει λίγο στραβά, καθώς η ζήτηση έχει επιβραδυνθεί και οι πολιτικές προτεραιότητες έχουν μετατοπιστεί. Και όμως, παρά όλες τις ευκαιρίες για την αναθεώρηση του σχεδίου και την αναζωογόνηση της φιλοδοξίας, το τμήμα απόδοσης της Mercedes εξακολουθεί να είναι πλήρης ατμός μπροστά – ή θα πρέπει να είναι μέγιστη τάση μπροστά – για το πρώτο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο.
Η AMG δεν ξεκινά είτε μικρά, είτε στοχεύοντας όσο τα Taycan της Porsche, το Lotus Emeya και το Polestar 5 με ένα ηλεκτρικό GT πρώτα. Οι μηδενικές εκπομπές AMG GT 4-door, κωδικοποιημένες C590, θα ξεκινήσουν προς τα τέλη του 2025. Θα συνδυάσει ακραίες εξόδους ισχύος, έξυπνα σχέδια μπαταριών και κινητήρες αιχμής. Χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική AMG.EA, η οποία υποβάλλεται επί του παρόντος δοκιμές καιρού και άγχους.
Οι ηλεκτρονικές του κηλίδες πρέπει να παραχθούν από τη Mercedes στη μονάδα της στο Βερολίνο, αλλά ο σχεδιασμός και η τεχνογνωσία τους προέρχεται από την Οξφόρδη-το σπίτι του ειδικού προμηθευτή Yasa, ενός εταίρου Ε & Α της ομάδας Mercedes-AMG Petronas F1 και μιας θυγατρικής της Mercedes που δεν περιορίζεται στην Mercedes.
Οι ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής υψηλής RPM έχουν επιλεγεί σε μονάδες ακτινικής ροής για τις συμπαγείς διαστάσεις, την ανώτερη απόδοση και το ελαφρύ βάρος, που ισχυρίζονται ότι είναι μικρότερο από 25kg ανά μονάδα. Οι κινητήρες είναι, οι πηγές μας λένε, ομαλές και ήσυχες, με καλά διαχειριζόμενη θερμική απόρριψη, πυκνότητα υψηλής ισχύος και λογικό κόστος. Μαζί με ένα επιτιδικό κιβώτιο εξοικονόμησης χώρου, μια συσκευή διαμόρφωσης ροπής και ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου τέχνασμα, ο κινητήρας αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της μονάδας ηλεκτρικής κίνησης EATS 2.0.

Η YASA είναι έτοιμη να παρέχει πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς ηλεκτρονικών μοτίβων, αλλά καταλαβαίνουμε ότι η AMG θα απέχει τουλάχιστον αρχικά να προσφέρει την πιο ριζοσπαστική διάταξη τεσσάρων κινήτρων-παρόλο που κάτι σύμφωνα με αυτές τις γραμμές είναι πιθανό να παρουσιαστεί στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW που οφείλεται σε λίγα χρόνια.
Κάθε υπερσύγχρονος κινητήρας είναι καλός για 479bhp και 590lb ft-ναι, το καθένα. Για εφαρμογές πίσω τροχών, αυτό σημαίνει ότι είναι διαθέσιμα 958bhp και 1180lb ft. Η προσθήκη ενός τρίτου κινητήρα με τις ίδιες εξόδους θα φέρει το σύνολο σε ένα βαρύ 1267bhp και 1383lb ft, αλλά μην παίρνετε αυτά τα στοιχεία ως ευαγγέλιο. Αυτό που γνωρίζουμε με βεβαιότητα είναι ότι το AMG.EA χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 800 volt και διαθέτει μια νέα γενιά μπαταριών σωληνώσεων ιόντων λιθίου με χημεία κυττάρων και ανόδους πυριτίου.
«Έχουμε μια μεγάλη νέα πλατφόρμα, μια πολύ αυθεντική απόδοση, ο Markus Schäfer, επικεφαλής τεχνολογίας της Mercedes, μας λέει όταν συζητάμε για την AMG.ea. «Είναι εξοπλισμένο με ενδεχομένως τους πιο προηγμένους ηλεκτρικούς κινητήρες στην αγορά, θέτοντας πραγματικά σημεία αναφοράς. Η μπαταρία είναι επίσης εξαιρετική – το πακέτο θα υποστηρίξει ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο AMG.
Το πακέτο μπαταρίας 100kWh θα πρέπει να είναι σε θέση να παρέχει εύρος WLTP από 375 έως 450 μίλια και χρόνο φόρτισης υψηλής ταχύτητας περίπου 15 λεπτών από 10 έως 80 τοις εκατό χρέωση. Εκτέλεση; Τα προσωρινά δεδομένα για το μοντέλο τριών κινητοποιήσεων κορυφαίων γραμμών υποδεικνύουν ένα σπριντ 2,0 δευτερόλεπτα 0-62mph, 0-125mph σε 5,0 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 200mph.
Θα ήταν οικονομικά καταστροφικό να δημιουργήσουμε μόνο ένα μοντέλο από μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η AMG.EA έχει τουλάχιστον τρία ακόμη μοντέλα στο μεσοπρόθεσμο χαρτοφυλάκιο της. ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ, Η ελαφριά και άκαμπτη νέα αρχιτεκτονική πολλαπλών υλικών είναι πλήρως κλιμακωτή όσον αφορά το μεταξόνιο, τις παραλλαγές του στυλ του σώματος και το περιεχόμενο μηχανικής. Το εξαιρετικά εύκαμπτο DNA μπορεί να καλύψει το πλήρες φάσμα από ένα SUV πέντε θέσεων χαμηλής περιεκτικότητας σε πενταπλάσια (κωδικόμετο X591, που οφείλεται το 2027) σε ένα Hypercar (C592) σε θέση δύο θέσεων (C592)-με το πιο ακραίο πρόσφυλλο του-να ξεπεράσει ακόμη και το F1-εμπνευσμένο AMG One.
Ο σχεδιασμός της ηλεκτρικής AMG εξακολουθεί να είναι ένα έργο σε εξέλιξη. Παρόλο που μοιράζεται τα συνθήματα με το νέο CLA που βασίζεται στο MMA και την εξαιρετικά αποδοτική ιδέα EQXX, το πιο περιπετειώδες SUV πιστεύεται ότι σπάει το νέο έδαφος ως το πιο δυναμικό crossover crossover μέχρι σήμερα, η οπτική εκθεσιακή θέση ακόμη και η Ferrari Purosangue και το Aston DBX.

Όλα τα αυτοκίνητα AMG.EA θα πάρουν διακριτικά φώτα ημέρας και έξι εξίσου εντυπωσιακά φώτα ουράς που διαθέτουν τριών σημείων αστέρων. Το τετράθυρο coupe μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα προεξέχον pop-up πίσω spoiler για αυξημένη πτώση υψηλής ταχύτητας, καθώς και λαβές πόρτας με φλόγα, κράματα χαμηλής διαρροής 22 ιντσών, κρυμμένα υαλοκαθαριστήρια και ένα σύστημα ψύξης ενεργού μπαταρίας που λειτουργούν με πτερύγιο.
Σε αντίθεση με την Audi Sport και την BMW’s Division, η Mercedes-AMG έχει πάει σκληρά σε EVs και επένδυσε σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το AMG.EA Matrix και δεν έχει ακόμη υποχωρήσει-ακόμη και όταν η μητρική εγκατάλειψη της πιο πολυτελή έκδοση MB.EA.
Ωστόσο, η AMG δεν υιοθετεί μια προσέγγιση και θα ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την πρόσφατη δήλωση από τον οικονομικό διευθυντή της Porsche Lutz Meschke-που θα γίνει στο πλαίσιο της γενικής απόρριψης του ενθουσιασμού της βιομηχανίας για ένα ηλεκτρικό εύρος αυτοκινήτων-ότι οι κινητήρες καύσης θα πρέπει να πάρουν μια νέα μίσθωση ζωής, η οποία θα χρειαστεί ένα συνοδευτικό σύνολο ευέλικτων πλατφορμών.
Παρόλο που οι νομοθέτες εξακολουθούν να σχεδιάζουν να απαγορεύσουν την πώληση νέων μοντέλων με βενζίνη στην Ευρώπη από το 2035 και μετά, άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Μέσης Ανατολής και των ΗΠΑ, θα θέλουν ακόμα να κρεμάσουν τα ισχυρά V8 του Affalterbach. Τόσο πολύ ώστε αυτή η νέα ηλεκτρική AMG GT 4-Door να μην αντικαταστήσει αμέσως την τρέχουσα έκδοση καύσης.
«Δεν έχουμε σταματήσει ποτέ να δουλεύουμε σε κινητήρες», λέει ο Schäfer. «Έχουμε αυτόν τον παράλληλο κόσμο των τεχνολογιών και θα πρέπει να συνεχίσουμε σε αυτόν τον διπλό κόσμο για κάποιο χρονικό διάστημα.
«Θα θέλαμε ότι τα πράγματα θα ήταν λιγότερο περίπλοκα; Ναί. Δεν έχουμε κρυσταλλική σφαίρα. Αλλά η αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας είναι κάτι που έχουμε μάθει πάνω από 130 χρόνια ανάπτυξης οχημάτων και μπορούμε να είμαστε ευέλικτοι », λέει.

«Είναι ακόμα ένα ηλεκτρικό μέλλον, αλλά το ερώτημα είναι η ταχύτητα με την οποία φτάνουμε εκεί και η αποδοχή στην κοινωνία – ο πελάτης κάνει την απόφαση, όχι τον ρυθμιστή. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν μεγάλα πλεονεκτήματα, αλλά είμαστε ακόμα στη φάση μετάβασης.
Η AMG, λοιπόν, πρέπει να λάβει μια απόφαση για μακροπρόθεσμα: ενημερώστε τη μακροχρόνια πλατφόρμα MRA που στηρίζει τα πάντα από την C-Class προς τα πάνω ή ξεκινήστε μια νέα πλατφόρμα που θα τρέχει ηλεκτρική και καύση-όπως έχει κάνει με τη νέα πλατφόρμα αρχιτεκτονικής Mercedes για τα μικρότερα αυτοκίνητά της.
Καμία επιλογή δεν θα είναι φθηνή, αλλά η Mercedes και η AMG πρέπει να αποφασίσουν.