Ο Ferdinand Piech, πρώην επικεφαλής του Volkswagen Group και σε μεγάλο βαθμό, υπεύθυνος για την “επανεκκίνηση” της εταιρίας σε μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως, έφυγε από την ζωή σε ηλικία 82 ετών την Κυριακή που μας πέρασε. Ο Piech ήταν και εγγονός του ιδρυτή της Porsche, Ferdinand Porsche ενώ κατά τη διάρκεια της θητείας του ως CEO του Group, “ανέστησε” την σχεδόν χρεοκοπημένη Volkswagen και μεγέθυνε τον όμιλο με την προσθήκη (και αξιοποίηση φυσικά) μίας σειράς μαρκών.
Ο Ferdinand Karl Piech, όπως είναι το πλήρες όνομα του, ξεκίνησε την πορεία του στην Porsche το 1963, όπου δούλεψε πάνω στην εξέλιξη διάφορων μοντέλων μεταξύ των οποίων και η εμβληματική 917 που κυριάρχησε στους αγώνες αντοχής στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Από εκεί, μετακόμισε στην Audi για να δουλέψει πάνω στα 80 και 100 ενώ σε αυτόν οφείλει την ύπαρξη του και το επίσης ιστορικό, Quattro. Ο Piech ήταν λάτρης της πολυτέλειας και η μεταμόρφωση της Audi σε μία premium φίρμα είναι και δικό του έργο.
Το ίδιο προσπάθησε να κάνει και με την Volkswagen. Αυτή ήταν ο επόμενος σταθμός στην καριέρα του, αναλαμβάνοντας τα ηνία της το 1993 και ενώ βρισκόταν σε βαθιά κρίση. Ο Piech βασίστηκε στην αύξηση της ποιότητας κατασκευής, επένδυσε στο modularity της παραγωγής και φυσικά, βάλθηκε να επεκτείνει το portfolio του ομίλου με την προσεκτική προσθήκη/εξαγορά εταιριών. Bugatti, Bentley και Lamborghini πήραν την θέση τους στο άνω άκρο της γκάμας, η Skoda την δική της στο κάτω ενώ δεν έλειψαν οι “επαγγελματικές” Scania και Man, ούτε η δίτροχη Ducati. Επίσης, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Piech ήταν αυτός που πίεσε για την δημιουργία στενότερων σχέσεων μεταξύ της Porsche και της Volkswagen.
Παρά το γεγονός ότι “εξαναγκάστηκε” σε παραίτηση όταν έφτασε στο 65ο έτος της ζωής του, ο Piech παρέμεινε στα υψηλά κλιμάκια του Group μέχρι και το 2015, όταν άρχισε να ξεσπά το σκάνδαλο dieselgate.