CARSNEWS
AUTONEWS

Έφυγε από τη ζωή ο δημιουργός του Nissan Z, Yoshihiko Matsuo.

Το να πεις ότι το πρώτο Nissan Z ήταν ένα από τα πιο επιδραστικά sports cars όλων των εποχών δεν είναι υπερβολή. Το να πεις όμως ότι ο Yoshihiko Matsuo ήταν απλά ο σχεδιαστής του, είναι αδικία. Ο Matsuo γεννήθηκε στην Himeji City της Ιαπωνίας στις 10 Ιουλίου του 1934 και έφυγε από την ζωή στις 11 Ιουλίου του 2020, με την οικογένεια του να ανακοινώνει τον θάνατο του λίγες ημέρες μετά, όπως συμβαίνει παραδοσιακά. Ήδη από τις ημέρες του στο Nihon University College of Art έδειξε το ταλέντο του καθώς βοήθησε στον σχεδιασμό του Daihatsu Midget – της πρώτης μεγάλης εμπορικής επιτυχίας της ιαπωνικής φίρμας.

Με την αποφοίτηση του, ο Matsuo βρήκε δουλειά στη Nissan όπου τέθηκε επικεφαλής του σχεδιασμού του Datsun Baby. Προφανώς κάτι έκανε σωστά καθώς η επόμενη δουλειά του ήταν στην ομάδα του Bluebird 410, όπου κατάφερε να πείσει τα στελέχη της εταιρίας να λανσάρουν μία σπορ έκδοση για να τονώσουν τις πωλήσεις του sedan. Κάπως έτσι “γεννήθηκε” το Bluebird SSS και κάπως έτσι, ο Matsuo βρέθηκε επικεφαλής του πρώτου τμήματος modelling και τέταρτου design studio. Εκεί που πήρε μορφή το “Z”.

 

Ο Matsuo και η μικρή ομάδα του όμως δεν ήταν απλά επικεφαλής του σχεδιασμού του θρυλικού sports car. Αυτός ήταν που έπρεπε να ορίσει το target group και τον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Αυτός έκρινε σε μεγάλο βαθμό την προσιτή τιμή του πιέζοντας τα υψηλόβαθμα στελέχη να προχωρήσουν στην μαζική παραγωγή του “Z” και αυτός ήταν που όταν ήθελε να εξοπλίσει την Z432 έκδοση με ζάντες από κράμα μαγνησίου, έψαξε τον προμηθευτή τους και αυτός ήταν υπεύθυνος για σοβαρά ζητήματα όπως το εμβληματικό design αλλά και για λεπτομέρειες όπως η τοποθεσία του κρυμμένου air condition και τα πιο ανθεκτικά καθίσματα για τους βαρύτερους αμερικάνους! Ο Matsuo ήξερε ότι το “παιδί” του θα γνώριζε επιτυχία αλλά ούτε καν αυτός μπορούσε να προβλέψει το μέγεθος της.

Πριν το “Z”, η Nissan κατασκεύαζε 300 Fairlady roadsters τον μήνα. Ο Matsuo υπολόγιζε ότι το “Z” θα πουλάει περίπου 3.000 αυτοκίνητα τον μήνα αλλά ακόμα και αυτή η πρόβλεψη ήταν υπερβολικά συντηρητική καθώς στο… απώγειο της επιτυχίας του, το Z πουλούσε περί τα 7.500 αυτοκίνητα σε μηνιαία βάση, αγγίζοντας τις 540.000 πωλήσεις για ολόκληρη την γενιά. Φυσιολογικό, καθώς ο κόσμος εκείνη την εποχή δεν είχε γνωρίσει τέτοιο στιλ και τέτοιες επιδόσεις σε τόσο προσιτή τιμή! Κάπως έτσι δημιουργήθηκε ο θρύλος που θέλει να αναβιώσει η Nissan με το ολοκαίνουριο “Z” που αναμένεται να παρουσιαστεί στο εγγύς μέλλον. Θα γνωρίσει την ίδια επιτυχία; Μάλλον όχι, ούτε θα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στην βιομηχανία αυτοκινήτου. Αλλά θα μας θυμίζει το πρώτο “Z”, 50 χρόνια περίπου μετά το λανσάρισμα του στην αγορά. Το έργο του Yoshihiko Matsuo, ο οποίος έφυγε από την ζωή σε ηλικία 86 ετών.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Edition Noire Sportive είναι η 250η Bugatti Chiron!

cars

Νέο Audi A8. Εξελιγμένο σε όλους τους τομείς

cars

Νέα Skoda Fabia. Εντελώς καινούρια  

cars

12 tips για να μακρύνουν γρήγορα τα μαλλιά σας

cars

Νέο Peugeot 3008. Δείχνει τα δόντια του…

cars

Ford. Oι θαυμαστές της ονοματοδοτούν ένα ειδικό αυτοκίνητο

cars

Η δίλιτρη Toyota Supra έρχεται στην Ευρώπη!

cars

KIA. Παρούσα στους τελικούς του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος League of Legends 2019

cars

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την επιβολή απαγορευτικών τελωνειακών δασμών στις εισαγωγές σιτηρών από Ρωσία και Λευκορωσία

cars