Αφού αλλάζει το προϊόν, αλλάζει και ο τρόπος πώλησης και όχι μόνο αφού η αλλαγή αφορά πάρα πολλούς τομείς. Ειδικά αν αφορά το αυτοκίνητο και ειδικότερα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τότε το θέμα παίρνει άλλες διαστάσεις, διότι πρόκειται για κάτι εντελώς καινούργιο και διαφορετικό. Νέα και καινοτόμα τεχνολογία που εν πολλοίς δεν είναι απολύτως γνωστή ακόμη και στους άμεσα εμπλεκόμενους, στην πλήρη εικόνα της. Δεν αρκεί λοιπόν η αλλαγή του τρόπου πώλησης όπου θα πρέπει ο πωλητής να γνωρίζει τις απαντήσεις σε ότι ερωτηθεί από τον πελάτη, αλλά και της συντήρησης και επισκευής χωριστά βεβαίως για μικρουβριδικά, υβριδικά, plug-in και αμιγώς ηλεκτρικά. Όλα αυτά (και πολλά ακόμη) είναι καινούργια μεν αλλά το «ηλεκτρικό κύμα» έρχεται γρήγορα με συνεχείς εισόδους νέων μοντέλων και ο κίνδυνος να βρεθεί απροετοίμαστο το σύστημα είναι υπαρκτός, όπως π.χ. στο κομμάτι της φόρτισης.
Αρχή από την Αμερική
Η οργανωτική είσοδος στην νέα εποχή ξεκινάει από την Αμερική και αφορά τις προτάσεις των κατασκευαστών προς τα δίκτυα των αντιπροσώπων τους για διαφορετικές οργανωτικές δομές πια ως προς την πώληση, προμήθεια νέων διαγνωστικών και εργαλείων, τεχνική εκπαίδευση, ανταλλακτικά και άλλα σοβαρά ζητήματα. Ας δούμε λοιπόν τι προτείνουν.
FORD–GENERAL MOTORS
Όπως είναι φυσικό έχουν τα μεγαλύτερα δίκτυα αντιπροσώπων. Η Ford με επιστολή της προς τους 3.000 αντιπροσώπους ζητάει μέχρι τις 31 Μαρτίου να απαντήσουν εάν δέχονται να προχωρήσουν σε πιστοποίηση EV με κόστος 35.000 δολάρια ανα κατάστημα. Παρόμοια είναι και η στάση της GM, όπου η διαδικασία πιστοποίησης έχει αρχίσει και ήδη 1.700 από τους 2.922 αντιπροσώπους Chevy την έχουν πάρει. Εκεί που συζητούν ακόμη είναι η Cadillac όπου το ποσό για το «χαρτί» ανεβαίνει στα 200.000 δολάρια ανα κατάστημα και εάν ο αντιπρόσωπος δεν δεχθεί προτείνεται η «εθελουσία έξοδος» από το δίκτυο με αποζημίωση έως και 500.000 δολάρια.
VW
H πρόταση της VW με δίκτυο 650 αντιπροσώπων στην Αμερική είναι κάπως διαφορετική καθώς η εταιρία σε όσους δεν έχουν την δυνατότητα να δώσουν το ποσό που απαιτείται, προτείνει την χορήγηση δανείου από την εταιρία με χαμηλό επιτόκιο. Η ημερομηνία απάντησης είναι και εδώ η 31 Μαρτίου.
Λάθη παρελθόντος
Υπήρξαν και λάθη στο παρελθόν με οικονομικό αντίκτυπο για να θυμηθούμε την Nissan η οποία πριν από 11 χρόνια περίπου είχε ζητήσει ανάλογες επενδύσεις από το δίκτυό της για το αναμενόμενο τότε Leaf που ήταν τότε κατά την εκτίμηση της εταιρίας μεταξύ 25.000 και 75.000 δολάρια ανάλογα με το κατάστημα, αλλά η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη της επένδυσης, όπως και με την BMW για το i3 που είχε ζητήσει ακριβές αναβαθμίσεις αλλά και εκεί η συνέχεια δεν ήταν η αναμενόμενη. Φυσικά τώρα όλα είναι διαφορετικά και η αγορά έχει αλλάξει δραστικά με το μέλλον να είναι ηλεκτρικό αλλά και πάλι υπάρχει ένας σοβαρός δισταγμός για επενδύσεις εκ μέρους των δικτύων για πολλούς λόγους. Επενδύσεις που δεν θα αργήσουν να γίνουν απαραίτητες (έως και υποχρεωτικές) στην Ευρώπη, αν δεν έχουν ήδη γίνει.
Και κάτι ευχάριστο
Από την Αγγλία και την Citroen η εξέλιξη όπου αν παραγγείλεις αυτοκίνητο της Γαλλικής εταιρίας διαδικτυακά, πέραν της εγγύησης των πέντε ετών ή των 100.000 μιλίων έχετε δύο ακόμη μεγάλα πλεονεκτήματα. Χαμηλότερη τιμή αγοράς και δικαίωμα επιστροφής σε 14 ημέρες για οποιονδήποτε λόγο, με επιστροφή και των χρημάτων. Να μία καλή ιδέα και για την Ελλάδα…
The post Αγορά Αυτοκινήτου. Νέοι όροι και ιδέες first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr