CARSNEWS
NEW MODELS

Ανατρέπει τα δεδομένα: Η «ιδέα» του Ecclestone που θα μπορούσε να «σώσει» τη φετινή σεζόν στη Formula 1

Σε ανύποπτο χρόνο ο Ecclestone είχε καταθέσει μία πρόταση, η οποία τότε, πριν από περίπου 15 χρόνια, φάνταζε βγαλμένη από τη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας. Το 1999 ο Bernie είχε αγοράσει την πίστα του Paul Ricard στη νότια Γαλλία και ήθελε να στείλει ένα μήνυμα αναφορικά με τις… προθέσεις του για το μέλλον.

Είχε πει, λοιπόν: «Θα μπορούσε να διεξαχθεί μία διοργάνωση επί της ουσίας αποκλειστικά στην πίστα του Paul Ricard, καθώς έχει τόσες διαφορετικές εναλλακτικές διαδρομές, ώστε να μπορούσαν να υπάρχουν περισσότεροι από δέκα διαφορετικοί αγώνες. Εναλλακτικά μπορεί να προστεθεί και το Μονακό, προκειμένου να υπάρχει και ένας αγώνας σε δρόμους πόλης σε αυτό το πρωτάθλημα».

Τρελό, ε; Κι όμως, είναι κάτι που μπροστά στον κίνδυνο ακύρωσης μίας σεζόν θα μπορούσε να αποτελέσει μιαν ύστατη λύση. Η πίστα του Paul Ricard έχει την εξής ιδιομορφία: λόγω των πολλών διαφορετικών χαράξεων, προσφέρει τη δυνατότητα διαμόρφωσης συνολικά 167 διαφορετικών διαδρομών!

Εντάξει, δεν μπορούν και οι 167 να αξιοποιηθούν ώστε να διεξαχθεί αγώνας Formula 1, καθώς υπάρχουν κάποια βασικά στοιχεία που θα πρέπει να τηρούνται, όμως μπορεί να δώσει τουλάχιστον δέκα διαφορετικές «πίστες» με μήκος 3,813 χιλιόμετρα μέχρι και 5,861 χιλιόμετρα που είναι και το μέγιστο εκμεταλλεύσιμο μήκος της!

Επιπρόσθετα, ο τρόπος κατασκευής της εξυπηρετεί ακόμα και το ενδεχόμενο διεξαγωγής αγώνα «αντίθετης φοράς», καθώς δεν υπάρχουν οι κλασσικές «αμμοπαγίδες» ή απλές έξοδοι διαφυγής, αλλά οι γνωστές «μπλε και κόκκινες ζώνες».

Στις μπλε ζώνες το οδόστρωμα είναι κατασκευασμένο από άσφαλτο και κοβάλτιο, ώστε να αυξάνεται η πρόσφυση και να περιορίζεται η ταχύτητα του μονοθεσίου. Στις κόκκινες ζώνες η επιφάνεια της ασφάλτου είναι ακόμα πιο τραχιά, με συνέπεια να υπάρχει δυνατότητα πλήρους ακινητοποίησης του οχήματος, αλλά με «θάνατο» τον ελαστικών, καθώς η φθορά τους είναι η μέγιστη.

Μία τέτοια λύση θα μπορούσε να εξασφαλίσει την ελαχιστοποίηση του κόστους για τις ομάδες. Μετακινήσεις δεν θα υπήρχαν, καθώς θα μπορούσαν να κλειστούν ξενοδοχεία για τους μηχανικούς για αρκετές εβδομάδες με περιορισμένο κοστολόγιο σε σχέση με το «φυσιολογικό». Επίσης, ο περιορισμός των μετακινήσεων θα εξασφάλιζε σε μεγάλο βαθμό τον περιορισμό του κινδύνου έκθεσης στον COVID-19. Ο καιρός είναι σύμμαχος λόγω του ότι στη νότια Γαλλία συνήθως επικρατεί καλοκαιρία στο μεγαλύτερο διάστημα του έτους. Κι εν τέλει η απόσταση είναι περίπου ίδια από Αγγλία (όπου εδρεύουν οι επτά από τις δέκα ομάδες του grid), Ιταλία (Ferrari και AlphaTauri) και Ελβετία (Alfa Romeo).

Λέτε ο Bernie να είχε δει τόσο… μπροστά, όταν κατέθετε αυτή τη σκέψη του για την πίστα που ανήκει στα δικά του συμφέροντα;

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ο Novak Djokovic πρεσβευτής του ηλεκτροκίνητου Peugeot 208

cars

Το νέο Volkswagen ID.3 πέτυχε ρεκόρ αυτονομίας 531 km!

cars

H Mercedes 450SEL 6.9 ήταν η ναυαρχίδα της Mercedes τη δεκαετία του ΄70

cars

H Apex θα κατασκευάσει και δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο

cars

Πέντε προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για κάθε τσέπη που αξίζει να αγοράσεις

cars

Επτάχρονος μοιράζει… κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα

cars

Το «Tesla Killer» ετοιμάζει η Mercedes

cars

Ποιος σπουδαίος 24άωρος αγώνας θα διαρκέσει… 25 ώρες;

cars

Η Renault θα αποφύγει την επανακρατικοποίηση

cars