Θα μου συγχωρήσεις τον δραματικό τίτλο αλλά το παρόν άρθρο δεν είναι κάποια ιστορία τρόμου ή κάποια προφητεία για το μέλλον. Η ερώτηση του τίτλου είναι λογική συνέπεια των δηλώσεων που έκανε ο επικεφαλής του πελατειακού προγράμματος της Audi Sport, Chris Reinke, που προβλέπει μία σημαντική αλλαγή στο πλαίσιο της γενικής μεταμόρφωσης που υφίσταται η βιομηχανία αυτοκινήτου. Μία αλλαγή που αν το καλοσκεφτείς, δεν είναι και τόσο παράλογη όσο ακούγεται αρχικά.
“Όταν μιλάμε για την μετακίνηση ανθρώπων, σκέφτομαι ότι στο παρελθόν μεταφέραμε αγαθά στον Ατλαντικό με ιστιοφόρα και τώρα, κάνουμε το ίδιο με containerships. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ιστιοφόρα.
Για την ακρίβεια, υπάρχουν και μάλιστα περισσότερα από ποτέ – αλλά χρησιμοποιούνται για διασκέδαση και συγκινήσεις.
Παρόμοιο θα είναι το μονοπάτι που θα ακολουθήσουμε με τα αυτοκίνητα. Η οδήγηση αφορούσε την πιθανότητα/δυνατότητα μετακίνησης από το Α στο Β, αλλά πιστεύω πως στο μέλλον, αυτή η μετακίνηση θα είναι… ηλεκτρική και πιθανότατα, “αυτόνομη”. Κατά συνέπεια, η διασκέδαση θα αφαιρεθεί από την μετακίνηση. Και τα δύο θα υπάρχουν στο μέλλον, αλλά σε διαφορετικούς τομείς.
Θα παίρνω την “καμπίνα μετακίνησης” μου στην δουλειά, αλλά το σαββατοκύριακο θα μου λείπει η οδήγηση και θα πηγαίνω στην πίστα για να οδηγήσω ένα εξαιρετικό πελατειακό της Audi Sport για να διασκεδάσω.“
Προσωπικά, δεν μου φαίνεται παράλογο αυτό που λέει ο Reinke για δύο λόγους. Πρώτον, το έχουμε δει να γίνεται ξανά με τα άλογα και δεύτερον, είναι η δουλειά του να μας “κατευθύνει” σε ένα πελατειακό αγωνιστικό της Audi Sport. Μπορείς να αντικαταστήσεις το αγωνιστικό με ένα σπορ όχημα, sports car ή κάτι πιο προσιτό, που θα έχεις στο γκαράζ 5 ημέρες την εβδομάδα και θα το βγάζεις το σαββατοκύριακο για μία βόλτα στην πίστα ή τον δρόμο. Θα μου πεις, στην Ελλάδα του 2040 δύσκολα θα έχεις την δυνατότητα να συντηρείς δύο αυτοκίνητα (το ένα μάλιστα αποκλειστικά για διασκέδαση), αλλά ο Reinke δεν έχει στο μυαλό του εμάς.