CARSNEWS
NEW MODELS

Απλές συμβουλές για γρήγορο και εύκολο ξεθάμπωμα των τζαμιών του αυτοκινήτου σας.

Το φαινόμενο του θαμπώματος του παρμπρίζ (ελληνιστί ανεμοθώρακα), έχει να κάνει με την διαφορά της θερμοκρασίας του εξωτερικού περιβάλλοντος (υψηλότερη) με εκείνη της καμπίνας των επιβατών (χαμηλότερη), αλλά και με την θερμότητα του ανθρώπινου σώματος όταν εισέλθει στο αυτοκίνητο ή και την υγρασία που «κουβαλάει» στα ρούχα του (π.χ., από βροχή, χιόνι, κλπ.) ή εκπέμπει με την ανάσα του. Ιδίως στις περιπτώσεις με υγρό καιρό το φαινόμενο είναι πιο έντονο.

Η αντιμετώπιση του δε είναι καμιά ιδιαίτερα δύσκολη περίπτωση, αρκεί να γνωρίζει κανείς να αξιοποιήσει κάποιες από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου του.

Καταρχάς σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με αυτόματο κλιματισμό, το μόνο που έχει να κάνει είναι να επιλέξει τη λειτουργία «ξεθάμπωμα τζαμιών» από τον σχετικό διακόπτη και τότε το κλιματιστικό θα δουλέψει στο φουλ και με τη σωστή θερμοκρασία για να βγάλει την υγρασία από την καμπίνα.

Εάν έχετε ένα απλό κλιματιστικό, τότε όλη αυτή τη διαδικασία πρέπει να την κάνετε χειροκίνητα: Δηλαδή θέσετε τη λειτουργία του αιρκοντίσιον σε θέση on, τον ανεμιστήρα στο full, ενώ προτιμότερο είναι να επιλέξετε και την ανακύκλωση του αέρα.

Και στις δύο περιπτώσεις για να ξεθαμπώσετε το πίσω παρ μπριζ πρέπει να ανάψετε τη σχετική αντίσταση ρεύματος.

Υπάρχουν και κάποιοι πιο παραδοσιακοί τρόποι, εφόσον το κλιματιστικό σας δεν είναι τόσο αποδοτικό ή τέλος πάντων δεν λειτουργεί, κόβοντας ένα κομμάτι πατάτας και περνώντας τις εσωτερικές γυάλινες επιφάνειες, καθώς το άμυλο δεν επιτρέπει τη δημιουργία υγρασίας. Αν και αυτή η μέθοδος μπορεί να είναι αποτελεσματική, ωστόσο είναι ξεπερασμένη, μια και υπάρχει και η λύση με ειδικά πανάκια μικροϊνών που απορροφούν την υγρασία.

Όπως και να έχει η καλύτερη, πιο αποτελεσματική και ασφαλής λύση είναι η λειτουργία του κλιματιστικού, το οποίο χωρίς κανένα πρόβλημα μπορεί να λειτουργεί, ακόμη κα ένα έχουμε επιλέξει ζεστό αέρα. Ειδικά, σε περιπτώσεις με υγρό καιρό επιβάλλεται αυτός ο συνδυασμός προκειμένου να βγεί η υγρασία από την καμπίνα.

Κάποιες, ακόμη πιο παραδοσιακές λύσεις, είναι το να αφήνεις λίγο ανοικτά τα παράθυρα με αναμμένο το καλοριφέρ, αλλά και εδώ μιλάμε κάτι όχι και τόσο αποτελεσματικό, καθώς στις περιπτώσεις βροχής ή χιονόπτωσης είναι πολύ δύσκολο να «δουλέψει» κάτι τέτοιο.

Συμπερασματικά, η χρήση του κλιματιστικού του αυτοκινήτου σας είναι η μόνη λύση για να βγει η υγρασία από το εσωτερικό και να έχετε πάντα καθαρά τζάμια.

Γι΄ αυτό θα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση, δηλαδή να μην υπάρχουν βουλωμένοι ή τρύπιοι αεραγωγοί, προκειμένου το κύκλωμα να λειτουργεί σωστά, ενώ το ίδιο ισχύει και με τους υαλοκαθαριστήρες και το πλυστικό σύστημα του παρμπρίζ.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Rally Monte Carlo: Στο νοσοκομείο θα διανυκτερεύσει o Tanak

cars

Δεν χάνει ούτε στην Αγγλία η Mercedes

cars

Tα SUV αλλάζουν γιατί “σκοτώνουν” ακόμη και με ταχύτητα 32 χλμ./ώρα!

cars

Θερμαινόμενοι υαλοκαθαριστήρες από την Lincoln

cars

Toyota: Αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές η ηλεκτρική ενέργεια των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων για 2019!

cars

Γιατί ένα ηλεκτρικό όχημα απαιτεί ειδικά ελαστικά;

cars

Με ολοκαίνουρια μοντέλα της Audi εξοπλίστηκαν οι παίκτες της Μπάγερν Μονάχου

cars

Η Porsche δοκιμάζει εντατικά τη νέα 911 GT3 στο Nόrburgring

cars

Αλλαγές στον ΚΟΚ: Τι προβλέπεται για τα ηλεκτρικά πατίνια

cars