CARSNEWS
NEW MODELS

Αποστολή στην Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο VW Golf

Κάθε μεγάλο βιομηχανικό προϊόν είναι πρώτα και κύρια η έκφραση ενός ιστορικού και κοινωνικού ντετερμινισμού. Και η μετάβαση από το Beetle στο Golf, πριν 45 χρόνια, σήμαινε και την μετάβαση της Ευρώπης από το μεταπολεμικό τοπίο σε ένα εντελώς νέο κόσμο, των ανοιχτών κοινωνιών και της ελεύθερης οικονομίας. Aναπόφευκτα το Golf ξέφυγε από τα στενά όρια της αυτοκίνησης και επί σχεδόν μισό αιώνα τώρα παρακολουθεί στενά όλες τις αλλαγές στην Ευρώπη, φροντίζοντας όμως το ίδιο να παραμένει μία σταθερή αισθητική και βιομηχανική αξία.

Από το πρώτο εκείνο Golf μέχρι αυτό που οδηγούμε Δεκέμβριο του 2019 στην Πορτογαλία έχουν περάσει 7 ολόκληρες γενιές μοντέλων και 35 εκατομμύρια πωλήσεις, με αυτήν την 8η να έρχεται σε μία κομβική στιγμή τόσο για το ίδιο το Golf όσο και για ολόκληρη την αυτοκίνηση. Τα νέα από τις αγορές δεν είναι και τόσο καλά για τον μόνιμο πρωταγωνιστή της Γηραιάς Ηπείρου: το 2018 έκλεισε με ιστορικό χαμηλό στα επίπεδα της οικονομικής κρίσης του 2013, με την 7η γενιά να επιβαρύνεται εκτός των άλλων και με την τρικλοποδιά του dieselgate αλλά και την ξαφνική σπουδή όλων (και της VW) να ανέβει στο τρένο της ηλεκτροκίνησης με μία εξ’ ολοκλήρου νέα γκάμα οχημάτων, την I.D. Απέναντι σε όλο αυτό το μάλλον δυσοίωνο τοπίο, η 8η γενιά του Golf καλείται να δώσει μερικές πολύ πειστικές απαντήσεις έτσι ώστε να παραμείνει όχι μόνο ο κυρίαρχος των πωλήσεων στην Ευρώπη αλλά και το μέτρο σύγκρισης (και γιατί όχι, της επιβίωσης) για τους υπόλοιπους.

Οι προκλήσεις είναι πολλές και όπως φαίνεται από την πρώτη επαφή μας μαζί του, η VW έκανε όλα όσα ήταν εφικτά ώστε να κάνει το νέο Golf ικανό να τις ξεπεράσει. Και το κάνει και πάλι με τον ίδιο τρόπο: διατηρώντας την αισθητική ενός βιομηχανικού και κοινωνικού icon και αλλάζοντας όλα όσα χρειάζονται για να το φέρουν στην εποχή της διασύνδεσης, των ηλεκτρονικών και της σύγχρονης μορφής κινητικότητας που έρχεται στη νέα δεκαετία.

Αλλάζει μένοντας «ίδιο»

Η κυρίαρχη  καφενειακού τύπου «γκρίνια» ότι το Golf δεν αλλάζει από γενιά σε γενιά είναι και πάλι παρούσα, αποτελώντας πλέον μια γραφική συνιστώσα της ύπαρξης του μοντέλου.  Η VW πάντως δεν φαίνεται να πτοείται, καθώς η συνταγή την δικαιώνει στους πίνακες των πωλήσεων και δίνει και την δική της υπεραξία στο αυτοκίνητο (βλέπε τιμές μεταπώλησης), οπότε δεν  υπήρχε λόγος να αλλάξει ούτε και στην 8η γενιά. Και εδώ η βασική κατανομή των όγκων του αμαξώματος παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμη ως ένα Golf, με τις διαφοροποιήσεις να είναι σε επιμέρους τομείς.

Η έμφαση δίνεται κυρίως στο εμπρός μέρος με τη νέα πιο στενή μάσκα και τα καινούργια φώτα τεχνολογίας LED, με το σχέδιο να τονίζεται ακόμα περισσότερο με κάποιες ακμές πάνω στο καπό και στο πλάι του αμαξώματος και να ολοκληρώνεται χωρίς ιδιαίτερη ένταση στο πίσω μέρος όπου υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα. Ουσιαστικά μιλάμε για μία μετεξέλιξη του απερχόμενου Golf, το οποίο όμως από κοντά -και με έναν παράξενο τρόπο- δείχνει όντως πιο φρέσκο και δυναμικό. Από πλευράς διαστάσεων δεν έχουν υπάρξει δραματικές αλλαγές, με το μήκος να ελάχιστα στα 4,284 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο με πριν, στα 2,636 μέτρα. Οι χώροι για επιβάτες δεν έχουν μεταβληθεί παρά ελάχιστα όπως και το πορτ-μπαγκάζ που παραμένει στα 380 λίτρα. 

Το πιο αξιοσημείωτο στοιχείο πάντως είναι η βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή από το 0,30 στο 0,275, κάτι που επιδρά θετικά όχι μόνο στην κατανάλωση αλλά και στον περιορισμό του θορύβου μέσα στο όχημα. Σε ό,τι αφορά την μηχανολογική υποδομή, αρκετά από τα επιμέρους στοιχεία έχουν δεχθεί βελτιώσεις και αλλαγές. Οι αναρτήσεις στη νέα γενιά έχουν νέες μεθόδους στήριξης για μεγαλύτερη ακρίβεια και απομόνωση του δρόμου ενώ παραμένουν οι δύο εκδοχές για την πίσω ανάρτηση (ημιάκαμπτος για τις φθηνές εκδόσεις, πολλαπλών συνδέσμων για τις πιο ισχυρές), υπάρχει νέα ρύθμιση του τιμονιού με πιο άμεση απόκριση (είτε στο απλό τιμόνι των μικρών εκδόσεων είτε σ’ εκείνο με την μεταβαλλόμενη σχέση στα πιο ακριβά) ενώ επίσης διατίθεται και το πλαίσιο με το Adaptive Chassis Control με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και τέσσερις πλέον επιλογές στο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport και Individual). 

Golf από το μέλλον

Αν στο αμάξωμα επικράτησε η γνωστή αυτοσυγκράτηση, στο σαλόνι φαίνεται ότι δούλεψε μία εντελώς άλλη ομάδα με αρκετά μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων σε όλα τα επίπεδα. Μιλάμε για την μεγαλύτερη αλλαγή από γενιά σε γενιά στον συγκεκριμένο τομέα, με το νέο Golf να έχει μία αρκετά μοντέρνα και σχεδόν φουτουριστική προσέγγιση στην σχεδίαση ενώ έχει γίνει και εμφανής είναι και η τάση για μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων διασύνδεσης.

Το επίκεντρο βέβαια είναι το ταμπλό και η κονσόλα, με τον μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10 ιντσών να είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις ο οποίος συνδυάζεται με μία ακόμα οθόνη (8,25 ιντσών στην βασική έκδοση ή 10 ιντσών στις πιο ακριβές) στην κεντρική κονσόλα. Όλα αυτά μαζί με τους διακόπτες αφής για τα φώτα που βρίσκονται αριστερά από το τιμόνι δημιουργούν μία συνεχόμενη «ψηφιακή» επιφάνεια, η οποία τονίζεται ακόμα περισσότερο από την απουσία φυσικών διακοπτών. Μόνο κάτω από την οθόνη του Infotainment υπάρχουν οι διακόπτες για την λειτουργία του κλιματισμού και την ένταση του ηχοσυστήματος, ενώ στην κονσόλα βρίσκονται μόνο το κουμπί εκκίνησης και του ηλεκτρονικού χειρόφρενου. Εκεί πάντως βρίσκεται και ένα ακόμα σχεδιαστικό highlight, ο μικρός επιλογέας για το DSG, που είναι σχεδόν πανομοιότυπος με αυτόν της Porsche 911. 

Πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον από την μέχρι τώρα εξελικτική πορεία του Golf που σίγουρα φέρνει έναν νεανικό αέρα στο αυτοκίνητο, έστω και αν -σε πρώτη φάση- ξενίσει κάποιους από τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς. Όλα αυτά συνδυάζονται με ακόμα βασική αξία του Golf: την εμμονή με την ποιότητα και το φινίρισμα. Τα νέα υλικά που χρησιμοποιούνται δείχνουν εξαιρετικής ποιότητας στην όψη και άψογα δεμένα μεταξύ τους, ενώ δύσκολα θα εντοπίσεις κάποιο εργονομικό παραστράτημα. 

Πέρα από αυτό το εντυπωσιακό «άλμα» για το δαρβινική εξέλιξη του Golf, η VW προχώρησε και σε μία τεχνολογική ενημέρωση μεγάλη σε έκταση και σε βάθος.

Τα συστήματα με τα οποία εφοδιάζεται δεν συνδέονται μόνο μεταξύ τους, αλλά υπάρχει και online σύνδεση με τις υπηρεσίες We Connect και We Connect Plus της VW, επιτρέποντας στο νέο Golf να βρίσκεται σε μία real time επικοινωνία με τον έξω κόσμο και το διαδίκτυο. Ένα ακόμα νέο σύστημα που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας είναι το Travel Assist, το οποίο επιτρέπει μία ημιαυτόνομη λειτουργία του οχήματος, ακόμα και σε ταχύτητες της τάξης των 210 km/h. Το νέο Golf είναι, επίσης, το πρώτο αυτοκίνητο της VW το οποίο εφοδιάζεται με το σύστημα Car2X το οποίο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επικοινωνεί με άλλα οχήματα στο  δρόμο σε απόσταση έως και 800 m (που έχουν βέβαια αντίστοιχο σύστημα) και να ανταλλάσσουν χρήσιμες πληροφορίες μεταξύ τους.

Το σύστημα κλιματισμού είναι νέας σχεδίασης με πολλές νέες έξυπνες λειτουργίες, όπως, για παράδειγμα, τα «ζεστά χέρια» ή το «φρέσκος αέρας», ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις θα εφοδιάζεται με ηχοσυστήματα από τη  φημισμένη Hi-End εταιρεία Harman/Kardon. Υπάρχει, επίσης, η τελευταία γενιά φωνητικών εντολών για απλές, αλλά και πιο σύνθετες λειτουργίες, που συνδυάζεται με το Alexa ώστε να διευκολύνει ακόμα περισσότερο την επικοινωνία του οδηγού με το αυτοκίνητο. Αποκεί και πέρα, το νέο Golf θα εφοδιάζεται με όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης που γνωρίζουμε ήδη από τα υπάρχοντα μοντέλα της εταιρείας, δημιουργώντας το πιο «ψηφιακό» σύνολο της κατηγορίας, έτοιμο να αντέξει στον ανταγωνισμό για τα χρόνια που έρχονται. 

Στο νέο Golf καταργούνται τα υπάρχοντα επίπεδα εξοπλισμού και αντικαθίστανται από το -σκέτο- «Golf», το «Life», το «Style» και το «R-Line» που παραμένει αυτό με τον πιο σπορτίφ προσανατολισμό. Όλες οι εκδόσεις έχουν σημαντικά αναβαθμισμένο εξοπλισμό σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ από την βασική κιόλας έκδοση προσφέρονται στοιχεία όπως τα φώτα LED εμπρός και πίσω, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, το Keyless Start, το σύστημα We Connect, τιμόνι με πολυχρηστικούς διακόπτες, αυτόματος κλιματισμός, το σύστημα Lane Assist, το σύστημα Emergency Braking και πολλά ακόμα. 

Πληθώρα κινητήρων και τεχνολογιών

Ένας ακόμα τομέας που το νέο Golf έχει σημαντικά αναβαθμιστεί είναι και στην παρεχόμενη γκάμα των κινητήρων, οι οποίοι είναι 8 σ’ αυτή την φάση ενώ σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλοι μέσα στην χρονιά. Ρίχνοντας αρκετές λοξές ματιές (ίσως και με το άγχος) προς το ηλεκτρικό μέλλον που έρχεται με ορμή, η VW μπαίνει για πρώτη φορά τόσο έντονα στο υβριδικό παιχνίδι, από το λανσάρισμα του μοντέλου.

Η κλασική τριάδα ισχύος με τον τρικύλινδρο TSI του 1 λίτρου στους 110 ίππους και ο τετρακύλινδρος των 1,5 λίτρων με 130 και 150 ίππους παραμένει, με σημαντικές όμως βελτιώσεις (λειτουργεί στον κύκλο Miller, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας) για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων και βελτιστοποίηση της απόδοσης. Ο δίλιτρος diesel με τους 115 και 150 ίππους έχει και αυτός περάσει από μία τεχνολογική ενημέρωση, με διπλά injections για το Ad-Blue για να μειωθούν οι εκπομπές NOx, ενώ είναι και 17% οικονομικότερος από τον προηγούμενο TDI.

Στο μέτωπο των υβριδικών υπάρχουν τρεις εκδόσεις eTSI και δύο eHybrid. Οι πρώτες χρησιμοποιούν το γνωστό mild υβριδικό σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης των 48V το οποίο διαθέτει διάφορα σύγχρονα συστήματα (ανάκτηση ενέργειας με το φρενάρισμα, λειτουργία coasting με τον κινητήρα σβηστό και με χρήση μόνο της ενέργειας της μπαταρίας) με αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης κατά 10%. Εμφανίζονται και πάλι σε τρεις εκδοχές ιπποδύναμης, 110, 130 και 150 PS, και όλα εφοδιάζονται στάνταρ με το DSG κιβώτιο.

Σε ό,τι αφορά στα plug-in υβριδικά μοντέλα, θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, μία με 204 PS, και η GTE με 245 PS. Και οι δύο θα εφοδιάζονται με μία μπαταρία των 13 kWh η οποία θα δίνει μία ικανοποιητική αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης στο νέο Golf. Μέσα στους επόμενους μήνες θα παρουσιαστούν και οι υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρων, όπως αυτή με το φυσικό αέριο ή η γρήγορες εκδοχές για τα GTI και R των οποίων την ισχύ αλλά και τα μηχανικά στοιχεία αναμένεται να γνωρίσουμε μετά το μέσο της χρονιάς.

Στην χώρα μας το νέο Golf θα ξεκινήσει να διατίθεται μέσα στον Μάρτιο του 2020, με τις αρχικές εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για τιμή γύρω στις 22.000 ευρώ για την πρώτη έκδοση της γκάμας με το πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Life (η πιο βασική δεν θα εισάγεται, τουλάχιστον σε πρώτη φάση). Από την αρχή της διάθεσης του μοντέλου στην Ελλάδα θα προσφέρονται τόσο οι κλασικοί TSI όσο και οι υβριδικές εκδόσεις τους, με τους πρώτους να συνδυάζονται με το εξατάχυτο μηχανικό και τους δεύτερους με το DSG. Τέλος, σε ότι αφορά τον diesel δίλιτρο, θα εισάγεται μόνο η έκδοση των 150 ίππων, και αυτή με στάνταρ το DSG.

Βελτίωση δια της εξέλιξης

Οδηγώντας το νέο Golf στις διαδρομές που κάναμε στην βροχερή Πορτογαλία, αυτό που φαίνεται από την πρώτη στιγμή είναι ότι  διατηρεί και μάλιστα επαυξημένα όλα τα κεκτημένα της φιλοσοφίας του όντας ένα εξαιρετικής ποιότητας αυτοκίνητο, πολυτάλαντο και άκρως προσαρμόσιμο σε κάθε είδους συνθήκη. Και με μία μοναδική ωριμότητα στον οδηγικό του χαρακτήρα που από γενιά σε γενιά εξελίσσεται αργά και σταθερά, κάτι που συμβαίνει και σ’ αυτό εδώ, το 8ο στην σειρά.

Οι πιο ευδιάκριτες βελτιώσεις που διαπιστώσαμε έχουν να κάνουν με την πληρέστερη λειτουργία της ανάρτησης που πλέον μπορεί να σταθεί χωρίς κανένα κόμπλεξ απέναντι σε πιο upper class αυτοκίνητα, το πιο δεμένο πλαίσιο που κάνει εξαιρετική δουλειά στο να εξασφαλίζει ευστάθεια και σιγουριά σε κάθε είδους δρόμο και μία ευπρόσδεκτη βελτίωση στην αίσθηση του τιμονιού.  Τα δύο τελευταία σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη ανάρτηση προσδίδουν ένα πιο σπιρτόζικο χαρακτήρα στο αυτοκίνητο, κάνοντάς το πιο άμεσο και καίριο στις αντιδράσεις του  όταν κληθεί να οδηγηθεί σχετικά γρήγορα και με μια εμφανή σπορτίφ διάσταση στην έκδοση με τους 150 ίππους  (ιδίως στην ρύθμιση sport των εκδόσεων με το DCC) που το καθιστά έως και fun to drive σε δρόμους με στροφές.

Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει ο τυπικός πολυτελής μαραθωνοδρόμος, όντας εξαιρετικά σίγουρο και ότι πιο luxury και πολιτισμένο μπορεί να βρει κανείς σ’ αυτή την κατηγορία και όχι μόνο.  Ο eTSI των 1,5 λίτρων που οδηγήσαμε στην Πορτογαλία δείχνει να εκμεταλλεύεται στο έπακρο το υβριδικό σύστημα, όντας λίγο πιο άμεσος στις εντολές του γκαζιού στις χαμηλές στροφές και με μια λίγο πιο smooth λειτουργία η οποία ενισχύεται από την εξαιρετική ηχομόνωση αλλά και το βελτιωμένο DSG αυτής της νέας γενιάς.

Μένει να δούμε αν υπάρχει αντίκρυσμα και σε επίπεδο κατανάλωσης, καθώς στις επιδόσεις η εταιρία τον δίνει ελαφρά πιο γρήγορο από τον απλό TSI (0-100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα έναντι 8,7 αντίστοιχα). Η έκδοση των 130 ίππων με τον “απλό” TSI και το βελτιωμένο σε αίσθηση εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο που οδηγήσαμε επίσης  δεν διαφοροποιείται σημαντικά, με το πλαίσιο και το ελαφρύ αλλά πάντα ικανοποιητικό σε αίσθηση τιμόνι να κερδίζουν τα εύσημα. Συνολικά, και αναμονή των πιο εκτενών δοκιμών μας στην Ελλάδα, αυτό που εκ πρώτης όψεως δείχνει το νέο Golf να ακολουθεί πιστά το τυπικό σενάριο της διαρκούς εξέλιξης μιας all time classic συνταγής σε ένα level πιο πάνω, ορίζοντας και πάλι την κορυφή της κατηγορίας.

Συμπερασματικά, το νέο Golf είναι αυτό που θα περίμενε κανείς: Το σημείο αναφοράς για άλλη μια φορά όχι μόνο της κατηγορίας του αλλά και ολόκληρης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η γενική φιλοσοφία του δεν έχει αλλάξει, όμως έχει εξελιχθεί στον μέγιστο βαθμό,  εστιάζοντας πλέον πολύ περισσότερο στο ψηφιακό του «αποτύπωμα» και στα νέα ήθη που επικρατούν στην αγορά.

Παράλληλα παραμένει ένα πληθωρικό στην ποιότητα και στον premium χαρακτήρα του μοντέλο, με μεγάλη γκάμα επιλογών σε κινητήρες νέας γενιάς και το χαρακτηριστικό casual chic οδηγικό χαρακτήρα του «τα κάνω όλα, και τα κάνω τέλεια». Κάποιοι -αρκετοί- θα ήθελαν λίγο περισσότερο σχεδιαστικό δράμα και μια αισθητική απελευθέρωση από τα δεσμά της παράδοσης.

Όμως ας το πάρουμε απόφαση, αυτό ήταν και αυτό θα είναι το Golf, είτε το θέλουμε είτε όχι. Ένα ακλόνητο icon της αυτοκινητικής και όχι μόνο κουλτούρας, το οποίο καλείται πλέον να διατηρηθεί ξανά στην κορυφή σε μία εποχή και σε έναν κόσμο που αλλάζει και πάλι όπως 45 χρόνια πίσω. Η αίσθησή μας είναι ότι έχει όλα τα εφόδια να τα καταφέρει, καθώς δεν δεν είναι απλά το καλύτερο Golf που υπήρξε ποτέ, αλλά και το πιο ολοκληρωμένο αναλογικά με τα δεδομένα της εποχής του και σε σύγκριση με τον τρέχοντα ανταγωνισμό σ’ αυτή την μεγάλη πορεία των 45 ετών παρουσίας ως το βαρόμετρο αλλά και το σύμβολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Related Articles

ΕΣΥ αποφασίζεις για την καριέρα του Fernando Alonso!

cars

Θέλει να… ντύσει τη Mercedes ο Stroll!

cars

Οδηγούμε το νέο Land Rover Defender στις πιο αντίξοες συνθήκες

cars

Πρόταση για διεξαγωγή αγώνων μεσοβδόμαδα!

cars

Επιχείρηση φθηνά άλογα: Αυτοκίνητα που λατρέψαμε σε τιμή ευκαιρίας

cars

H λανθάνουσα εξέλιξη της αυτοκίνησης στην Ελλάδα

cars

Επίσημο: Δεν θα υπάρξει νέο Ford Focus RS!

cars

Πιο κοντά στην Ευρώπη το προσιτό Coupe SUV της VW

cars

Η Υπουργός Δικαιοσύνης της Ιαπωνίας απαντά στον Carlos Ghosn

cars