Στην αρχή φαινόταν πολύ καλή ιδέα… και ήταν! Εφόσον δεν προσφέρεις ήδη κάποιο αντίστοιχο μοντέλο, συνεργάζεσαι με τον καλύτερο στην κατηγορία δημιουργώντας συνέργιες και γλυτώνοντας ένα μεγάλο μέρος του κόστους εξέλιξης. Σχεδιάζεις το δικό σου αυτοκίνητο, το εξοπλίζεις με τους δικούς σου κινητήρες και έχεις ένα νέο 124 Spider! Όμως μέσα στον ενθουσιασμό σου, δεν προβλέπεις την παρακμή της συγκεκριμένης κατηγορίας και εκεί οφείλεται σε τελική ανάλυση η κατάργηση του Fiat 124 Spider στην Ευρώπη. Γιατί, όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Fiat Chrysler Automobiles, το 124 Spider εξακολουθεί να είναι στην κορυφή όσον αφορά στις πωλήσεις στην Ιταλία, την Ισπανία και την Ελβετία και στην 2η θέση πανευρωπαϊκά…
“Αλλά η κατηγορία συρρικνώνεται με ταχείς ρυθμούς στην Ευρώπη: Μέχρι το τέλος του 2019, προβλέπουμε πως θα αντιπροσωπεύει 25.000 αυτοκίνητα – λιγότερο από το 1/3 σε σύγκριση με το 2013 ενώ στον αντίποδα, άλλες κατηγορίες γνωρίζουν άνθιση.
Στην τελική και με δεδομένη την αλλαγή στο πώς διαμορφώνεται η αγορά στην Ευρώπη, η Fiat και η Abarth θα εστιάσουν στα δυνατά σημεία τους. Εν τω μεταξύ, η παραγωγή του 124 θα συνεχίσει για τις αγορές της Β. Αμερικής και της Αν. Ασίας/Ωκεανίας.“
Αν θέλαμε να είμαστε και λίγο πιο ειλικρινείς, θα λέγαμε ότι η ιταλική εταιρία δεν θεωρεί σκόπιμο να ανανεώσει την συνεργασία της με την Mazda, ενώ δεν μπορεί να δικαιολογήσει την εξέλιξη του 1400άρη βενζινοκινητήρα ώστε να συμμορφώνεται με τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Δυστυχώς, αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα και δεν μπορούμε να ψέξουμε την Fiat για τις επιχειρηματικές αποφάσεις της όσο και να θέλουμε να συνεχίσει να υπάρχει το μικρό, πισωκίνητο, σπορ roadster. Οι εποχές έχουν αλλάξει και οι εταιρίες πρέπει να προσαρμοστούν.