Τα τελευταία χρόνια το κυνήγι μαγισσών με τις εκπομπές ρύπων έχει αλλάξει δραματικά το περιβάλλον στην αυτοκίνηση, οδηγώντας μεταξύ άλλων και στην βιαστική εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης αλλά και σε απαγορεύσεις κίνησης των κλασικών αυτοκινήτων σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης.
Μία νέα έρευνα από την Emissions Analytics φέρνει πλέον στο στόχαστρο και τα λάστιχα για την μόλυνση του περιβάλλοντος υπολογίζοντας ότι η συμβολή τους είναι 1.000 φορές περισσότερο από τις εκπομπές των εξατμίσεων.
Τα επικίνδυνα σωματίδια από τα ελαστικά τα οποία αιωρούνται στον αέρα προκαλούν πλέον μεγάλη ανησυχία, ιδίως με την αύξηση των μεγάλων και βαρύτερων οχημάτων όπως τα SUV, τα οποία αυξάνουν το πρόβλημα. Το ίδιο θα συμβεί και με τα βαριά ηλεκτρικά οχήματα που έρχονται στο άμεσο μέλλον.
Σε αντίθεση με τις εκπομπές ρύπων, η μόλυνση από την φθορά των ελαστικών δεν μετριέται καθόλου. Το ίδιο επίσης και η φθορά των υλικών των φρένων που και αυτά γεμίζουν με επικίνδυνα μικροσωματίδια το περιβάλλον.
Η έρευνα δείχνει ότι τα μικροσωματίδια από την φθορά των ελαστικών μπορεί να είναι και 1.000 φορές περισσότερα ιδίως σε δρόμους με σκληρή επιφάνεια, με ελαστικά τα οποία δεν έχουν σωστή πίεση ή φθηνά ελαστικά τα οποία φθείρονται πολύ πιο γρήγορα.
Το σημαντικότερο πρόβλημα πάντως είναι ότι ενώ για τις εκπομπές των καυσαερίων έχουν υπάρξει και συνεχώς γίνονται πιο αυστηροί κανονισμοί σε παγκόσμιο επίπεδο, κανείς δεν συζητά για την μόλυνση που προέρχεται από τα ελαστικά.
Η λύση θα ήταν να εξελιχθούν νέα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον ελαστικά (τα οποία όμως θα ήταν ακριβότερα) ενώ θα πρέπει να μειωθεί και το βάρος των αυτοκινήτων, κάτι που μάλλον δεν πρόκειται να συμβεί μετά την έλευση της ηλεκτροκίνησης.
Follow @CarsnewsGr