Την ευθύνη για την πρόωρη φθορά των τούρμπο στα σύγχρονα αυτοκίνητα την έχει συνήθως ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω το τιμόνι.
Η τουρμπίνα φωλιάζει κάτω από το καπό πολλών σύγχρονων αυτοκινήτων και συχνά υποφέρει από τις ενέργειες του οδηγού και του ιδιοκτήτη. Τις κύριες αιτίες βλάβης της συγκεκριμένης μονάδας, τις αποκαλύπτουν οι ειδικοί συντήρησης για να μειωθεί το φαινόμενο.
Συνήθως η τουρμπίνα παρουσιάζει αστοχία λόγω ακατάλληλων συνθηκών λειτουργίας και κακής συντήρησης. Τις περισσότερες φορές αυτό προκαλείται από επιθετική οδήγηση, γέμισμα με χαμηλής ποιότητας καύσιμο, χρήση κακής ποιότητας λιπαντικού και έντονη λειτουργία σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών.
Οι μηχανικοί αυτοκινήτων εξηγούν ότι το ταλαιπωρημένο ή ακατάλληλο λιπαντικό κινητήρα προκαλεί γρήγορη φθορά των ρουλεμάν και άλλων εξαρτημάτων της φτερωτής. Ταυτόχρονα, οι υψηλές θερμοκρασίες επιταχύνουν τη γήρανση των υλικών, επομένως είναι πολύ σημαντικό για τον οδηγό να παρακολουθεί την θερμοκρασία του κινητήρα και την σωστή λειτουργία του συστήματος ψύξης.
Ακόμα, η μη σωστή χρήση και συντήρηση του κινητήρα, καθώς και τυχόν βλάβες στον κινητήρα και τα συστήματά του, δεν επιτρέπουν στην τουρμπίνα να λειτουργήσει σωστά. Όταν οδηγείτε ένα αυτοκίνητο, είναι καλό να αποφεύγετε απότομες επιταχύνσεις που φέρνουν στα όριά της την τουρμπίνα.
Επίσης, πριν από έντονη χρήση, καλό είναι να αφήσετε τον κινητήρα και την τουρμπίνα να φτάσουν στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας για να αποφύγετε τα θερμικά σοκ. Επίσης, ο κινητήρας δεν πρέπει να σβήσει αμέσως μετά από ένα ταξίδι ή έντονη χρήση, αλλά να αφεθεί να λειτουργήσει για λίγα λεπτά για να κρυώσει η τουρμπίνα.
Κατά μέσο όρο, η διάρκεια ζωής μιας τουρμπίνας είναι 200.000 με 250.000 χιλιόμετρα. Τα τούρμπο στα ακριβά αυτοκίνητα επιδόσεων έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, χάρη στα υλικά υψηλής ποιότητας και τη σύγχρονη τεχνολογία που φέρουν.