CARSNEWS
MOTONEWS

Γιατί υπάρχει αυτή η μπίλια κάτω από τα μαρσπιέ;

Γιατί υπάρχει αυτή η μπίλια κάτω από τα μαρσπιέ;
  • Διαβάστηκε από 1.114 αναγνώστες
  • Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/3/2023

Όλοι την έχουμε προσέξει, σε τι όμως χρησιμεύει αυτή η προέκταση με το σφαιρικό τελείωμα κάτω από τα μαρσπιέ;

Δείχνει το μέγιστο όριο της γωνίας κλίσης

Μπορεί εμφανισιακά να «χαλάει» λίγο την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, όμως αυτή η μεταλλική προεξοχή, παρότι δεν είναι ηλεκτρονικό εξάρτημα, λειτουργεί σαν «αισθητήρας» πρόληψης πτώσης. Δείχνει δηλαδή, ποιο είναι το μέγιστο όριο της γωνίας κλίσης που μπορούμε να έχουμε πλαγιάζοντας τη μοτοσυκλέτα, καθώς είναι το πρώτο σημείο επαφής με την άσφαλτο σε μεγάλη κλίση.  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Εχει σφαιρικό σχήμα για να γλιστρά στην άσφαλτο

Καθώς πλαγιάζει η μοτοσυκλέτα όλο και πιο πολύ, κάποιο μέρος της θα αγγίξει τελικά την επιφάνεια του δρόμου. Εάν είναι ο κινητήρας, τα προστατευτικά κάγκελα, ή άλλο άκαμπτο εξάρτημα, τότε αυτό θα λειτουργήσει ως μοχλός, το ελαστικό θα σηκωθεί από την επιφάνεια του δρόμου με αποτέλεσμα να χαθεί η πρόσφυση και η μοτοσυκλέτα να βρεθεί στο έδαφος.

Για το λόγο αυτό, όλες σχεδόν οι μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με αναδιπλούμενα μαρσπιέ που λυγίζουν όταν αγγίζουν το οδόστρωμα. Η προέκταση στην κάτω πλευρά των ποδοστηρίων με το σφαιρικό τελείωμα βοηθά ώστε αυτά να μην λειτουργήσουν σαν υπομόχλιο σε έντονες κλίσεις και επέλθει κάποιο ατύχημα.



 

Μπορεί και να απουσιάζει

Ο «αισθητήρας» αυτός είναι το πρώτο πράγμα που αγγίζει την επιφάνεια του οδοστρώματος σε μεγάλη κλίση, προειδοποιώντας τον αναβάτη ότι βρίσκεται στο όριο. Το μαρσπιέ «διπλώνει» και η μπίλια «γλιστρά» στην άσφαλτο, ώστε να μη δημιουργηθεί μοχλός και χαθεί η πρόσφυση του ελαστικού   

 

Η παρουσία ή η απουσία αυτού του αισθητήρα καθώς και το μήκος του, ποικίλλει ανάλογα με το είδος της μοτοσυκλέτας και το πεδίο χρήσης. Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη προέκταση σε ένα supersport είναι αρκετά μικρή, ώστε να επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να παίρνει μεγάλες κλίσεις. Από την άλλη σε μοτοσυκλέτες adventure ή εκτός δρόμου μπορεί να είναι πολύ μικρή ή να απουσιάζει, ώστε να μην «καρφωθεί» στο χώμα και οδηγήσει σε πτώση.


Λειτουργεί σαν “αισθητήρας” κλίσης

Εχει σφαιρικό σχήμα για να “γλιστρά” στην άσφαλτο

Μπορεί και να απουσιάζει

Εχεις ξύσει ποτέ μαρπιέ στην άσφαλτο;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Related Articles

MotoGP 2023, Sepang Test – «Προειδοποιητικές βολές» από Marc Marquez στο HRC

cars

VIDEO: Ανεγκέφαλο ζευγάρι κάνει ακροβατικά με μοτοσυκλέτα

cars

Δύο τραγωδίες μέσα σε λίγες ώρες – Τέσσερις νεκροί μετά από τροχαία στην Αθήνα

cars

Η BMW Motorrad κλείνει έναν αιώνα ζωής και γιορτάζει με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της

cars

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και Κύπελλο FIM Junior Motocross

cars

To μηχανάκι που κάτι φαίνεται να… λείπει

cars

Piaggio Group – Άλλος ένας όμιλος με κέρδη ρεκόρ για το 2022

cars

«Μοτοσυκλέτα και Ασφάλεια»- Εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη με τον πρωταθλητή Βασίλη Ορφανό (AUDIO)

cars

Motoway Καμπράνης: Τα μοντέλα Benelli & Keeway στην Έκθεση Μοτοσυκλέτα

cars