CARSNEWS
AUTONEWS

«Δεν βάζεις όλα τα αυγά σε μία φωλιά»…

Είναι μία ελαφρά παράφραση Γαλλικής παροιμίας που καταλαβαίνουμε το δίδαγμα το οποίο στην περίπτωσή μας αφορά φυσικά το αυτοκίνητο και την σχέση του με τον νέο ιό! Θα ακούσατε ίσως ότι λόγω του ιού έχουν σταματήσει ή έχουν μειώσει δραστικά την παραγωγή αυτοκινήτων διότι σταμάτησαν την λειτουργία τους και τα εργοστάσια παραγωγής των εξαρτημάτων που προμηθεύουν προς τα εργοστάσια συναρμολόγησης. Δεν χρειάζεται μάλλον να θυμίζουμε ότι αυτά τα εργοστάσια βρίσκονται όλα στην Κίνα!

Η ιστορία είναι μάλλον γνωστή και αρχίζει πριν από 20 χρόνια αλλά για κάποιους (VW-Citroen) είναι ακόμη παλαιότερη αφού ήταν οι πρώτοι που είδαν πιο μπροστά από τους άλλους. Να θυμίσουμε ότι η VW κατασκεύαζε εκεί το Santana και όχι μόνο ενώ η Citroen το ΑΧ, το οποίο μάλιστα είναι και το μοναδικό αυτοκίνητο για το οποίο δόθηκε άδεια να φωτογραφηθεί για διαφήμιση επάνω στο Σινικό Τείχος για διαφημιστικό λόγο, σαράντα(40) χρόνια πριν!. Η «μεγάλη είσοδος» όμως ξεκίνησε πριν 20 χρόνια περίπου όταν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αλλά και οι Αμερικανοί σε μικρότερο όμως βαθμό…ανακάλυπταν την Κίνα και τις τεράστιες ευκαιρίες που μπορούσε να προσφέρει.

Έτσι κάπως δειλά στην αρχή (λόγω καιν του ιδιότυπου φορολογικού καθεστώτος) ξεκίνησε η «απόβαση» και το αγώγι ξύπνησε τον αγωγιάτη, για να συνεχίσω με παροιμία. Τι εννοώ; Οι επενδυτές μετέφεραν τεχνολογία και χρήματα, τα εργοστάσια εκσυγχρονίστηκαν σε απαράμιλλη βιομηχανική κλίμακα, οι παραγωγές αυξήθηκαν, οι Κινέζοι βρήκαν δουλειά άρα και εισόδημα και άρχισαν να αγοράζουν. Οι αριθμοί μιλάνε μόνοι τους και λένε ότι από το ένα εκατομμύριο ετήσιες πωλήσεις το 2001, έκλεισε το 2019 με 24 εκατομμύρια πωλήσεις.

Μεγάλος ενθουσιασμός λοιπόν με όλες τις ασιατικές  επενδύσεις να γίνονται μόνο στην Κίνα και τα κέρδη να αυξάνονται συνεχώς, με την χώρα να είναι συγχρόνως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής και καταναλωτής συγχρόνως παγκοσμίως! Η Κίνα αποδείχθηκε μία «μηχανή κέρδους» και κυρίως οι Αμερικανοί δεν άργησαν να φύγουν από Βιετνάμ, Ινδονησία, Ταϋλάνδη και Ινδία, ποντάροντας «όλα τα λεφτά στο κόκκινο» με το όφελος να είναι και στις δύο πλευρές, αφού και οι Κινέζοι είδαν μία καλύτερη ημέρα αν βέβαια εξαιρέσουμε το νέφος που τους έπνιγε στις μεγάλες πόλεις.

Όλα καλά λοιπόν; Όχι ακριβώς, διότι αρκούσε ένας νέος ιός για να καταδειχθεί αυτό που γράφω στον τίτλο. Τα εργοστάσια, κυρίως αυτά των εξαρτημάτων,  σταμάτησαν να παράγουν λόγω του ιού και το ντόμινο δεν άργησε να φθάσει στα εργοστάσια συναρμολόγησης και οι ελλείψεις είναι ήδη ορατές και το χειρότερο χωρίς κανείς να γνωρίζει μέχρι πότε θα συμβαίνει αυτό. Οι μετακινήσεις περιορίστηκαν στο ελάχιστο σχεδόν που σημαίνει μείωση ζήτησης καυσίμων με άμεσο αντίκτυπο στην τιμή του αργού και φυσικά οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν σε βαθμό ανησυχίας και αρκεί να σημειώσουμε ότι τον Φεβρουάριο στην Κίνα η μείωση έφθασε στο 92% σε σχέση με πέρυσι!

Πρέπει να αλλάξει η στρατηγική;

Τώρα άρχισαν να το καταλαβαίνουν ή καλύτερα να συνειδητοποιούν (για τις μεγάλες εταιρίες ο λόγος) ότι είναι απαραίτητο να αναζητήσουν νέες αγορές για την προμήθεια εξαρτημάτων, χωρίς βεβαίως να απεμπολούν την Κίνα που παραμένει η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου και απαιτεί σεβασμό. Άλλωστε τα οικονομικά συμφέροντα είναι τεράστια και μάλιστα για εταιρίες όπως η Mc Laren με την Κίνα να αντιπροσωπεύει περίπου το 6% των πωλήσεων της πέρυσι, που μεταφράζεται σε 4.700 οχήματα. και η Bentley με 18% και 11.000 αυτοκίνητα το 2019.

Σκληρές αποφάσεις

Τώρα, κανείς δεν λέει ότι η μετάβαση από την Κίνα θα είναι εύκολη. Δεν υπάρχουν άλλες χώρες στην Ασία, όπως η Κίνα, με την κλίμακα, την υποδομή και τη σκληρή εργατική δύναμη και τις απεριόριστες φιλοδοξίες. Ωστόσο, υπάρχουν αγορές και βιομηχανίες υψηλού δυναμικού που θα ενισχύσουν την ανάπτυξη κατά την επόμενη δεκαετία.

  • Η Ταϊλάνδη παράγει 2 εκατομμύρια οχήματα υψηλής ποιότητας ετησίως, τα μισά από τα οποία προορίζονται για εξαγωγή.
  • Η Ινδονησία κατασκευάζει ένα εκατομμύριο οχήματα ετησίως. Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί μόνο καθώς τα εισοδήματα αυξάνονται στην τέταρτη πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο.
  • Η Ινδία διατηρεί άριστες σχέσεις με την Αμερική και ζητάει ένταση των εμπορικών δεσμών καθώς μπορεί να κερδίσει από την διαμάχη Αμερικής-Κίνας που δεν δείχνει να υποχωρεί.
  • Αλλά και εταιρίες εκτός αυτοκινήτου όπως η Apple, η Google και η Microsoft έχουν ανακοινώσει σχέδια για να μεταφέρουν κάποια παραγωγή στην Ταϊβάν, το Βιετνάμ και την Ταϊλάνδη.

Τι σου κάνει ένας ιός

Δεν είναι απλό, δεν είναι εύκολο. Το χειρότερο, είναι άγνωστος. Καινούργιος και δεν ξέρεις την εξέλιξη άρα και την πρόληψη. Έχουν ακόμη να γίνουν πολλά και εδώ θα είμαστε για να τα αναλύουμε…

Toυ Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Στο σφυρί μυστική συλλογή κλασικών αυτοκινήτων – Το ακριβότερο θα πουληθεί για 770.000 δολάρια

cars

Η ομιλία Μητσοτάκη στη διάσκεψη «Our Ocean Conference»

Bury

Volvo XC40 T3 Auto. Στυλ και άνεση μαζί

cars

Jeep. Με ενεργή περιβαλλοντική συνείδηση

cars

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Η λύση για όσους σχεδιάζουν διακοπές με αυτοκίνητο

cars

Η Genesis συνεχίζει με το X Convertible Concept

cars

Η νέα Eagle E-Type Lightweight GT είναι το απόλυτο restomod!

cars

Peugeot 308. Μερικώς ανανεωμένο

cars

Ένας στους επτά οδηγούς παραβιάζει τον δακτύλιο

cars