CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε την στιλάτη BMW 218i Gran Coupe 140PS

Η άφιξη της νέας σειράς 1 υπήρξε ίσως το πιο κοσμοϊστορικό γεγονός για την BMW εδώ και δεκαετίες. Η μετάβαση του κινητήριου άξονα από το πίσω στο εμπρός μέρος θα μπορούσε να ισοδυναμεί με αλλαγή του μαγνητικού πόλου της Γης με ότι κακό αυτό συνεπάγεται. Όμως τελικά οι Κασσάνδρες που προέβλεπαν την καταστροφή του τελευταίου καταφυγίου της πίσω κίνησης μάλλον διαψεύστηκαν. Ο νέος “Άσσος” είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, που τιμά την ιστορία της εταιρίας (έστω και με έναν διαφορετικό τρόπο) και που πέραν όλων των άλλων έχει στοιχεία που όλοι θεωρούν αυτονόητα σε σύγχρονα αυτοκίνητα ευρείας κατανάλωσης -οι χώροι για επιβάτες- και τα οποία θυσιάζονταν στις πισωκίνητες παραδόσεις της εταιρίας.

Στην ίδια λογική έρχεται να προστεθεί μία ακόμα μπροστοκίνητη BMW, η 218i Gran Coupe, η οποία όπως λέει και το όνομά της, θέλει να μεταφέρει κάμποση από την αύρα των πολύ ιδιαίτερων μεγάλων τετράθυρων coupe της εταιρίας σε ένα ευρύτερο κοινό. Και όταν λέμε ευρύτερο κοινό το εννοούμε, καθώς ένας από τους κύριους λόγους της ύπαρξής της είναι οι αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας, όπου τα χρήματα είναι πάρα πολλά, και ο hatchback Άσσος δεν εισάγεται καθώς ως τύπος αμαξώματος δεν έχει καμία τύχη. Και για να γίνουν τα πράγματα ακόμα πιο μπερδεμένα -και ευχάριστα για τους παραδοσιακούς- η τρίθυρη coupe παραμένει πισωκίνητη και με την διαμήκη διάταξη κινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι η BMW γνωρίζει να τιμά τα ιερά και τα όσια της παράδοσής της και ετοιμάζει μία νέα Μ2 πισωκίνητη και εξακύλινδρη που σίγουρα θα αφήσει εποχή.

Σχεδιαστικά η 218i έχει όλες τις προϋποθέσεις να εντυπωσιάσει, χωρίς να τα καταφέρνει πάντα, και σε κάθε περίπτωση δίχως να αγγίζει την αύρα των μεγαλύτερων μοντέλων της σειράς, όπως για παράδειγμα την αντίστοιχη 4άρα. Μεγάλο μέρος αυτής της δυσκολίας στο να εκφραστεί πλήρως το σχέδιο ίσως να οφείλεται και στο μήκος των 4,52 μέτρων που δεν αφήνει την όλη ιδέα να ξεδιπλωθεί σε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν ενδιαφέροντα στοιχεία πάνω στο αυτοκίνητο, όπως η δυναμική μάσκα με τα εντυπωσιακά “νεφρά” και τις “μεταλλικές” εισαγωγές αέρα μαζί με τα λεπτά φωτιστικά σώματα.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το πίσω μέρος με σχεδιαστικές αναφορές στην Χ4 για παράδειγμα, με πολύ ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα και μία υπερυψωμένη ουρά που σε συνδυασμό με την έντονα επικλινή οροφή στο πίσω μέρος δίνουν το απαραίτητο στοιχείο του coupe. Το πιο αδιάφορο κομμάτι του αυτοκινήτου είναι το πλευρικό, όπου μόνο η ύπαρξη θυρών χωρίς πλαίσια φέρνει κάτι από την αύρα ενός ξεχωριστού μοντέλου, μακριά από τα κλασικά σεντάν. Σε γενικές γραμμές πάντως πρόκειται για ένα ισορροπημένο και εντυπωσιακό αμάξωμα, το οποίο όπως διαπιστώσαμε στις ημέρες που το κυκλοφορούσαμε, τραβάει τα βλέμματα και γενικά κεντρίζει το ενδιαφέρον κάθε ηλικιακού target group. Και αυτό κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει. 

Στο εσωτερικό έχουμε την γνώριμή εικόνα της νέας σειράς 1, κάτι που σε κάθε περίπτωση είναι στα υπέρ του αυτοκινήτου. Η ποιότητα και η γενικότερη προσοχή στην λεπτομέρεια είναι η απολύτως κορυφαία για αυτοκίνητο σ’ αυτή την κατηγορία τιμής, όπως και ο εξοπλισμός σε ηλεκτρονικά συστήματα, ο οποίος είναι αρκετά πλήρης από την βασική έκδοση και κατά πάγια τακτική της εταιρίας μπορεί να γίνει εξωφρενικά πλούσιος, με το αντίστοιχο τσιμπημένο αντίτιμο. Από τα στοιχεία που ξεχωρίζουμε είναι η τυπικά κορυφαία θέση οδήγησης με τα πολύ όμορφα και άνετα εμπρός καθίσματα (δερμάτινα στην έκδοση της δοκιμής μας), το σύστημα iDrive τελευταίας γενιάς το οποίο είναι με διαφορά ότι πιο ολοκληρωμένο και εύχρηστο υπάρχει στην αγορά αυτή την στιγμή ανεξαρτήτως κατηγορίας, ενώ εξαιρετική είναι και η ορατότητα προς τα πίσω.

Σε ότι αφορά τους χώρους, η αύξηση του μεταξονίου στο νέο Άσο κάνει και την 218i να ικανοποιεί τους επιβάτες ως προς τον χώρο για τα πόδια τους, όμως το ύψος, λόγω και της κλίσης της οροφής είναι σχετικά περιορισμένο. Ιδίως στην έκδοση με ηλιοροφή, όπως αυτή που είχαμε στην διάθεσή μας, επιβάτης άνω του 1,80 θα έχει δυσκολία στο να καθίσει στα πίσω καθίσματα, καθώς θα απουσιάζει παντελώς ο “αέρας” πάνω από το κεφάλι του. Ο χώρος των αποσκευών στα 430 λίτρα είναι μία τιμή λογική για τα δεδομένα της συγκεκριμένης λογικής αμαξωμάτων, με ικανοποιητικό σε διαστάσεις άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι.

Στα μηχανικά μέρη, οι αλλαγές σε σχέση με την κανονική σειρά 1 δεν είναι σημαντικές, διατηρώντας την τυπική διάταξη που υπάρχει και στο hatchback και η οποία έφερε εντελώς αβίαστα την μετάβαση από την πίσω στην εμπρός κίνηση όπως έχουμε διαπιστώσει στις κατά καιρούς δοκιμές μας. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τους τρικύλινδρους του 1,5 λίτρου βενζίνης και πετρελαίου με 140 και 116 ίππους αντίστοιχα, ενώ η γκάμα κλιμακώνεται προς τα πάνω (και προς το παρόν) με την 220d με τον 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων και την M235i xDrive με τον 2λιτρο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 306 ίππων με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Υπάρχουν επίσης και τρία setup αναρτήσεων, στάνταρ, Μ Sport (με σφιχτότερες αντιστρεπτικές και χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά) και μία adaptive με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. 

Ο κινητήρας της 218i είναι ο γνωστός μας από πολλές άλλες εμφανίσεις του σε μοντέλα της εταιρίας και της Mini, με τους 140 ίππους να είναι επαρκείς για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και το τρικύλινδρο στοιχείο να απουσιάζει παντελώς από το προσκήνιο (μόνο αν πιεστεί στις υψηλές στροφές μπορεί να τον ακούσεις, και πάλι χωρίς να γίνεται ενοχλητικός). Σε συνδυασμό με το επτατάχυτο διπλοσύμπλεκτο των 7 σχέσεων, το σύνολο αποδεικνύεται ιδιαίτερα πολιτισμένο και σβέλτο, με προνομιακό πεδίο δράσης τον αυτοκινητόδρομο, όπου η Gran Coupe δικαιώνει τον τίτλο της όντας ένα πολυτελές και άνετο cruiser μεγάλων αποστάσεων. Και παράλληλα οικονομικό, καθώς στο τυπικό και σε γενικές γραμμές νόμιμο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο δεν έκαψε πάνω από 7 l/100 km με την μέση τιμή της κατανάλωσης στο σύνολο της δοκιμής μας να βρίσκεται λίγο κάτω από τα 8 l/100km, νούμερα απόλυτα λογικά για τον κυβισμό αλλά και τον χαρακτηρα της κατασκευής.

Από εκεί και πέρα, η Gran Tourismo δείχνει να είναι ρυθμισμένη λίγο περισσότερο προς την άνεση των επιβατών σε ότι αφορά την λειτουργία της ανάρτησης σε σύγκριση με την σειρά 1. Αυτό είναι κάτι μάλλον ευπρόσδεκτο για τον χαρακτήρα αυτής της έκδοσης, καθώς δημιουργεί ένα ακόμα πιο “αρχοντικό” τρόπο κύλισης, ιδίως στον αυτοκινητόδρομο, όπου όπως είπαμε, η Gran Coupe δημιουργεί ένα μοναδικό περιβάλλον πολυτελούς μετακίνησης με υψηλές ταχύτητες και σε μία κάψουλα απουσίας θορύβων μηχανικών και αεροδυναμικών. Σε πιο “σφιχτές” διαδρομές θα διατηρήσει τα κεκτημένα της μπροστοκίνητης πλατφόρμας, με εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι, πλήρη έλεγχο του αμαξώματος από τις αναρτήσεις και ακριβείς αντιδράσεις όταν πιεστεί λίγο παραπάνω. Εξαιρετικά σε αίσθηση και απόδοση τα φρένα συνδράμουν και αυτά αποτελεσματικά στην κορυφαία οδική συμπεριφορά του αυτοινήτου. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

BMW 2 Gran Coupe 218i 140PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Συνοψίζονας, η 218i Gran Coupe είναι μία ξεχωριστή περίπτωση στην σύγχρονη γκάμα των μοντέλων της BMW και μία ευπρόσδεκτη προσθήκη σε μία αγορά που κυριαρχείται από τα SUV. Ισορροπημένη αισθητικά και με στοιχεία που θέλγουν το κοινό, άψογη μηχανολογικά με έμφαση στην άνεση και μία αίσθηση επικυριαρχίας στον δρόμο, έχει όλα τα στοιχεία να αποτελέσει μία εν δυνάμει εμπορική επιτυχία για όσους μπορούν και θέλουν να ξεφύγουν από την πεπατημένη. Δεν είναι η BMW που θα αφήσει το στίγμα της στην ιστορία της εταιρίας, ούτε το αυτοκίνητο που θα κάνει τους φανατικούς της εταιρίας να ξενυχτούν μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή τους. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο αρκετά προσεγμένο μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια, έχει ελκυστική τιμή εκκίνησης (από 31.900 ευρώ) όντας ελαφρά φθηνότερη από την αντίστοιχη έκδοση της άμεσης ανταγωνίστριας CLA (η οποία πάντως έχει πολύ μεγαλύτερη γκάμα εκδόσεων), και σε κάθε περίπτωση είναι ένα μοντέλο που καταφέρνει να φέρνει στιλ και ουσία που δύσκολα τα βρίσκεις σε ένα άψογα ταιριασμένο “πακέτο” σ’ αυτή την κατηγορία χρημάτων. Και πάντα με την υπεραξία του ονόματος της BMW που όπως και να το κάνουμε έχει την δική του βαρύτητα. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW 2 Gran Coupe 218i 140PS 2020   TIMH €31.900   ΤΕΛΗ €148

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/4.600-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1480-4.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 215 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 123 g/km

BMW 2 Gran Coupe 218i 140PS 2020

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ-ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Chevrolet: Αποχαιρετά την Camaro με τη συλλεκτική έκδοση Panther Black

cars

Η Polestar επεκτείνει το δίκτυό της στην Κίνα

cars

Πενήντα ασημένια βέλη ετοιμάζει η Rolls-Royce

cars

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Ford Puma

cars

Τα 10 πιο όμορφα αυτοκίνητα του κόσμου

cars

Pole position σε 55 δευτερόλεπτα στο Μπαχρέιν!

cars

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid 90PS που καταναλώνει 4,1 lt!

cars

Μείωση προσωπικού στην Daimler

cars

Το φθινόπωρο η παρουσίαση του ηλεκτροκίνητου Hummer

cars