CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε την “χρυσή-τομή” Mercedes-Benz A180 136PS

Μετά την αρχική της εμφάνιση και την αίσθηση που προκάλεσε πριν δύο χρόνια, η νέα A-Class απέκτησε και αυτό που τις έλλειπε σε πρώτη φάση: Τις πιο προσιτές εκδόσεις, οι οποίες θα συνέχιζαν την εξαιρετική πορεία του προηγούμενου μοντέλου σε χώρες όπως η δική μας. Η ενσωμάτωση στην γκάμα του κινητήρα των 1,3 λίτρων και μάλιστα σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ισχύος ήταν η κίνηση-ματ για να πάρει εμπρός η εμπορική δυναμική του μοντέλου και να επανέλθει η φυσική τάξη των πραγμάτων στα premium hatchbacks στους πίνακες των πωλήσεων.

Πολύ δε περισσότερο όταν αυτή η νέα A-Class από την πρώτη στιγμή έθεσε τα νέα στάνταρ της συγκεκριμένης κατηγορίας, υιοθετώντας ένα πιο τεχνολογικό προφίλ, δίνοντας έμφαση στο ψηφιακό υπόβαθρο και την ενσωμάτωση όλων των σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού σε ένα εντελώς νέο πλαίσιο, το οποίο άλλωστε είχε σχεδιαστεί εξαρχής για αυτό τον σκοπό.

Στην παρούσα δοκιμή έχουμε την έκδοση με τα χαρακτηριστικά A180, πράγμα που σημαίνει ότι θα συναντήσουμε τον γνωστό κινητήρα των 1,3 λίτρων που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Renault και όπως έχουμε διαπιστώσει από τις πολλές εκφάνσεις του σε διάφορα μοντέλα της αγοράς, αποτελεί αυτή την στιγμή ένα από τα δυο-τρία πιο ολοκληρωμένα και τεχνολογικά εξελιγμένα σύνολα στους μικρούς κυβισμούς. Στην Α180 αποδίδει 136 ίππους, όντας 37 περισσότερους από τους 109 της A160 και 27 λιγότερους από τους 163 της A200.

Οδηγώντας την συγκεκριμένη έκδοση, αυτό που έχουμε αρχικά να παρατηρήσουμε είναι ότι περισσότερο φαίνεται η διαφορά από τον μικρότερο κινητήρα, παρά από τον μεγαλύτερο. Δηλαδή, η επιπλέον ισχύς από την Α160 είναι ευδιάκριτη και προφανώς ευπρόσδεκτη ενώ τα λιγότερα άλογα από την A200 δεν κάνουν τόσο αισθητή την παρουσία τους. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαστικός για τον κυβισμό του, έχει ψυχή και γεμίζει δυνατά από τις 2.000 rpm και πάνω, ενώ φθάνει και στο κόκκινο αδιαμαρτύρητα (έστω και με λίγο παραπάνω θόρυβο, ιδίως όταν μιλάμε για Mercedes).

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η εταιρία είναι αρκετά ικανοποιητικές για την φιλοσοφία του αυτοκινήτου, ενώ και η κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 8 l/100km, και μόνο υπό συνθήκες πίεσης. Στην έκδοση της δοκιμής μας υπήρχε το εξάρι μηχανικό κιβώτιο και όχι το επτατάχυτο DCT της Α200, το οποίο πάντως έχει καλή κλιμάκωση και σωστή αίσθηση στον επιλογέα, με μόνο “μείον” το ότι κλέβει χώρο από την κεντρική κονσόλα. 

Σε ότι αφορά την εικόνα του σαλονιού, υπάρχει η βασική διαμόρφωση του MBUX με τις δύο μικρές οθόνες των 7 ιντσών, μία για τον πίνακα οργάνων και μία -αφής- για το σύστημα infotainment. Ακόμα και έτσι πάντως, η προσέγγιση της Mercedes είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή και δίνει τον premium χαρακτήρα που απαιτεί το μοντέλο με το σήμα της εταιρίας. Ένας premium χαρακτήρας που διατηρείται και στο υπόλοιπο εσωτερικό, με προσεγμένη κατασκευή, άψογη συναρμολόγηση και ένα πλήρες  πακέτο ασφάλειας και άνεσης που ξεκινά από την βασική κιόλας έκδοση.

Οι χώροι είναι σημαντικά βελτιωμένοι σ’ αυτή τη νέα γενιά, ιδίως για τους πίσω επιβάτες, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ μπορεί να φθάσει από τα 370 έως τα 1.210 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Πολύ καλή και η θέση οδήγησης με σωστά τοποθετημένο το τιμόνι και άνετα τα εμπρός καθίσματα που στηρίζουν σωστά την πλάτη οδηγού-συνοδηγού.

Στον δρόμο έχουμε δεν θα συναντήσουμε κάποιες εκπλήξεις σε σχέση με ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα για την σύγχρονη Α-Class. Βασισμένη πάνω σε ένα ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο και με προσεγμένο σετάρισμα των αναρτήσεων (έστω και με τον ημιάκαμπτο πίσω), είναι ένα αυτοκίνητο που στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και του αστεριού που κοσμεί το εμπρός καπό, συνδυάζοντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης, πολιτισμένο χαρακτήρα και ασφάλεια στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Ο κινητήρας των 136 ίππων είναι σε θέση να κάνει τα πράγματα λίγο πιο σβέλτα σε σύγκριση με την “μικρή” Α160 (χάρη και στη βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου), με τις κλίσεις να ελέγχονται σε μεγάλο βαθμό και γενικά να υπάρχει μία εμπιστοσύνη στις προοδευτικές αντιδράσεις του αυτοκινήτου.

Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ αλλά δεν χάνει σε ακρίβεια, τα φρένα έχουν άμεση απόκριση και δείχνουν να αντέχουν στην καταπόνηση, ενώ παρέχεται και το σύστημα dynamic select το οποίο επεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα και την αίσθηση του τιμονιού, το οποίο στην σπορ ρύθμιση κάνει τα πράγματα λίγο πιο ενδιαφέροντα σε ότι αφορά το ταμπεραμέντο του αυτοκινήτου. Αν για κάτι θα πρέπει να γκρινιάξουμε είναι η λίγο πιο έντονη παρουσία του πίσω μέρους στις εγκάρσιες ανωμαλίες, όμως η έξυπνη επιλογή των ελαστικών των 17 ιντσών και η γενικότερη πιο μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων, κάνει και αυτό να περνά σε δεύτερο πλάνο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

MERCEDES-BENZ Α-Class A180 136PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Συνοψίζοντας, αν και εκ πρώτης όψεως η διευθέτηση των εμπορικών προσδοκιών τριών εκδόσεων της Α-Class με τον ίδιο κινητήρα μοιάζει με σπαζοκεφαλιά, η δοκιμή της A180 μας ξεμπέρδεψε αρκετά. Πρόκειται ασφαλώς για την πιο ισορροπημένη επιλογή ανάμεσα στην απόδοση και το κόστος, με την Α160 να απευθύνεται σε όσους έχουν ένα πολύ στενό budget (και βεβαίως στο leasing) και την A200 να απέχει κοντά στα 5 χιλιάρικα σε τιμή.

Η Α180 με τα 27.860 ευρώ που κοστίζει είναι ο σωστός μέσος όρος για τον αγοραστή της Α-Class καθώς οι 136 ίπποι είναι υπεραρκετοί για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ αποκτά και την δυνατότητα να προσθέσει ότι θέλει σε εξτρά. Όπως έχουν τα πράγματα αυτή την στιγμή η A180 είναι η πιο έξυπνη επιλογή από την γκάμα του μοντέλου, διαθέτοντας όλα όσα περιμένει κανείς από μία Mercedes σε ένα λογικό κόστος και με τις ελάχιστες δυνατές “εκπτώσεις” σε εξοπλισμό και ανέσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ Α-Class A180 136PS 2020   TIMH €27.860   ΤΕΛΗ €152

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100 (136) / 5000 – 6000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200 / 1.460

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 215 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 127 g/km

MERCEDES-BENZ Α-Class A180 136PS 2020

ΥΠΕΡ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ,

ΚΑΤΑ ΟΨΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΤΑΜΠΛΟ

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Σταθμούς φόρτισης τοποθετεί Το Πλαίσιο στα καταστήματά του

cars

Δοκιμάζουμε το πολυαναμενόμενο Mazda 3 Hatchback 1.8 Skyactiv-D 116 PS

cars

Το νέο Mitsubishi Space Star

cars

Πως θα σωθούν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες της Porsche;

cars

Verstappen για τα sprint: «Ένας αγώνας είναι αρκετός»

cars

Σπάνια McLaren Senna διαλύεται στους δρόμους του Μονακό

cars

Στη μάχη του Κορωνοϊού αυτοκινητοβιομηχανία με παραγωγή 5 εκ. μασκών την ημέρα

cars

H Ηonda ξεπέρασε τα 400 εκατ. μοτοσικλέτες από το 1949!

cars

H VW σας καλεί να επισκεφτείτε το περίπτερό της στη Γενεύη (ψηφιακά…)

cars