CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το διασκεδαστικό και εξαιρετικά πρακτικό Ford Kuga 1.5 Ecoblue 120PS

Το ζήσαμε το εντελώς νέο Kuga στις μέρες του εξηλεκτρισμού με την έκδοση Plug-in, αλλά όπως και να ‘ναι το SUV της Ford είναι ένα mainstream μοντέλο που μπορεί να φέρνει mainstream τεχνολογίες βενζίνης και diesel αλλά όχι δύσχρηστες ή αποστειρωμένες. Τουναντίον σε καθηλώνει με την ευκολία χρήσης του, την άνεση κίνησης και την αίσθηση του οικείου –οδηγικά- και του άνετου μα και τόσο, μα τόσο οδηγοκεντρικού. Σειρά λοιπόν μετά το… πριζάτο Kuga, είχε το πετρελαιοκίνητο 1.5 EcoBlue 120PS.

Η αισθητική του, σαν από Aston Martin DBX, είναι και η πρώτη αιτία να θέλεις να το οδηγήσεις ακόμη κι αν δε γνωρίζεις τι σημαίνει, οδηγικά, το οποιοδήποτε Ford πόσο μάλλον το Kuga. Η σχεδιαστική γραμμή του άλλαξε από την προηγούμενη γενιά του σε λιγότερο δωρικό ρυθμό και περισσότερο σε τεχνο-λογικό, δίνοντας δηλαδή την αίσθηση ότι εδώ μπροστά σου έχεις ένα αυτοκίνητο που κρύβει περισσότερα πράγματα από πρακτικότητα, στιβαρότητα και αντοχή. Είναι καλλίγραμμο, εμπρός και πίσω, έχει πινελιές από Ford αλλά ειδωμένες μέσα από το πρίσμα ενός Focus και όχι ενός Ranger με μήκος 4614 mm.

Η καμπίνα είναι επίσης αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν, τόσο σε σχεδίαση όσο και σε εργονομία και ευρυχωρία. Η ποιότητα υλικών είναι ανώτερου επιπέδου, ένας συνδυασμός φινέτσας και αντοχής που ενσωματώνει άριστη εργονομία, τεχνολογία μέσω της πλατφόρμας SYNC3 και πρακτικότητα για την κάθε ημέρα με θέσεις για μικροαντικείμενα ή και μεγαλύτερα (πχ. η οι θήκες των εμπρός θυρών χωρούν ένα μεγάλο μπουκάλι 1,5 λίτρου).

Δεν νομίζουμε, επίσης, ότι μας έλειψε ιδιαίτερα το full ψηφιακό κόκπιτ στην έκδοση δοκιμής μας. Τα καθίσματα είναι άνετα, μεγάλα, λίγο σκληρά αλλά διόλου κουραστικά ακόμη κι όταν η ένδειξη Driver Alert σε ενημερώνει, μετά από πολύωρο ταξίδι, ότι καλό θα ήταν να κάνεις ένα διάλλειμα. Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα 60/40 και μετακινούνται επάνω σε ράγες κατά 150 mm προκειμένου να αυξομειωθεί ο χώρος καμπίνας και αποσκευών ανάλογα με τις ανάγκες. Να αναφέρουμε σε τούτο το σημείο ότι το πορτ μπαγκάζ θα μπορούσε να είναι πραγματικά τεράστιο αν δεν υπήρχε η ειδική θήκη από πεπιεσμένο φελιζόλ για τα εξαρτήματα του tyre repair kit. Ακόμη κι έτσι τα λίτρα είναι από 475 μέχρι 645 αναλόγως θέσης των πίσω καθισμάτων.

Αν σας λείπουν μερικά ζωτικά λίτρα, μπορείτε να την αφαιρέσετε. Άλλο ιδιότυπο και έξυπνα πρακτικό χαρακτηριστικό είναι η υφασμάτινη εταζέρα. Μπορεί να καλύψει από αδιάκριτα βλέμματα με ελαστικές μάλιστα ιδιότητες, ενώ μπορεί και να φυλαχθεί αφού διπλώνεται όπως οι απλές υφασμάτινες ηλιοπροστασίες του εμπορίου. Έξυπνο τρικ.  Καλά όλα τα χωροταξικά αλλά τι γίνεται με τα άλλα, τα οδηγικά. Πιστό στο ραντεβού του με τους φαν της φίρμας, το Kuga είναι χωρίς περιστροφές το πιο οδηγοκεντρικό SUV της κατηγορίας.

Πιέζεις το button έναρξης του κινητήρα της έκδοσης Titanium και ο 1500άρης diesel κινητήρας νέας γενιάς της Ford με απόδοση 120 ίππων έρχεται στη ζωή με απαλή χροιά. Καλό αυτό. Ρυθμίζεις εύκολα τη θέση οδήγησης η οποία βρίσκεται ψηλά (πώς να μην είναι άλλωστε μιας και η απόσταση του πατώματος από το έδαφος είναι στα 191 mm) και εκκινείς με ελαστικά της Bridgestone, τα Turanza Τ005. Η επιλογή ανάμεσα σε προγράμματα παραμετροποίησης κινητήρα (Normal, Eco, Sport, Slippery & Trail) ορίζεται από τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

FORD KUGA 1.5 ECOBLUE 120PS 2020

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 10

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ87

Η Eco με κάποιο «φίμωμα» της ζωντάνιας του κινητήρα υπέρ μιας πιο οικονομικής οδήγησης σε φέρνει εμπρός σε απίστευτα νούμερα. Είδαμε από 2,5 l/100km σε ορεινή διαδρομή με πάμπολλες στροφές μέχρι 5,0 l/100km έμφορτοι σε ταξίδι στην Εθνική οδό. Προσθέστε 1,5 l/100km σε καθημερινή, αστική μετακίνηση και να λόγοι να θέλεις να αποκτήσεις ένα diesel αυτοκίνητο. Αν πάλι θέλετε να κινηθείτε σβέλτα η Sport χροιά έρχεται στο προσκήνιο και μαζί λόγος διασκέδασης, καθώς το αυτοκίνητο είναι ολοζώντανο έχοντας ως ταίρι ένα πολύ καλό 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Κινηθήκαμε και, όσο μας το επέτρεψαν τα ελαστικά, σε χώμα και γρασίδι με το πρόγραμμα Slippery & Trail και διαπιστώσαμε ότι μπορεί όντως να περάσει ένα ύπουλο ανάγλυφο χωρίς να μυρίσετε την οσμή του… απελπισμένου δίσκου.

Σε κάθε όμως οδηγικό σενάριο σε άσφαλτο, χώμα, στροφές ή ευθείες δύο είναι τα στοιχεία άξια θαυμασμού: το πρώτο είναι η ησυχία της καμπίνας με την φροντισμένη αεροδυναμική και ηχομόνωση που κατατάσσουν το Kuga μεταξύ των πλέον αθόρυβων αυτοκινήτων και το άλλο η δομή του αμαξώματος που δείχνει εξαιρετικά στιβαρή, χωρίς στρεβλώσεις. Το να περνάς καλντερίμι-σπαστήρι και να μη σε νοιάζει τίποτα είναι δείγμα εξαιρετικής δουλειάς σε επίπεδο ακαμψίας αλλά και αναρτήσεων με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Εν κατακλείδι το Kuga στην έκδοση 1.5 EcoBlue είναι ένα εντυπωσιακό σε όψη, άριστα δομημένο, πρακτικό και διασκεδαστικό αυτοκίνητο με χώρους για όλους (για όλους όμως!) που δεν κάνει εκπτώσεις στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας ενώ σου… επιστρέφει κιόλας γερές δόσεις διασκεδαστικής οδήγησης και οικονομίας στο καύσιμο. Ερωτεύσιμο και προσιτό για όσα προσφέρει έρχεται με πολλές αξιώσεις να ανεβάσει περισσότερο τις μετοχές του στην κατηγορία των SUV.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FORD KUGA 1.5 ECOBLUE 120PS 2020 2020   TIMH €27.668   ΤΕΛΗ €106,82

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88(120)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750-2.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,7 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,2 L/100km, 109 g/km

FORD KUGA 1.5 ECOBLUE 120PS 2020 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

ΚΑΤΑ SOFTWARE ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ ΜΕ “ΧΑΜΕΝΑ” ΛΙΤΡΑ

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Οι πωλήσεις της Ferrari ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις 10.000 μονάδες

cars

Πανδαισία «αστέρων» στο Πριγκιπάτο!

cars

Alfa Romeo Giulietta με έκπτωση έως και 3.800 ευρώ

cars

Τι μπορεί να συμβεί αν ρίξεις ένα Opel Corsa σε τραμπολίνο; (Video)

cars

Αποκλειστικό: Η τιμή της νέας Skoda Octavia στην ιταλική αγορά

cars

Η SEAT επεκτείνει κατά 3 μήνες την εργοστασιακή της εγγύηση

cars

Νέα ώθηση στη Mercedes από τις αλλαγές των κανονισμών

cars

Αυτά είναι τα σημεία στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που πρέπει να απολυμάνεις

cars

Η Honda έτοιμη για την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3

cars