CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό και θαυματουργό Skoda Citigo

Καλώς ή κακώς, η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης έχει αποτυπωθεί στη συνείδηση όλων μας ως κάτι το νεόφερτο και το εξωτικό. Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι πολύ διαφορετική από αυτήν, καθώς η κίνηση με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας μετρά κάτι παραπάνω από έναν αιώνα ζωής.Ένας αιώνας που πέρασε ανεκμετάλλευτος, βουτηγμένος στην αλόγιστη κατανάλωση των ορυκτών καυσίμων και στην επίπλαστη ευμάρεια που δημιούργησε η πεποίθηση ότι τίποτα δεν μπορεί να ανατρέψει την πανίσχυρη οικονομία του «μαύρου χρυσού».

Ας είναι, βρισκόμαστε στο 2020 και πίσω από τις πυρωμένες τσιμινιέρες των διυλιστηρίων χαράζει μια νέα ημέρα. Μια νέα εποχή που κουβαλά μαζί της την ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει σε τούτο τον τόπο, στον πλανήτη που μας φιλοξενεί και πρέπει,  με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, να διασωθεί.

Σεμνά και ταπεινά

Το δικό του λιθαράκι στην προσπάθεια αυτή καλείται να βάλει το Citigo με τα διακριτικά  e iV, τα οποία συνοδεύουν την αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του. Σεμνά και ταπεινά, η Skoda περνά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της σύγχρονης αστικής πραγματικότητας.

Μικρό σε μήκος, κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό σε χώρους, ευέλικτο και πρακτικό, το ηλεκτροκίνητο Citigo δεν διαφέρει από το παράδειγμα των συμβατικών εκδόσεων που είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε μέχρι σήμερα, περνώντας, στην κυριολεξία, απαρατήρητο.

Θα μπορούσε, ενδεχομένως, να εστιάσει κανείς στις λιγοστές σχεδιαστικές παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στις επιφάνειες του αμαξώματο, χάριν της αεροδυναμικής βελτιστοποίησης ή ακόμα και σε εκείνα τα στοιχεία του εξοπλισμού που μαρτυρούν την τεχνολογική του ιδιαιτερότητα, σε καμία από τις δύο περιπτώσεις, ωστόσο, τα δεδομένα δεν είναι αρκετά για στοιχειοθετήσουν την αλλαγή στον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Μιλώντας, πάντως, για το εσωτερικό του ηλεκτροκίνητου Citigo, πέρα από τις προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα ενδείξεις του πίνακα οργάνων και τον διακόπτη επιλογής του επιθυμητού προγράμματος οδήγησης, δεν προκύπτουν ουσιαστικές διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Ο εξοπλισμός αφήνει να εννοηθεί ότι η Skoda εξάντλησε όλα τα διαθέσιμα μέσα που είχε στη διάθεσή της, ώστε να δημιουργήσει μια πληρέστατη πρόταση –ενδεικτικά, να αναφέρουμε ότι στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ακόμα και το Ενεργό Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας-, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τρανταχτές ελλείψεις, όπως οι ηλεκτρικοί καθρέπτες και οι αισθητήρες στάθμευσης.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι παρά την ηλεκτροκίνηση φύση του και την… υποχρέωση φιλοξενίας μπαταριών, το Citigo έχει καταφέρει να διατηρήσει αλώβητους τους χώρους, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές.

Στην πρίζα

Για την κίνηση του Skoda Citigoe  iV έχει επιστρατευθεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 83 PS και  212 Nm ροπής και παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι,  όπως αναμενόταν, αξιοπρεπείς, ουδείς πρόκειται να ασχοληθεί με την τιμή της επιτάχυνσης από στάση στα 100 km/h, ούτε, φυσικά, και με τη μέγιστη ταχύτητα, η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 130 km/h.

Αντιθέτως, οφείλεις να δηλώσεις ενθουσιασμένος με τη φυσικότητα με την οποία το Citigo προσαρμόστηκε στα νέα ηλεκτρικά δεδομένα και από την αυτονομία του αυτοκινήτου η οποία σε πραγματικές συνθήκες ξεπερνά ακόμα και την κατά κανόνα αισιόδοξη πρόβλεψη του κατασκευαστή.

Καταναλώνοντας, λοιπόν, όχι περισσότερα από 9 kWh/100 km σε αστικές και περιαστικές συνθήκες κίνησης, το Citigo μπορεί να καλύψει περισσότερα από 300 χιλιόμετρα με μία και μοναδική φόρτιση.

Αρκεί να σεβαστείς τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και να αξιοποιήσεις πλήρως το τεχνολογικό του οπλοστάσιο που δεν είναι άλλο από τα τρία προγράμματα οδήγησης και τα τρία επίπεδα λειτουργίας του αριστοτεχνικά ρυθμισμένου συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Σαφώς και το έργο της ανάρτησης είναι δυσκολότερο, μιας και καλείται να διαχειριστεί το επιπλέον βάρος των μπαταριών ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 36,8 kWh, αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι οι αντιδράσεις του πλαισίου θα σου δώσουν το δικαίωμα να αμφισβητήσεις την επάρκειά του.

Αυτά για το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς, το οποίο, εκτός των άλλων, μπορεί να καυχιέται και για το ηθικό πλεονέκτημα που του εξασφαλίζει η προσγειωμένη στην ελληνική πραγματικότητα τιμή του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA CITIGO e iV 2020   TIMH €22.300   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Μόνιμου Μαγνήτη, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 61 (83)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 212/0-2.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,5 sec, τελική 130 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,9 kw/100km, 0

SKODA CITIGO e iV 2020

ΥΠΕΡ Αποδοτικότητα, Αυτονομία, Τιμή, Οδική συμπεριφορά

ΚΑΤΑ Συντηρητική σχεδίαση, Εξοπλιστικές ελλείψεις

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Θα αγοράζατε μια Mercedes CLS 260 με 1.500άρη κινητήρα;

cars

Θα συγχωνευθεί πλήρως η Volvo με την Geely;

cars

Με 2.000 δολάρια το Tesla Model 3 γίνεται ακόμα πιο γρήγορο

cars

BMW i3 Urban Suite: Από το σαλόνι σας στον δρόμο

cars

Opel Αstra χωρίς ΦΠΑ από 14.880 ευρώ

cars

Διαρροή για την BMW M5!

cars

Η Mercedes είχε ηλεκτρικό μοντέλο και πριν από 30 χρόνια

cars

Το νέο Opel Insignia ίσως γίνει crossover

cars

Η Lamborghini που σταμάτησε τον χρόνο

cars