CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το πληρέστατο Renault Megane Hatchback 1.3 TCe 140 PS

Ο λόγος εδώ για μια αρμονία η οποία αφορά στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό, στη βελτίωση των επιδόσεων και στη μέγιστη δυνατή μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Τουλάχιστον, αυτό ήταν το ζητούμενο από πλευράς των στελεχών της Renault για το Mégane Hatchback. Πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο την αντιπροσωπεύει με σθεναρό τρόπο σε αυτό βρίσκονται εξεικονισμένες οι εταιρικές αξίες της στη μικρομεσαία κατηγορία. Ξεκινήσαμε εξαρχής με την ουσία των δεδομένων του μοντέλου, επειδή ο 1.3 TCe των 140 PS είναι αυτός ο οποίος συνάδει με τα υπόλοιπα στοιχεία του. Τουλάχιστον, αυτό έπρεπε να συμβαίνει.

Με την ύπαρξή του αντικαθίσταται στο εν λόγω μοντέλο ο 1.2 TCe των 130 PS. Ο καινούργιος βενζινοκινητήρας δεν συνιστά απλώς μια «βελτιωμένη έκδοση», είναι ένα μηχανικό σύνολο το οποίο μας απασχολεί ήδη και αυτό θα συμβαίνει για τα επόμενα χρόνια, τόσο στα αυτοκίνητα του Ομίλου Renault όσο και σε αυτά της Mercedes-Benz. Άλλωστε, ως γνωστόν, έχει δημιουργηθεί έπειτα από συνεργασία μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

RENAULT MEGANE HATCHBACK 1.3 TCe 140 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ83

Μια εκτενέστερη αναφορά σε αυτόν περιλαμβάνει την προσπάθεια που έχει γίνει για τη μείωση των τριβών (συνεπώς και της αναπτυσσόμενης θερμοκρασίας κατά τη λειτουργία του ) και του παραγόμενου θορύβου. Σύμφωνα με τη Renault, έχει εφαρμοστεί ειδική επίστρωση (με βόριο) στο εσωτερικό των τεσσάρων κυλίνδρων του για να επιτευχθεί αυτό. Σε ό,τι αφορά στην προσπάθεια για τη βελτίωση των επιδόσεων και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, συνεπικουρικά έχει τοποθετηθεί υψηλής πίεσης  σύστημα άμεσου ψεκασμού (σημ.: 250 bar), ενώ υπάρχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων. Τέλος, οι θάλαμοι καύσης έχουν σχήμα «Δέλτα», η βαλβίδα ανακούφισης ενεργοποιείται ηλεκτρικά, ενώ ο κινητήρας διαθέτει και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων. Ως γνωστόν, οι Γάλλοι έχουν προσπαθήσει να κάνουν το Mégane ένα από τα οικονομικότερα (σε κατανάλωση καυσίμου) μοντέλα τους, καθώς αυτό εντάσσεται στην «καρδιά» της αγοράς. Τα οχήματα της μικρομεσαίας κατηγορίας εξακολουθούν να διατηρούν ένα σημαντικό ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων και για πολλούς είναι τα αυτοκίνητα που θα τους έλξουν να προτιμήσουν μία αυτοκινητοβιομηχανία έναντι των υπολοίπων. 

To αυτοκίνητο

Το Mégane Hatchback συνδυάζει με χαρακτηριστικά γαλλικό τρόπο την ξεχωριστή εμφάνιση. Αλλού αδρή και αλλού κομψότερη, παρουσιάζει ένα αισθητικό αποτέλεσμα που το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο ως ένα δημιούργημα της Renault. Η μάσκα και η γρίλια που υπάρχει σε αυτήν, το χαρακτηριστικό σχήμα των εμπρός φώτων ημέρας, το σχήμα των προφυλακτήρων και η προσθήκη χρωμιωμένων επιθεμάτων στο αμάξωμα (σε κάποιες εξοπλιστικές εκδοχές), το κάνουν να είναι πιο ελκυστικό στο μάτι και κομψότερο από τους ανταγωνιστές του στην κατηγορία.

Εσωτερικά, επικρατεί μια επί της ουσίας σύγχρονη εικόνα στο ταμπλώ, καθώς συμβάλλουν σε αυτό τόσοι οι ψηφιακές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων όσο και η κάθετα τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας (8,7 ιντσών, εν προκειμένω). Το γεγονός αυτό είναι ευπρόσδεκτο, μιας και το μαύρου χρώματος ταμπλώ κάνει σχετικά μουντό τον χώρο εντός. Τα υλικά είναι καλής ποιότητας και μαλακά, στη μεγαλύτερη επιφάνεια αυτού. Σε ό,τι αφορά στα καθίσματα, είναι άνετα και ευρύχωρα, τόσο εμπρός όσο και πίσω.

Οι 140 ίπποι

Μόλις ο οδηγός βολευτεί στη θέση του, κάτι εύκολο ως διαδικασία, θα προσπαθήσει να διαπιστώσει πώς είναι να έχει κάτω από το καπό του Mégane Hatchback τον 1.3 TCe σε αυτή την απόδοση ισχύος. Βεβαίως, πριν ξεκινήσει τη διαδρομή του, θα απορροφηθεί για ώρα στην έγχρωμη οθόνη της κονσόλας και στις δυνατότητες πληροφόρησης και επιλογής των επιθυμητών από τον ίδιο ρυθμίσεων. Μάλιστα, η δυνατότητα αλλαγής χρωματισμού της διαταράσσει ευχάριστα το κατά τα άλλα μαύρο ταμπλώ.

Η απόδοση της ροπής είναι καλή, αρκεί ο χρήστης να μην έχει επιλέξει το πρόγραμμα «Eco» στο σύστημα «MultiSense». Σε αυτό, προτεραιότητα έχει η οικονομία καυσίμου και όχι η επιτάχυνση εν κινήσει ή από στάση. Το εν λόγω σύστημα έχει άλλες τέσσερις επιλογές («Neutral», «Comfort», «Sport» και «Personal»), στις οποίες παραμετροποιείται η αμεσότητα απόδοσης της ροπής και αλλάζει ο χρωματισμός και οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και στην κονσόλα, αντίστοιχα.

Εκτός των «Eco» και «Sport», η ροπή αρχίζει να αποδίδεται ικανοποιητικά από τις περίπου 1.800 rpm και άνω μέχρι και τις 4.500 rpm. Η επιτάχυνση εν κινήσει είναι καλή, ενώ την ίδια κρίση έχουμε να διατυπώσουμε και για την αίσθηση και λειτουργία του εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Εάν ο οδηγός πιέζει τον κινητήρα, τότε η κατανάλωσή του ξεπερνά τα 8,5 l/100 km. Όμως εάν επιλέγει έναν ήπιο (και όχι απαραίτητα αργό) ρυθμό, τότε θα διαπιστώσει ότι η κατανάλωση πέφτει κάτω από 7,0 l/100 km. Εμείς, μετρήσαμε 7,5 l/100 km ως μέση τιμή δοκιμής.

Η ανάρτηση του αυτοκινήτου είναι άνετη, αλλά ανταποκρίνεται πολύ καλά και στην περίπτωση που ο οδηγός αποφασίσει να βγάλει το «μοναδικό» ταλέντο του ως τέτοιος. Πιεζόμενο από αυτόν, το Mégane Hatchback των 140 PS, θα ακολουθήσει την πορεία που του έχει δοθεί, αλλά σύντομα το ESP θα επέμβει για να περιορίσει τον όποιο υπέρμετρο ενθουσιασμό. Το μικρομεσαίο μοντέλο της Renault παραμένει ένα οικογενειακό όχημα που έχει σκοπό να μεταφέρει με άνεση τους επιβάτες του. Απλώς, στη συγκεκριμένη περίπτωση, δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό. Και αυτό το στοιχείο είναι που χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη έκδοση του Mégane Hatchback.

Σε κάθε τομέα του, η τεχνολογική αρτιότητά του είναι τέτοια, ώστε ο μέσος όρος είναι υψηλός. Η επιμονή των Γάλλων με τους μικρής χωρητικότητας υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες και η προσήλωσή τους στην άνεση των αυτοκινήτων τους και στην πρακτικότητα που προσφέρουν στους επιβάτες τους είναι εμφανής σε αυτό το Mégane Hatchback. Βεβαίως, υπάρχει διαθέσιμο τόσο στην πιο αδύναμη (και φτηνότερη αγοραστικά) εκδοχή των 115 PS όσο και στην ισχυρότερη (και ακριβότερη, συγκριτικά) των 160 PS. Όμως, κρίνουμε ότι αυτή με τους 140 PS είναι η πιο αρμονική και οικονομικά συμφέρουσα για όποιον θέλει να το αποκτήσει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT MEGANE HATCHBACK 1.3 TCe 140 PS 2020   TIMH €20.855   ΤΕΛΗ €163,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103 (140)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 205 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6 L/100km, 136 g/km

RENAULT MEGANE HATCHBACK 1.3 TCe 140 PS 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΜΟΥΝΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

10 συμβουλές για νέους οδηγούς

cars

Πότε αποδέχτηκε ο Leclerc ότι έχασε τον τίτλο

cars

Αυτή είναι η νέα Mercedes-Benz S-Class

cars

Ακυρώνεται το Pebble Beach Concours d’Elegance λόγω Κορωνοϊού

cars

Η Mercedes διευρύνει τη γκάμα της με τρία νέα PHEV

cars

GP Βελγίου: 1-2 και πάλι η Mercedes

cars

Αυτή είναι η crossover έκδοση του Toyota Yaris

cars

Σεισμός καταγράφεται από τις κάμερες ασφαλείας ενός Tesla (Video)

cars

Το Audi A6 Avant μπαίνει στην πρίζα!

cars