CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το πολυδιάστατο ΚΙΑ XCeed των 140 ίππων (video)

Θα μπορούσε να είναι ένα απλό Ceed με «ποδιές», «φρύδια» και ό,τι άλλο προστάζει η Βίβλος των crossover. H κορεατική εταιρεία ήξερε ότι το απλό της hatchback είναι αρκετά προηγμένο σε επίπεδο μηχανολογίας, άρτιο κατασκευαστικά και ποιοτικά, αλλά δεν ήθελε να πέσει στην παγίδα του εφησυχασμού. Έτσι έκατσε στα θρανία, μελέτησε τον ανταγωνισμό και διαπίστωσε μερικά πράγματα. Πρώτον: τα crossover έχουν υποχωρήσει πίσω από βαριές σε όψη, ψηλές και ογκώδεις SUV λύσεις που δύσκολα επιτρέπουν την εφαρμογή αυτού που οι σχεδιαστές αποζητούν: σωστές αναλογίες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

KIA XCeed 1.4T 140PS 7DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ83

Το δεύτερο είναι ότι όσο ψηλώνεις το αμάξωμα, τόσο απομακρύνεσαι από τις σπορτίφ γραμμές και τον οδηγικό χαρακτήρα ενός «μυώδους» αμαξώματος, όπως αρέσκονται να περιγράφουν οι marketeers τα μοντέλα τους. Το πιο ωραίο όμως στη γέννηση του Xceed είναι ότι τα σχέδια υπήρχαν ήδη καθώς κατά τη φάση εξέλιξης του απλού Ceed καθώς η ομάδα σχεδιασμού είχε ήδη μια παραλλαγή που θύμιζε SUV. Ιδού λοιπόν το «άλλο» Ceed.

Κι ενώ το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο με τα άλλα μέλη της οικογένειας (2.650 mm), οι εμπρός και πίσω πρόβολοι του XCeed είναι μακρύτεροι κατά 25 mm μπροστά (έως 905 mm) και 60 mm πίσω (έως 840 mm) με το αμάξωμα να είναι φαρδύτερο κατά 26 mm. Δραματικές αλλαγές, όμως, είχαμε –προφανώς- στη σχεδίαση φώτων και προφυλακτήρων εμπρός και πίσω καθιστώντας τη συγγένεια με τα άλλα Ceed λίγο πιο…δυσδιάκριτη.

Παράλληλα, η αύξηση της απόστασης του πατώματος από το έδαφος στα 18,4 cm με 18άρες ζάντες (4,4 cm υψηλότερη των απλών Ceed) είναι μια βάση που φλερτάρει σοβαρά με SUV. Η KIA, μάλιστα, ανακοινώνει και γωνίες εισόδου και διαφυγής, που είναι 15,9 (μάλλον μικρό νούμερο) και 27 μοίρες, αντίστοιχα. Κρίμα, δηλαδή, που δεν έχει προβλεφθεί τετρακίνηση.

Με άλλον αέρα

Η είσοδος στο εσωτερικό επιφυλάσσει τη γνωστή εικόνα της κατασκευαστικής αρτιότητας και της υψηλής αισθητικής που γνωρίζουμε ήδη από το Ceed. Μαλακά πλαστικά, πρακτικότητα κορυφαίου επιπέδου και τυπική εργονομία για αναλογικά και ψηφιακά συστήματα. Προφανώς εντυπωσιάζει η ψηφιακή οθόνη αντί πίνακα οργάνων (μαζί με τα χολυγουντιανά intro και ending) και η 10,25 ιντσών οθόνη αφής, αλλά και πάλι –για πόσο ακόμα;- θα μας λείψει το ελληνικό μενού.

Επίσης, μια μικρή αλλά ζωτική λεπτομέρεια είναι ότι ο κόκκινος νυχτερινός φωτισμός των διακοπτών δεν βοηθά πάντα σε όσους είναι πρεσβύωπες. Οι δε χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ικανοποιητικοί (χώρος αποσκευών στα 426 λίτρα).

Η οδική του διαγωγή (δεν λέμε: συμπεριφορά) είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη. Εξευγενισμένη, με την αίσθηση ενός προϊόντος ανώτερης ποιότητας καθώς το αμάξωμα δε στρεβλώνει, ενώ, παράλληλα, η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι, απλούστατα, απολαυστική, διαφορετική από τα υπόλοιπα Ceed, μιας και τούτο το παράγωγο διαθέτει στα εμπρός αμορτισέρ και υδραυλικά στοπ, αλλά και διαφορετικής σκληρότητας ελατήρια.

Είναι όσο πρέπει ενδοτική για ένα καπάκι αποχέτευσης ή ένα κακοτράχαλο μονοπάτι και όσο πρέπει σφιχτή για να μη μετακινηθεί εκείνη η πέτρα στα νεφρά σας. Είναι μάλλον αυτονόητο ότι με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός αλλά κυρίως με την ακριβή λύση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η υπό πίεση οδήγηση είναι ασφαλής, απροβλημάτιστη και μέχρι και διασκεδαστική αλλά ποτέ φοβιστική.

Βοηθούν σημαντικά βέβαια και τα Continental ContiSportContact5 235/45-R18 που για άσφαλτο είναι κορυφαία αλλά και τα συστήματα ασφαλείας. Smart Cruise Control με Stop & Go, Blind-spot Collision Warning, Forward Collision Warning με ανίχνευση πεζού, Intelligent Speed Limit Warning, Smart Parking Assist, Lane Keeping Assist και High Beam Assist, ενώ η κορωνίδα των συστημάτων επιπέδου 2 αυτόνομης οδήγησης είναι το Lane Following Assist (LFA) που ελέγχει επιτάχυνση, πέδηση και κατευθυντικότητα, καθώς ελέγχει τόσο την πορεία του προπορευόμενου αυτοκινήτου όσο και τη διαγράμμιση για να διατηρεί το αυτοκίνητο σταθερή και ασφαλή πορεία. Το σύστημα διεύθυνσης, από την άλλη, είναι ένα «κλικ» πιο ελαφρύ, αλλά δεν παύει να είναι άμεσο με διαφορετικό, μάλιστα, management συγκριτικά με το απλό Ceed. Υπάρχει, επίσης, και παραμετροποίηση σε Normal και Sport για το τιμόνι, τον κινητήρα αλλά και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, με το οποίο μάλιστα ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο δοκιμής μας.

Είναι σαφής εδώ η ευρωστία του κινητήρα βενζίνης 1.4 turbo απόδοσης 140 PS και 242 Nm ροπής. Δεν δείχνει να έχει εξάρσεις, εκτός κι αν το πόδι στο δεξί πεντάλ… πεισμώσει οπότε το αυτοκίνητο μπορεί να ακολουθήσει έναν στρωτά γρήγορο ρυθμό. Μας άρεσαν –προφανώς- και τα paddles αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόν,ι που επιτρέπουν μια πιο συμμετοχική εμπλοκή του οδηγού, όπως και τα φρένα του αυτοκινήτου που είναι αποτελεσματικά. Η δε κατανάλωση –για να φτάσουμε και στο επίμαχο- μικρή δεν είναι, ειδικά σε αστικές μετακινήσεις, δείχνοντας 8,4 l/100km αλλά σε ταξίδι υπολογίστε περίπου 2 λίτρα χαμηλότερη.

Στο διά ταύτα

H KIA, λοιπόν, για μια ακόμη φορά έδειξε αντανακλαστικά και αντίληψη. Ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο, εξελιγμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη είναι το XCeed με εξαιρετικά γονίδια. Η τιμή του, που ξεκινά από τα 25.190, δεν είναι χαμηλή, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την απόσταση των σχεδόν 6.000 ευρώ που το χωρίζουν από το απλό hatchback. Όμως, ουσιαστικά, με το XCeed οι μηχανικοί και ειδικά οι δοκιμαστές ξεπέρασαν όχι μόνον τους εαυτούς τους, αλλά και αρκετό από τον ευρωπαϊκό –κυρίως- ανταγωνισμό, καθιστώντας το νέο crossover μια πολύ προσεγμένη πρόταση που μπορεί να καλύψει και τον πιο απαιτητικό οδηγό. Προτείνεται.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA XCeed 1.4T 140PS 7DCT 2020   TIMH €25.190   ΤΕΛΗ €156

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.353, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 242/1.500-3.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,4 L/100km, 130 g/km

KIA XCeed 1.4T 140PS 7DCT 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ/ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νέες καταγγελίες για τον αξιωματικό της Τροχαίας Λιβαδειάς – Ποιος πολιτικός τον καλύπτει; (photos)

cars

Γεύση από νέα Skoda Octavia RS

cars

Προς ματαίωση η επιστροφή του Ράλι Σαφάρι

cars

Το ινδικό τερατούργημα της Suzuki σε πάει παντού (Video)

cars

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Q4 στο Virginia International Raceway

cars

To Long Way Up βρίσκεται σε εξέλιξη

cars

Το αντίο της VW στον Σκαραβαίο με μια συγκινητική ταινία μικρού μήκους (video)

cars

Δοκιμάζουμε το νέο διασκεδαστικό Opel Corsa 1.2 100PS

cars

To 2025 τα μισά VW που θα πωλούνται θα είναι SUV

cars