CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το Nissan Micra 1.0 IG-T 100 PS

Ίσως να ακούγεται υπερβολή, αλλά δεν είναι. Η τρέχουσα γενιά του Nissan Micra, αφού κέρδισε τις εντυπώσεις με την όμορφη, νεανική και δυναμική του εμφάνιση, αφού έπεισε για την ποιότητα του και για την ποιότητα της οδικής του συμπεριφοράς έπρεπε απλώς να περιμένει (κι εμείς μαζί του) τον ερχομό της σύγχρονης τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi.

Αυτή η συνέργεια και με λίγη βοήθεια από την Daimler δημιούργησε δύο νέα σύνολα βενζίνης στα 1.000 cc, 100 και 117 PS, που προσέδωσαν αυτό που έλειπε για να συμπληρωθεί το παζλ: ζωντάνια και επιδόσεις. Mαζί ήρθε και η αναβάθμιση της διασυνδεσιμότητας, οπότε πάμε να δούμε τι νέο κομίζει το «νέο» Nissan Micra και μάλιστα στη βασική του έκδοση.

Περί αισθητικής

Δεν υπάρχουν διαφορές στις δύο εκδόσεις του Nissan Micra συγκριτικά με το τρέχον μοντέλο κι αυτό δεν είναι κακό, μιας και το σύνολο σε σχεδιαστικό επίπεδο είναι ένα από τα κορυφαία.

Στο εσωτερικό, η ίδια αίσθηση ότι δεν έχει αλλάξει κάτι από τον ποιοτικό και εργονομικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου (ενώ υπάρχουν πλέον και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, έστω και ως προαιρετικά!). Και όμως, οι παρατηρητικοί θα δουν τον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων και το ολοκαίνουργιο multimedia σύστημα NissanConnect.

Εδώ η οθόνη αφής επτά ιντσών έχει ίδιο μέγεθος όπως και πριν, με λιγότερα, όμως, σκληρά πλήκτρα και νέα δυνατότητα λειτουργιών πολλαπλής αφής. Διαθέτει, επίσης, αναγνώριση φωνής, Apple Carplay και Android Auto, αλλά και έξτρα –προαιρετικές- ευκολίες, όπως χάρτες 3D, λειτουργία Find My Car για να βρείτε πού έχετε παρκάρει το αυτοκίνητό σας, Premium Traffic από την TomTom με ακριβείς πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο (αυτή η υπηρεσία είναι δωρεάν για τρία χρόνια και μεταβιβάζεται σε επόμενο ιδιοκτήτη), εφαρμογή πλοήγησης από πόρτα σε πόρτα, προγραμματισμός ταξιδιού πριν από την αναχώρηση / αποστολή του προορισμού στο αυτοκίνητο και over-the-air ενημερώσεις λογισμικού και χαρτών. Αλλά ας δούμε την ουσία, που δεν είναι άλλη από τον κινητήρα.

Με πολλές καινοτομίες

Είναι turbo τρικύλινδρος και αντικαθιστά τον 900άρη turbo βενζινοκινητήρα των 90 PS με τον οποίο γνωρίσαμε το ιαπωνικό supermini. Ο «βασικός» IG-T 100 κάνει ντεμπούτο σε μοντέλο της Renault-Nissan-Mitsubishi με το νέο Micra. Aποδίδει 100 PS και κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων με διαφορετική κλιμάκωση και βελτιώσεις από ό,τι πριν. Ο κινητήρας –πέραν της αύξησης κυβισμού- περιλαμβάνει αρκετές βελτιώσεις, όπως καλύτερο κύκλωμα ψύξης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη waste-gate, σφυρήλατο στρόφαλο, ελαστικό ιμάντα, επίστρωση πλάσμα στους κυλίνδρους και κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής.

H Nissan έχει πετύχει έτσι μεγαλύτερη κατά 10 ίππους ισχύ, μεγαλύτερη κατά 20 Nm ροπή στα 160 Nm πλέον με πιο ομαλή καμπύλη απόδοσης, καθώς και χαμηλότερες εκπομπές CO2 (-13 έως -15 g/km, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), αλλά και οικονομία καυσίμου (-0,6 έως -0,7 l/100 km). Αποτέλεσμα των πιο πάνω είναι το νέο 100άρι Micra να πετυχαίνει το κλασικό 0-100 km/h σε 10,9 sec πολύ γρηγορότερα από τα 12,1 sec του Micra με το 900άρι μοτέρ. 

Οδηγώντας

Ο οδηγός από τα πρώτα μέτρα κίνησης με το «βασικό» Micra των 100 ίππων με το 5άρι κιβώτιο, μπορεί  να αντιληφθεί τη ζωντάνια και «αυτό το κάτι» ενός συνόλου που ταιριάζει με το δυναμικό και καλοστημένο χαρακτήρα του Micra. Είναι η αίσθηση ότι το μοτέρ είναι αποδοτικότερο σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Υπό προϋποθέσεις εξακολουθεί να είναι ήσυχο, εκτός κι αν πιεστεί στα όρια του οπότε μια κάποια τραχύτητα έρχεται η οποία, όμως, δεν προσβάλλει τα αυτιά του επιβαινόντων.

Στο δε εθνικό οδικό δίκτυο με νόμιμες ταχύτητες το αυτοκίνητο είναι μια χαρά ταξιδευτής, χάρη και στην πιο προσεγμένη ηχομόνωση. Σε πιο απαιτητικό κύκλο, από την άλλη, δεν χάνει τίποτε από την όμορφή, πληροφοριακή του αίσθηση και οδική συμπεριφορά. Ένα μόνο στοιχείο μάς άφησε μια κάποια απορία σχετικά με τη γραμμικότητα του συνόλου, αφού διαφαίνεται να κάνει ένα σκαλί στις 2.500 rpm και μετά «ξανανιώνει».

Αυτό το Micra είναι διασκεδαστικό οδηγικά, όμορφο σε όψη και έρχεται από μια φίρμα με μακρά παράδοση στη σωστή εξυπηρέτηση. Αν οι πίσω χώροι δεν είναι ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων σας, τότε έχετε μπροστά σας ένα εξαιρετικά ελκυστικό σύνολο που δύσκολα μπορείτε να αγνοήσετε, αν και δεν μπορείτε να αγνοήσετε την μάλλον υψηλή του τιμή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN MICRA 1.0 IG-T 100 PS 2019   TIMH €14.290   ΤΕΛΗ €100,94

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74(100)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 160/2.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 184 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,6 L/100km, 103 g/km

NISSAN MICRA 1.0 IG-T 100 PS 2019

ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Related Articles

Δίλιτρη και με 258 ίππους η νέα Toyota GR Supra

cars

Οι μπαταρίες ρητινών είναι 90% φθηνότερες από τις ιόντων λιθίου

cars

H ηλεκτρική αυτονομία των PHEV της Audi… διδάσκει

cars

Η σπανιότερη Ferrari F40 είναι σε πράσινο χρώμα!

cars

Οι Κινέζοι είναι έτοιμοι για τις αθάνατες μπαταρίες των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων

cars

Αυτά είναι τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς σε κάθε κατηγορία!

cars

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Σαρδηνία στη θέση της Ουαλίας, «ψάχνουν» γι’ ακόμα έναν αγώνα

cars

Κάποτε, όταν ο diesel κινητήρας ήταν καλός…

cars

Euro 7: Έντονες αντιδράσεις για το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων

cars