CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το Nissan Qashqai 1.3 DCT των 160 ίππων

Πώς αλλιώς μπορείς να χαρακτηρίσεις ένα αυτοκίνητο το οποίο πλέον εξοπλίζεται με πολλά σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, πέραν αυτών που προσφέρει για την άνετη μεταφορά των επιβατών; Το Nissan Qashqai μοιάζει σαν να εξακολουθεί ακόμα να εξερευνά το όριο του, σαν να μην έχει φτάσει σε αυτό έπειτα από τόσα χρόνια ύπαρξής του στην αγορά.

Συνήθως, τα αυτοκίνητα κάνουν τον κύκλο τους (sic) έχοντας μια συγκεκριμένη πορεία. Το Qashqai δείχνει ότι εξακολουθεί να «ανοίγει νέους δρόμους» σε ό,τι αφορά την εμπορική παρουσία του. Για παράδειγμα, η πιο πρόσφατη προσφορά προς τους υποψήφιους αγοραστές. Αυτή με τον νέο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων στην έκδοχή του με μέγιστη ισχύ 160 PS, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και με το σύστημα «Pro Pilot» στον εξοπλισμό του. Αν είχε και το σύστημα τετρακίνησης, τότε θα ήταν ακόμα πιο πλήρες αλλά και ακριβότερο.

Ο κινητήρας

Πρόκειται για τον 1.3 turbo ο οποίος εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Daimler. Η μέγιστη ισχύς των 160 PS δίνει το απαραίτητο κύρος σε αυτόν τον τομέα έναντι του ανταγωνισμού, ενώ η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 270 Nm στη εκδοχή με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (σημ.: στην αντίστοιχη έκδοση με το χειροκίνητο είναι 260 Nm). Tο DCT κιβώτιο έχει επτά σχέσεις. Οι τρεις πρώτες έχουν αρκετά «κοντή» κλιμάκωση, ωστόσο οι τέσσερις τελευταίες είναι όλες «overdrive», συμβάλλοντας κατά το δυνατόν στην οικονομία καυσίμου και το χαμηλό επίπεδο θορύβου στο ταξίδι.

Η απόδοση του κινητήρα είναι καλή ωστόσο η σχετικά αργή λειτουργία του κιβωτίου στις χαμηλές rpm σού δίνει την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο είναι πιο αργό από όσο το θεωρείς αρχικά. Η εξήγηση είναι πώς εάν δεν πιέζεις έντονα το δεξί πεντάλ, η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα επιλέγει έναν πιο «ράθυμο» τρόπο λειτουργίας του κιβωτίου. Αυτό αλλάζει όταν επιλέγεις να κινείσαι με γρηγορότερο ρυθμό. Σε αυτή την περίπτωση, το οι σχέσεις αλλάζουν αμεσότερα και η επιτάχυνση εν κινήσει ανταποκρίνεται στα δεδομένα των 160 PS. Όμως, αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου, η οποία μπορεί να ξεπεράσει τα 10,0 l/100 km εάν ο οδηγός επιλέγει να κινείται συχνά με σβέλτο ρυθμό. Τα 9,5 l/100 km που μετρήσαμε ως μέση κατανάλωση είναι χαρακτηριστικά. Να σημειώσουμε ότι υπάρχει και πρόγραμμα λειτουργίας «Eco», το οποίο κάνει πιο «νωθρές» την απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ και τις αλλαγές των σχέσεων.

Ο εξοπλισμός

Η συγκριμένη έκδοση του μοντέλου διαθέτει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού (επίπεδο «N-Connecta») και το σύστημα «Pro Pilot», το οποίο επιτρέπει τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης. Όταν το ενεργοποιήσει ο οδηγός, μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα κίνησης του οχήματος και την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Τότε, το σύστημα, αναλαμβάνει να διατηρεί το Qashqai εντός της λωρίδας κυκλοφορίας και στην επιλεγμένη απόσταση από το εμπρός όχημα, είτε σε αυτοκινητόδρομο είτε εντός πόλης. Επίσης, το σύστημα διαθέτει και λειτουργία αυτόματης στάθμευσης όπου αναλαμβάνει να παρκάρει το αυτοκίνητο στον κατάλληλο χώρο χωρίς ο οδηγός να κάνει κάτι άλλο από το να μετακινεί τον μοχλό του κιβωτίου ταχυτήτων για την επιλογή της πορείας προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.

Στον δρόμο

Η ανάρτηση του Qashqai με αυτόν τον κινητήρα είναι πιο σφιχτή σε αίσθηση από ό,τι ισχύει στις εκδόσεις με τους πιο αδύναμους κινητήρες. Αυτό σημαίνει ότι οι ταλαντώσεις είναι περισσότερο αισθητές από τους επιβάτες συγκριτικά με την έκδοση των 140 PS, για παράδειγμα. Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή –τυπική ενός Qashqai–, ενώ η ποιότητα κατασκευής καλή. Στην συγκεκριμένη έκδοσή το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού προσδίδει μια τεχνολογική αναβάθμιση για το μοντέλο και συμβάλλει στο να είναι περισσότερο προσεγμένη η κατασκευή. Επίσης, η ποιότητα των υλικών είναι καλή όπως και η ευρυχωρία του εσωτερικού.

Επιλογικά, η συγκεκριμένη έκδοση του Qashqai μάς άφησε πολύ καλή εντύπωση. Βεβαίως, ο ισχυρότερος κινητήρας και το ψηλό επίπεδο εξοπλισμού της συγκεκριμένης έκδοσης αυξάνουν αξιοπρόσεκτα την τιμή αγοράς της. Όμως, όποιος αποφασίσει να διαθέσει τα επιπλέον χρήματα για να αποκτήσει το δημοφιλές μοντέλο με αυτόν τον εξοπλισμό θα έχει ένα όχημα που δεν έχει να ζηλέψει κάτι ακόμα και από αντίστοιχα οχήματα της πολυτελούς κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T 160PS 2019   TIMH €25.850   ΤΕΛΗ €146,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 118(160)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.600-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,1 sec, τελική 198 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 122 g/km

NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T 160PS 2019

ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, EΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ

ΚΑΤΑ ΑΡΓΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ RPM, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΕΑΝ ΠΙΕΖΕΙΣ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Ψηφιακά σκιάδια από την Bosch (video)

cars

Το Lucid Air ντροπιάζει το Tesla Model S στη μάχη της μιας ανάσας (Video)

cars

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: Αυστηρά πρόστιμα και «μπλόκα ελέγχου» σε διόδια, εθνικές οδούς και λιμάνια

cars

Nissan: Νέα αρχή με 12 νέα μοντέλα σε 18 μήνες

cars

H BMW διευρύνει τη γκάμα των diesel κινητήρων με ήπια υβριδικά σύνολα

cars

Πρεμιέρα για τα Mercedes τρακτέρ. Πριν από 40 χρόνια

cars

Hyperion XP-1: Οι λόγοι που το υδρογόνο θα πετύχει!

cars

Η BMW Z4 θα πάρει android auto. H Toyota Supra, όχι

cars

Κεντρομήχανο VW Scirocco με V6 από Nissan; Γιατί όχι!

cars