CARSNEWS
NEW MODELS

Δοκιμάζουμε το SEAT Tarraco 2.0 TDI

Αν δεν μπορείς να το αποφύγεις, τουλάχιστον φτιάξτο διαφορετικό και καλύτερο από τους άλλους. Αυτό μοιάζει να είναι το μότο της SEAT, η οποία υποχρεωτικά παίζει το παιχνίδι του γκρουπ VW και σύμπασας της παγκόσμιας αγοράς, συμπληρώνοντας προς τα πάνω το portfolio των SUV της, με το τρίτο και μεγαλύτερο όχημα στην γκάμα της. Το Tarraco κυοφορήθηκε επί μακρόν, το όνομά του ήταν το αποτέλεσμα πρωτόγνωρων ιντερνετικών interactive διαδικασιών, και το τελικό αποτέλεσμα είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που το game of thrones μέσα στο γκρουπ VW αφήνει περιθώρια στους Ισπανούς να βάλουν λίγο από το μεσογειακό τους ταπεραμέντο σε ένα κατά τα άλλα τυποποιημένο προϊόν.

Δεν θα μπορούσε παρά να βασίζεται σε ήδη γνωστό πλαίσιο, το MQB-A LWB ενώ, σαν να μην έφτανε αυτό, κατασκευάζεται και στο κέντρο του σύμπαντος της VW, στο εργοστάσιο του Wolfsburg στην Γερμανία. Είναι όμως όσο επιτρέπουν οι συνθήκες και η μοιρασιά των ρόλων των εταιριών του γκρουπ διαφορετικό και -πάνω απ’ όλα- πιστό στο συναισθηματικό φορτίο που γενετικά κουβαλάει πάντα ένα SEAT. Οι διαστάσεις του δεν το κολακεύουν, τα 4.735 μέτρα είναι πολλά για να μην φαίνονται, όμως κάποιες έξυπνες γραμμές στο πλάι μειώνουν την αίσθηση του μεγέθους και το κάνουν να φαίνεται λιγότερο ογκώδες και πολύ πιο δυναμικό από το αντίστοιχο Kodiaq. Σε όλα αυτά βοηθούν τόσο η ελαφρά διαφοροποιημένη μάσκα με την πιο upper class κάθετη γρίλια και τα Full LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω (τα τελευταία με την μοδάτη εσχάτως ενιαία φωτιζόμενη ρίγα από άκρη σε άκρη). Δεν πρόκειται να αφήσει το στίγμα του στο βιομηχανικό σχέδιο του 21ου αιώνα, είναι όμως ευχάριστο στο μάτι (και δη στο τόσο καθοριστικό γυναικείο μάτι…) και σε κάθε περίπτωση κρατά τις απαραίτητες αποστάσεις από τον κίνδυνο ομογενοποίησης που ελλοχεύει σε τόσο κοντινά προϊόντα του γκρουπ.

Στο σαλόνι, η Seat συντηρεί αυτή την συγκρατημένα μοντέρνα γραμμή του αμαξώματος, δημιουργώντας ένα περιβάλλον αρκετά ευχάριστο στο μάτι και σε κάθε περίπτωση το πιο ποιοτικό και προσεγμένο από όλα τα μοντέλα της εταιρίας. Το χαρακτηριστικό «σπάσιμο» του ταμπλό σε δύο τμήματα ακολουθεί την τάση της εποχής δίνοντας μία αίσθηση πολυτέλειας στο σχέδιο, κάτι που ενισχύεται στο μέγιστο από την «αιωρούμενη» κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας. Από εκεί και πέρα, και σε πιο ουσιαστικά θέματα, να σημειώσουμε τα εξαιρετικά σε υφή και συναρμογή υλικά (κατά κύριο λόγο μαλακά στο επάνω μέρος όπου κερδίζονται και οι εντυπώσεις), την πολύ καλή θέση οδήγησης και την εξαιρετική εργονομία με αρκετούς φυσικούς διακόπτες για συχνές λειτουργίες που δεν σε υποχρεώνουν να καταφεύγεις στην -εύκολη και άμεση πάντως- οθόνη.

Μοναδική ένσταση η κάπως περιορισμένη πίσω ορατότητα λόγω της μεγάλης κολόνας και της υψηλής πλάτης των καθισμάτων και των πίσω προσκεφάλων, κάτι που όμως συνηθίζεται με τον χρόνο ενώ υπάρχει και η κάμερα οπισθοπορείας για τα δύσκολα. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το Tarraco παίζει προφανώς σε δικό του… γήπεδο. Εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα 2,79 μέτρα του μεταξονίου, εξασφαλίζοντας απίστευτους χώρους για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν στην διάθεσή τους και κάποια έξτρα στοιχεία εξοπλισμού, όπως τραπεζάκια. Το πορτμπαγκάζ έχει τεράστιο άνοιγμα με ηλεκτρική πόρτα και χωρητικότητα που ξεκινά από τα 760 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη (ή 700 στην επταθέσια) και φθάνει έως τα 1.920 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα όπου το μήκος του χώρου φόρτωσης μπορεί να ξεπεράσει τα 2 μέτρα. Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, το δίλιτρο diesel Tarraco εφοδιάζεται από την βασική έκδοση Style με όλα όσα κρίνονται απαραίτητα σ’ αυτή την κατηγορία, διαθέτοντας στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, πλήρες πακέτο παθητικής ασφάλειας αλλά και ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως το Front Assist, το Lane Assist, Cruise Control, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ.

Ίδιο αλλά διαφορετικό

Στα μηχανικά μέρη συναντάμε τις τυπικές λύσεις που ακολουθούν το συγκεκριμένο πλαίσιο, με χαρακτηριστικότερο την ύπαρξη διάταξης πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Οι απλές βενζινοκίνητες εκδόσεις έχουν την μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, όμως οι πετρελαιοκίνητες έχουν στάνταρ την τετρακίνηση με σύστημα 4Drive και έναν περιστροφικό επιλογέα στην κεντρική κονσόλα που αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα και την λειτουργία του ESP ανάλογα το έδαφος που θα κινηθεί το έδαφος. Εκτός από το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο των απλών εκδόσεων, υπάρχει και το DSG των επτά σχέσεων που εφοδιάζει τις ακριβές εκδόσεις (και είναι έξτρα στην έκδοση diesel των 150 ίππων, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας). O δίλιτρος κινητήρας των 150 ίππων παραμένει ένα τυπικό σύνολο αυτής της κατηγορίας, με δυνατότερο σημείο του την ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και τον αρκετά πολιτισμένο χαρακτήρα σε θόρυβο και μηχανική χροιά. Όμως πάνω από τις 4.000 στροφές φαίνεται να μην έχει την ίδια όρεξη (είναι και τα 1.600 κιλά που αρχίζουν και φαίνονται), ενώ και η κλιμάκωση του κιβωτίου δεν βοηθά να παράξει έργο εκεί ψηλά. Ένα κιβώτιο που έχει και αυτό τα θέματά του, ιδίως με την αμεσότητα στο kickdown πολλών σχέσεων, όμως σε μια πιο χαλαρή χρήση είναι ευχάριστο. Και δεν ανεβάζει την κατανάλωση πάνω από τα 7,0 l/100 km στον αυτοκινητόδρομο, ή ένα λίτρο περισσότερο σε πόλη ή off road, τιμές που είναι άκρως ανταγωνιστικές για τον κυβισμό και την ισχύ του δίλιτρου TDI.

Οδηγώντας το μεγάλο SEAT, είναι αυτονόητο ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό βρίσκεσαι εμπρός σε μία ακόμα εκτέλεση μιας κλασικής συνταγής του γκρουπ VW. Όμως για άλλη μια φορά η SEAT ακολουθεί την δική της ιδιοσυγκρασία και -στο μέτρο του δυνατού- καταφέρνει και διαφοροποιείται σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά. Ταξιδεύοντας από Αθήνα στην Πάτρα, η αίσθηση που κυριαρχεί είναι αυτή της άνεσης και της σιγουριάς στα πολλά χιλιόμετρα, με τους μηχανικούς και αεροδυναμικούς θορύβους να είναι περιορισμένοι στα αναμενόμενα πλαίσια για την κατηγορία και τον τύπο του αμαξώματος. Το κιβώτιο με τις «απλωμένες» σχέσεις συμβάλλει τα μέγιστα σε ένα ήσυχο και μυοχαλαρωτικό ταξίδι, ενώ και η ανάρτηση απομονώνει τον δρόμο και την κύλιση από το σαλόνι με έναν εντελώς «γερμανικό» τρόπο.

Η ιδιαιτερότητα του Τarraco σε σύγκριση με αντίστοιχα μοντέλα του γκρουπ όπως το Kodiaq ή άλλα του ανταγωνισμού όπως το Nissan X-Trail εμφανίζεται όταν αφήσεις τον αυτοκινητόδρομο και αρχίσεις να κινείσαι στο επαρχιακό δίκτυο πέριξ της λίμνης της Καλόγριας και στους χωματόδρομους του δάσους της Στροφυλιάς. Για άλλη μια φορά οι μηχανικοί της SEAT έβαλαν τα προγράμματα των υπολογιστών τους να κάνουν τις δικές τους μικρές αλλά κρίσιμες ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα μεγάλο SUV που διατηρεί μία εμφανή αίσθηση της απόλαυσης να οδηγείς. Οι διαφορές είναι μικρές αλλά εμφανείς, καθώς το Tarraco έχει μια μεγαλύτερη ακρίβεια στις αντιδράσεις του, μία εν σπέρματι σπορτίφ ευελιξία, λίγο περισσότερη πληροφορία από το τιμόνι, μια τάση να γέρνει λιγότερο στις στροφές και γενικά έναν πιο επικοινωνιακό χαρακτήρα με τον οδηγό και την διαδρομή από ότι το κάνουν τα αντίστοιχα μοντέλα του γκρουπ αλλά και ο υπόλοιπος ανταγωνισμός αυτού του μεγέθους. Εκτός ασφάλτου και στους βατούς χωματόδρομους μέσα στο υπέροχο δάσος της Στροφυλιάς, το τυπικό «τετρακίνητο» πακέτο θα σε πάει μέχρι εκεί που αντέχουν τα ελαστικά και ο όγκος του, χωρίς εκπλήξεις και χωρίς κάτι περισσότερο από ότι αποτελεί τον χρυσό μέσο όρο της κατηγορίας στις μέρες μας.

Συμπερασματικά, το Tarraco είναι αυτό ακριβώς το αυτοκίνητο που θα ολοκλήρωνε με τον καλύτερο τρόπο προς τα πάνω την αρκετά ενδιαφέρουσα γκάμα των SUV της SEAT. Πληθωρικό σε διαστάσεις και παροχές εξοπλισμού, θα ικανοποιήσει σε υπερθετικό βαθμό όσους αναζητούν χώρους και ανέσεις για ταξίδια μεγάλου βεληνεκούς εντός και -λελογισμένα- εκτός ασφάλτου, ενώ διατηρεί εκείνη την οδηγική «σπίθα» που κάνει κάθε SEAT να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό του τόσο μέσα όσο και εκτός του γκρουπ VW. Η diesel έκδοση με την τετρακίνηση και το DSG που είχαμε στην διάθεσή μας μπαίνει από πλευράς τιμής σε κάπως δύσκολα χωράφια, καθώς τα 36.500 ευρώ για την έκδοση Style με το DSG μοιάζουν εκ πρώτης όψεως αρκετά χρήματα. Στην πράξη όμως οι προδιαγραφές του είναι σ’ αυτή την κατηγορία τιμής, ενώ υπάρχει και η εισαγωγική στην γκάμα δικίνητη έκδοση βενζίνης των 28.600 ευρώ όπου προφανώς θα παιχτεί και το παιχνίδι του Tarraco στην ελληνική αγορά. Σε κάθε περίπτωση πάντως μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που καταφέρνει να κάνει την δική του υπέρβαση εκεί που δεν το περιμένεις.

Στην Καλόγρια και την Στροφυλιά

Η πρώτη φορά που θα διασχίσετε το δάσος της Στροφυλιάς για να φτάσετε στην παραλία της Καλόγριας θα μείνει χαραγμένη για πάντα στην καρδιά σας. Θα ακολουθήσουν κι άλλες φορές, πάντα με την έκπληξη της πρώτης φοράς. Μυθιστορηματική τοποθεσία, θα μπορούσε να είναι ένα ζωντανό κινηματογραφικό στούντιο.

Ένα μοναδικό στην Ελλάδα δάσος με κουκουναριές και πεύκα που φτάνει μέχρι την θάλασσα, μια λίμνη με πλούσια πτηνοπανίδα, οι αμμόλοφοι, οι αμμοθίνες. Όλα οδηγούν στην ειδυλλιακή παραλία της Καλόγριας με την απέραντη αμμουδιά και τα κρυστάλλινα νερά. Πριν φτάσετε στην παραλία λοξοδρομώντας δεξιά της λίμνης θα συναντήσετε ένα γραφικό εκκλησάκι.

Συνεχίζοντας τον δρόμο στην βάση του λόφου πηγαίνοντας παράλληλα φτάνετε στην είσοδο του Τείχους Δυμαίων. Επισκεφτείτε τον αρχαιολογικό χώρο όσο είναι ακόμα δωρεάν και θαυμάστε την υπέροχη θέα όλου του υγροβιότοπου. Οι τεράστιων διαστάσεων ογκόλιθοι με τους οποίους είναι χτισμένο το τείχος «ζωντανεύουν» τον μύθο που ήθελε τον Ηρακλή να το έχει χτίσει, την εποχή που βρισκόταν σε διαμάχη με τον Ηλείο βασιλιά Αυγεία. Η περιοχή ενδείκνυται για όλες τις εποχές.

Μέσα σε λίγα τετραγωνικά χιλιόμετρα θα απολαύσετε στο έπακρο όλες τις εκφάνσεις της ελληνικής φύσης. Τους θερινούς μήνες θα βρείτε και την τουριστική εκδοχή της περιοχής με αξιόλογα παραθεριστικά κέντρα διαμονής, αλλά και οργανωμένη παραλία 9 χιλιομέτρων, καθώς είναι βραβευμένη με Γαλάζια σημαία.

Αν διαθέτετε περισσότερες ημέρες -και αντοχές- στο δυτικό σημείο του ακρωτηρίου βρίσκεται η παραλία Γιαννισκάρι (και οι παρακείμενές της που δεν προσεγγίζονται με αυτοκίνητο). Είναι πανέμορφες, απομονωμένες και δημοφιλείς στις νεαρές ηλικίες. Απαραίτητα gadget: φωτογραφική μηχανή και αντικουνουπικό.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Nikola θέλει να συνεργαστεί με τη Hyundai

cars

Η Audi αποκαλύπτει το μέλλον στην CES

cars

Οι καμπριολέ Citroen DS είναι από τα πιο σπάνια γαλλικά αυτοκίνητα

cars

Όλα τα μυστικά για την αεριοκίνηση των οχημάτων

cars

Ο καθρέφτης που (δεν) άλλαξε την αυτοκινητοβιομηχανία

cars

Η αστυνομία της Ρώμης είχε περιπολικά Ferrari!

cars

Ανανέωση για τη Lamborghini Urus

cars

Ποια είναι τα μοντέλα που θα θυσιάσει η Mercedes;

cars

Ακυρώθηκε η Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ!

cars