CARSNEWS
AUTONEWS

Ελαστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εντελώς διαφορετικά

Δεν είναι μόνο ο κινητήρας ή ο τρόπος μετάδοσης της κίνησης αυτό που κάνει διαφορετικό ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά και πολλά άλλα μέρη του που είναι πολύ σημαντικά όπως τα ελαστικά και αν θέλετε την γνώμη μου είναι σημαντικότερα των δύο που ανέφερα αρχικά. Είναι κυριολεκτικά ζωτικής σημασίας σε κάθε περίπτωση η επιλογή και τοποθέτηση των κατάλληλων για κάθε αυτοκίνητο εκ μέρους των κατασκευαστών, αλλά ειδικά για τα ηλεκτρικά υπάρχουν κάποιες παράμετροι που τα κάνουν εντελώς διαφορετικά από τα «γνωστά» ελαστικά και απαιτείται μία επίσης διαφορετική έρευνα και εξέλιξη προκειμένου να αντιμετωπιστούν με επιτυχία αυτές οι παράμετροι.

Ποιες είναι οι διαφορές;

Αρχικά να διευκρινίσουμε ποια είναι τα ζητούμενα. Πρώτο η δυνατότητα να αντιμετωπίσουν και να «χειριστούν» μεγαλύτερο βάρος, αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βαρύτερα από τα συμβατικά. Δεύτερο θα πρέπει να αντέχουν στην μεταφορά της πολύ μεγαλύτερης ροπής που διαθέτουν τα ηλεκτρικά στο δρόμο ειδικά κατά τις εκκινήσεις. Τρίτο θα πρέπει να είναι όσο το δυνατό χαμηλό θόρυβο τριβής διότι θα οδηγάς ένα απολύτως αθόρυβο αυτοκίνητο και δεν θα ήθελες να ακούγονται τα ελαστικά! Η Continental είναι από τις πρώτες εταιρίες που ανταποκρίθηκε στην νέα πραγματικότητα, δημιουργώντας ένα ελαστικό με αυξημένη φέρουσα ικανότητα για την αντιμετώπιση του επιπλέον βάρους, με διαφορετική χάραξη πέλματος αλλά και διαφορετικές ενώσεις ενώ για την μείωση του θορύβου έβαλε εσωτερική επένδυση αφρού.

Τα ελαστικά της Continental για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν επίσης γενικά “ψηλό και στενό” σχήμα για τη μείωση της αντίστασης κύλισης, γεγονός που βοηθά στην αύξηση της εμβέλειας και στην ευκολία χειρισμού. Φυσικά έχουν ήδη προηγηθεί πολλές και εξαντλητικές δοκιμές για να δια[πιστωθεί και να βελτιωθεί η αντίσταση κύλισης, η αεροδυναμική και το επίπεδο θορύβου. Η Volkswagen συνεργάζεται με την Bridgestone για το ID.3 (το δικό της ηλεκτρικό) που παράγει για τον όμιλο ελαστικά χαμηλότερης αντίστασης κύλισης και μειωμένο κατά 20% βάρος έναντι των συμβατικών ενώ φυσικά το ίδιο συμβαίνει και με όσες εταιρίες βρίσκονται στο στάδιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Είναι και οικολογικά;

Εδώ δεν τα καταφέρνουν το ίδιο καλά και εγείρονται πολλά ερωτηματικά σχετικά με τα μικροσωματίδια που αφήνουν στον δρόμο αλλά και την επίπτωση στο περιβάλλον από τα φρένα. Φυσικά δεν θα το αφήσουμε έτσι και ακολουθεί άλλο κείμενο ειδικά για αυτό.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Οργή για την εκπαιδευτικό που κλείδωνε στην αποθήκη παιδικού σταθμού της Αλεξανδρούπολης τα ανήλικα ώστε να ηρεμήσουν

Bury

Nέο Volkswagen Tiguan Allspace. Ήρθε

cars

Στη φυλακή για πέντε χρόνια άνδρας που «έβρισε» τον βασιλιά του Μαρόκου

Bury

Porsche Cayenne. Με τη νέα έκδοση, ήρθε νέο ρεκόρ!

cars

Nissan e-POWER. Η νέα τεχνολογία της Nissan

cars

Γυναικοκτονία στους Αγίους Αναργύρου: «Ήταν περίεργος, ήθελε να τα κάνει όλα πολύ γρήγορα», λέει συνάδελφος του 39χρονου

cars

Κι όμως. Η Lexus πούλησε 3 νέα LFA το 2019!

cars

Η Μάγισσα: Η αρχή ήταν το σκοτάδι, το τέλος είναι το φως

Bury

Εντός του 2023 το ολοκαίνουριο iDrive 9.0 της BMW

cars