Για άλλη μία φορά επαληθεύεται το “όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά” καθώς η Fiat Chrysler Automobiles και το PSA Group ανακοίνωσαν ότι συμφώνησαν επί της αρχής σε μία συγχώνευση ίσων. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η απόφαση μπορεί να θεωρηθεί ειλημμένη αλλά οι λεπτομέρειες δεν έχουν διασαφηνιστεί. Έτσι, μπορούμε και εμείς να μιλάμε για μία κίνηση που θα ταράξει συθέμελα την βιομηχανία αυτοκινήτου σε μία μεταβατική περίοδο, καθώς το αποτέλεσμα της συγχώνευσης θα είναι το 4ο μεγαλύτερο group παγκοσμίως.
Ένα group που θα φέρει κοντά μάρκες όπως η Alfa Romeo, η Fiat, η Maserati, η Jeep, η Ram, η Dodge και η Chrysler της FCA με την Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall και DS του PSA Group. Που θα συνδυάζει τις δυνάμεις των δύο εταιριών, με το PSA Group να εκμεταλλεύεται την ισχυρή θέση της FCA στην Βόρεια αλλά και τη Νότια Αμερική και αντίστοιχα, την FCA να παίρνει μία ώθηση, τόσο από πλευράς πωλήσεων και οικονομιών κλίμακας όσο και πολιτικά, στην Ευρώπη. Ένα group που θα φέρει την αλληλοσυμπλήρωση τεχνολογιών που έχουν ήδη εξελίξει οι επιμέρους εταιρίες σε καίριους τομείς (βλ. εξηλεκτρισμός και αυτόνομη οδήγηση) και την ενδυνάμωση της, ασθενούς κακά τα ψέματα, παρουσίας και των δύο στην καίριας σημασίας αγορά της Κίνας. Όλα αυτά, συνυπολογίζοντας και άλλα, μικρότερα οφέλη, αναπαριστούν εξοικονόμηση της τάξης των 3,7 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, χωρίς το κλείσιμο κάποιου εργοστασίου.
Η νέα οντότητα της οποίας το όνομα δεν γνωρίζουμε σε αυτό το σημείο θα βασιστεί στην Ολλανδία και το διοικητικό συμβούλιο της θα αποτελείται από 11 μέλη: 5 από την Fiat Chrysler Automobiles και 5 από το PSA Group. Πρόεδρος θα είναι ο τρέχον πρόεδρος της FCA, John Elkann και CEO ο τρέχον CEO του PSA Group, Carlos Tavares – ένα από τα ικανότερα στελέχη στην βιομηχανία αυτοκινήτου σήμερα. Περισσότερες πληροφορίες θα έχουμε στο μέλλον, όταν οι συνομιλίες ολοκληρωθούν και υπογραφεί το μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στις δύο φίρμες.