CARSNEWS
AUTONEWS

Επιμένει και πολύ καλά κάνει…

Ο λόγος για το πετρέλαιο ως καύσιμο αυτοκινήτων, το οποίο πολλοί εντός και εκτός Ελλάδος, έσπευσαν (πρόωρα όπως αποδεικνύεται μέχρι τώρα) να το θέσουν εκτός αγοράς, με κείμενα και ομιλίες. Η αγορά όμως, δηλαδή όλοι εμείς, είχε πάντα τους δικούς της κανόνες και οι κανόνες αυτοί τις περισσότερες φορές είναι διαφορετικοί ή καλύτερα «διαφωνούν» με όσους απεργάζονται άλλα σχέδια και εφαρμογές. Γιατί το γράφω αυτό; Διότι έχουν αλλάξει οι κανόνες του παιχνιδιού. Μέχρι τώρα το κοινό ήταν αυτό που δείχνοντας τις προτιμήσεις του, διαμόρφωνε εν πολλοίς τις κατευθύνσεις της αυτοκίνησης τις οποίες ακολουθούσαν οι κατασκευαστές.

Τα παραδείγματα είναι πολλά και μεταξύ αυτών οι διαστάσεις των «μικρών» που μεγάλωσαν, τα παντοδύναμα κάποτε βάγκον που έγιναν SUV, οι πλούσιοι εξοπλισμοί σε όλες τις κατηγορίες αλλά και η «πολυφωνία» των κινητήρων, για να αναφέρω μερικά. Τώρα, αλλά και σε αυτό που έρχεται, είναι άλλοι αυτοί που αποφασίζουν τι αυτοκίνητο θα αγοράζουμε από την τιμή μέχρι την σχεδίαση αλλά ακόμη και το βάρος για να είναι όπως θέλουν τα κέντρα αποφάσεων και με τις εταιρίες σε ρόλο (περίπου) ομήρου να…τρέχουν πίσω από τις αποφάσεις παράγοντας αυτοκίνητα σύμφωνα με αυτές, για να μην πληρώσουν πρόστιμο, διότι «δεν συνεμμορφώθη προς τας υποδείξεις»!

Επιστροφή στο θέμα

Το θέμα με τα ηλεκτρικά είναι μεγάλο και την γνώμη μου μπορείτε να διαβάσετε σε άλλο κείμενο της σελίδας μας με τίτλο «έτσι είναι αν έτσι νομίζετε». Επιστροφή λοιπόν στο πετρέλαιο, το οποίο όπως όλα δείχνουν διατηρεί μεγάλο ποσοστό στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών και αυτό οφείλεται κυρίως στις πωλήσεις των μεσαίων και μεγάλων SUV και κροσόβερ, όπου οι κινητήρες πετρελαίου είναι στην πρώτη θέση των προτιμήσεων. Βέβαια η ζήτηση έχει υποχωρήσει δραστικά και οι κυριότερες αιτίες είναι το dieselgate της VW, ο φόβος επιβολής υψηλότερων φόρων αλλά και οι απαγορεύσεις της κυκλοφορίας σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις.

Το αποτέλεσμα είναι η σταδιακή μείωση της ζήτησης τα τελευταία τέσσερα χρόνια με το 2019 να κλείνει με 32% μέσο ευρωπαϊκό όρο από το 56% του 2011, με χειρότερη χρονιά το 2018. Φυσικό ήταν οι κατασκευαστές να στραφούν περισσότερο στην βενζίνη, φθάνοντας στο σημείο να βγάλουν από το «μενού» εντελώς τους κινητήρες πετρελαίου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι μεταξύ 2015-2018 οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μειώθηκαν κατά 600.000 αυτοκίνητα το 2018 σε σύγκριση με το 2015 και έτσι το ποσοστό έφθασε στο 33% από το 53% του 2015.

Βλέποντας αυτήν την πορεία ορισμένοι ειδικοί έσπευσαν να μιλήσουν για «παραγκωνισμό» του κινητήρα πετρελαίου. Αξίζει να αναφέρουμε την άποψη του Ντέιβιντ Μπέιλι καθηγητή οικονομίας επιχειρήσεων στο Birmingham Business School του Ηνωμένου Βασιλείου. Πιστεύει ότι οι ντίζελ θα μείνουν για να κινούν μόνο τα μεγάλα SUV και προσθέτει το πιο σημαντικό.. “Οι κυβερνήσεις έχουν στραφεί εναντίον του, και η βιομηχανία δεν κατάφερε να στείλει ένα σαφές μήνυμα για την καθαρότητα του.” Βέβαια οι κινητήρες πετρελαίου θα συνεχίσουν να κινούν τα μεσαία και μεγάλα SUV και μάλιστα σε μεγάλο ποσοστό, με τις εταιρίες να διαθέτουν και να προσφέρουν όλη την προηγμένη τεχνολογία για καθαρότερους κινητήρες.

Μετατόπιση ηλεκτροκίνησης

Σύμφωνα με τον παγκόσμιο αναλυτή της JATO Φελίπε Μουνόζ, τα SUV εξακολουθούν να προτιμώνται με κινητήρες πετρελαίου και ίσως ένας λόγος ακόμη είναι ότι στην συγκεκριμένη κατηγορία δεν υπάρχουν (ακόμη) ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Όμως και αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει καθώς η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος, με μεγάλες εταιρίες όπως η Toyota, η Honda αλλά και η Nissan έχουν ήδη ανακοινώσει ότι οι επόμενες γενιές μοντέλων τους (RAV, CR-V, Qashqai) δεν θα διατίθενται με κινητήρες πετρελαίου.  Μάλιστα, ο πρόεδρος της Nissan Europe έκανε μία δήλωση που αποτυπώνει καθαρά την πραγματικότητα που έρχεται.

Δήλωσε λοιπόν ότι: “Το πιο σημαντικό για μένα δεν είναι το ερώτημα  τι γίνεται με το μέλλον του ντίζελ, αλλά τι γίνεται με το μέλλον των συμβατικών κινητήρων;!! Σε αυτό συμφωνούν πολλοί όπως ανώτατο στέλεχος της Citroen πιστεύει ότι η ζήτηση ντίζελ θα μειωθεί ακόμη 10% αυτόν τον χρόνο ενώ άλλοι προβλέπουν ότι τα ποσοστά το 2021 θα είναι κάτω του 30%, στα 23%το 2025 και στο 9% το 2030. Από την άλλη, σημειολογικά να αναφέρω το οξύμωρο της υπόθεσης με την VW από την οποία ξεκίνησε όλος αυτός ο «πόλεμος» και ήταν η…αιτία του κακού, συγχρόνως το 2019 πούλησε τα περισσότερα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου!. Επίσης «¨δικός μου» είναι και ο Κλάους Φρέλιχ, διευθυντής ανάπτυξης της BMW που δήλωσε ότι “Οι τετρακύλινδροι και εξακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες μας θα παραμείνουν για τουλάχιστον άλλα 20 χρόνια”.

Μπερδευτήκατε;

Έχετε δίκιο. Είναι ίσως η μοναδική φορά στην αυτοκίνηση που δεν είναι εύκολη η απόφαση για επιλογή κινητήρα. Οι εξελίξεις τρέχουν και αλλάζουν κάθε ώρα καθώς πρόκειται για μεγάλο πρόβλημα που ξεκινάει από τους κατασκευαστές, φθάνει στις κυβερνήσεις και καταλήγει στον καταναλωτή. Θέλετε την δική μου άποψη; Δεν ξέρω!!!

Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Δύο νεκροί και 34 αγνοούμενοι από τη βύθιση σκάφους με μετανάστες στα ανοιχτά της Τυνησίας

cars

Έκτακτη τηλεδιάσκεψη των υπουργών της ΕΕ μετά τις ιρανικές επιθέσεις κατά του Ισραήλ την Τρίτη

Bury

Mini Vision Urbanaut Concept. Οδηγός για το μέλλον της εταιρίας.

cars

Έπεσε σε κώμα από γυρισμένη τρίχα στη βουβωνική χώρα – Έπαθε πνευμονία και έκανε εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς

cars

Audi RS. Με ειδικές επετειακές εκδόσεις

cars

Θεσμικό ανάχωμα υψώνει η κυβέρνηση – Υπόμνημα για τους Σπαρτιάτες και εγρήγορση ενόψει Πάσχα

cars

Skoda. Με ένα κλικ ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα σε προνομιακές τιμές

cars

Το κόστος των ηλεκτρονικών εκτοξεύθηκε τα τελευταία χρόνια!

cars

Volkswagen ID.7 – Mε έξυπνο σύστημα κλιματισμού

cars