CARSNEWS
AUTONEWS

Ηλεκτρική ανησυχία εξ ανατολών!

Η αλήθεια είναι ότι η ανησυχία άργησε από λίγο έως πολύ, αλλά η Ευρώπη μας έχει συνηθίσει να…ανησυχεί ετεροχρονισμένα. Έλεγα όμως ότι επειδή εδώ τα πράγματα είναι σοβαρά και δεν πρόκειται για πολιτική αλλά για εμπόριο, τα αντανακλαστικά των ευρωπαϊκών βιομηχανιών αυτοκινήτου θα ήταν καλύτερα. Τα σημάδια είχαν φανεί από πολύ καιρό πριν και μάλιστα μπορείτε να διαβάσετε σχετικό άρθρο μου με τίτλο «τα πρώτα φορτώθηκαν» εδώ στο εν κινήσει πριν από αρκετό καιρό και είχε να κάνει με τις πρώτες αφίξεις Κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Νορβηγία, ενώ αναμένονταν και άλλα. Εκεί λοιπόν προσπάθησα να εξηγήσω όλο αυτό που ξεκίνησε με την είσοδο Κινέζων κατασκευαστών στην αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης.

Ίσως αρχικά να μην έδωσαν την δέουσα σημασία ή να μην θεώρησαν ως απειλή τις πρώτες αφίξεις αλλά το πράγμα πήρε διαστάσεις γρήγορα και έφθασε η πρώτη επίσημη αντίδραση που έρχεται από τον πρόεδρο του ομίλου Renault Ζαν Ντομινίκ Σενάρ ο οποίος μίλησε ανοιχτά για την νέα πραγματικότητα ως «άγριο ανταγωνισμό» για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Μάλιστα χρονικά συμπίπτει με την αγωνία και την βιασύνη των Ευρωπαίων κατασκευαστών να παρουσιάσουν όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπό την «απειλή» του προστίμου εάν υπερβούν τον μέσο όρο ρύπων αλλά και για τον ανταγωνισμό που είναι μεγάλος και δύσκολος. Συγχρόνως μέσα σε αυτό το κλίμα της αγοράς προκύπτει και ο κορονοιός που κλείνει τα εργοστάσια και ανατρέπει προγράμματα δισεκατομμυρίων με παράλληλη μείωση των πωλήσεων που ξεπερνάει το 70-80%, σε σχέση με πέρυσι. Το περιβάλλον λοιπόν της αγοράς είναι τοξικό και πολλές κυβερνήσεις για να βοηθήσουν την κατάσταση, ανακοίνωσαν επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που αυξάνεται εάν αποσύρεις και το παλιό σου αυτοκίνητο. Κάτι αντίστοιχο έγινε και στην χώρα μας με την τελευταία εξαγγελία του πρωθυπουργού και περιμένουμε την υλοποίηση.

Όλα σε ένα

Τα προβλήματα λοιπόν είναι πολλά και μάλιστα σε μία χρονική στιγμή που είναι από τις χειρότερες που θα μπορούσαν να προκύψουν σε όλα τα επίπεδα. Προκύπτει όμως και μία απορία μεγάλης σημασίας. Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, προφανώς για να στηρίξουν εμμέσως τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες. Είναι όμως έτσι, διότι αν αγοράσω Κινεζικό αυτοκίνητο ο σκοπός της επιδότησης πάει περίπατο. Από την άλλη δεν μπορεί και να ισχύει η επιδότηση μόνο αν αγορά ευρωπαϊκό διότι αυτό θα ήταν κρατικός προστατευτισμός και στην ελεύθερη αγορά δεν μπορεί να ισχύει. Άλλο μεγάλο πρόβλημα και αυτό, μαζί με τα άλλα.

Τι προτείνει;

Να διευκρινίσω ότι όσα είπε δεν ήταν σερ μία τυχαία συνάντηση ή συνέντευξη αλλά στο Γαλλικό κοινοβούλιο και απευθύνονταν στους νομοθέτες της χώρας, με ότι σημαίνει αυτό. Έκρουσε λοιπόν τον κώδωνα του κινδύνου για την εξ ανατολών είσοδο στην αγορά και πρότεινε σύμπνοια και συνεννόηση μεταξύ των Ευρωπαίων κατασκευαστών για να παρουσιάσουν φθηνότερα αλλά αξιόπιστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η πρώτη κινεζική αποστολή όπως έγραψα έγινε στην Νορβηγία που είναι τέταρτη σε πωλήσεις μετά την Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο για το πρώτο τρίμηνο σύμφωνα με στοιχεία  που δημοσίευσε η European Automobile Manufacturers Association, ACEA. Έχει όμως την πιο ανεπτυγμένη οικολογική συνείδηση και όχι μόνο για το αυτοκίνητο.

Νέοι «παίκτες στο τραπέζι»

Δεν είναι πλέον μία η κινεζική μάρκα που έρχεται στην σκανδιναβική αγορά, αλλά περισσότερες που βρήκαν πρόσφορο έδαφος και αγοραστικό ενδιαφέρον. Αρχή από την γνωστή και διάσημη (κάποτε) MG Motor που ανήκει πλέον στον κινεζικό γίγαντα SAIC Motor, έχει πουλήσει 600 από τα ZS EV της στη Νορβηγία, ενώ ορισμένες άλλες εταιρείες ετοιμάζουν την είσοδό τους φέτος, σύμφωνα με τη Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτων. Σε αυτές περιλαμβάνονται η BYD, η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων που υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ και την Polestar, την επιχείρηση μεταξύ της Volvo Cars και της Zhejiang Geely Holding. Η Xpeng Motors με την υποστήριξη της Alibaba σχεδιάζει επίσης να ξεκινήσει τις πωλήσεις στη χώρα, όπως και η αυτοκινητοβιομηχανία Aiways με έδρα τη Σαγκάη. Σε αυτές προσθέστε και κάποιες ακόμη που ήδη δοκιμάζουν ηλεκτρικά επι ευρωπαϊκού εδάφους για να καταλήξουν εάν θα προωθήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά.

Απέναντι φυσικά βρίσκονται οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες που ήδη έχουν ιδιαίτερα αξιόλογα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έχουν ανακοινώσει μία πλειάδα νέων μοντέλων σε όλες τις κατηγορίες, φυσικά και επαγγελματικά, στο άμεσο μέλλον, οπότε η συνέχεια αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον καθώς όπως είπε και ο πρόεδρος, ο ανταγωνισμός θα είναι άγριος, Χωρίς εισαγωγικά. Οι εγχώριοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ξεκινούν νέα υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα για να πληρούν τις κανονιστικές απαιτήσεις. Tο ID3 της μάρκας VW είναι ένα από τα 70 νέα αυτοκίνητα με μπαταρία που σχεδιάστηκαν από την VW Group τα επόμενα χρόνια. Η Renault προωθεί το νέο της Zoe, ενώ ο αντίπαλος PSA Group προσφέρει ένα λιγότερο ακριβό, δίθυρο EV που ονομάζεται Citroen Ami.

Για τη Renault, μια συμφωνία μεταξύ της Aiways και ενός τοπικού συνεργάτη της Hertz Global Holdings για ενοικίαση ηλεκτρικών SUV στο νησί της Κορσικής της Μεσογείου είναι εντυπωσιακή ακόμη πιο κοντά στο σπίτι. Ο Σέναρντ είπε στους νομοθέτες ότι μπορεί να αποτελέσει προαύλιο μιας ευρύτερης ώθησης μάρκετινγκ στην Ήπειρο. “Υπάρχουν πολλές κινεζικές νεοσύστατες εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων ενός SUV δοκιμών στην Κορσική για να δουν αν είναι προσαρμοσμένα στην ευρωπαϊκή αγορά και στη συνέχεια να τα πουλήσουν σε όλη την Ευρώπη”, είπε.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Hennessey Bronco VelociRaptor 400. Αγριεμένο!

cars

Famagusta: Συγκλόνισε ο βιασμός του Μιχάλη στις φυλακές από Τούρκο αξιωματικό και η εξομολόγηση 50 χρόνια αργότερα

cars

Genesis GV80. Ο νέος “παίκτης” στην κατηγορία των SUV πολυτελείας!

cars

Subaru Solterra. Το πρώτο της ηλεκτρικό SUV

cars

Eurojackpot 15/03/2024: Τα αποτελέσματα της κλήρωσης για τα 17.000.000 ευρώ

cars

Γιατί ο Πούτιν μπορεί να «πυροβόλησε» τα πόδια του με την απόλυτη επικράτηση στις εκλογές

cars

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition. Το κύκνειο άσμα ενός εμβληματικού κινητήρα!

cars

Ανδρουλάκης: «Οι αξίες των προγόνων μας να είναι η πυξίδα για να κάνουμε την πατρίδα μας πιο ισχυρή»

cars

Έρχεται ηλεκτρικό Opel Mokka OPC το 2022.

cars