Τον Αύγουστο του 2017, η Mazda αποκάλυψε στον κόσμο τον πρώτο κινητήρα ανάφλεξης συμπίεσης. Ο Skyactiv-X βενζινοκινητήρας είναι το αποτέλεσμα πολυετούς έρευνας και εξέλιξης αλλά και απόδειξη της πίστης που έχει η ιαπωνική εταιρία στις μηχανές εσωτερικής καύσης. Με απόδοση που αγγίζει τους 180 ίππους, ο κινητήρας συνδυάζει χαρακτηριστικά ενός συμβατικού βενζινοκινητήρα (ανάφλεξη με μπουζί) με αυτά ενός πετρελαιοκινητήρα (ανάφλεξη συμπίεσης) προσφέροντας στους πελάτες πλεονεκτήματα και από τα δύο “στρατόπεδα”: βασικά, το στροφάρισμα ενός βενζινοκινητήρα, με την απόκριση ενός πετρελαιοκινητήρα. Το κερασάκι στην τούρτα είναι οι μειωμένες εκπομπές ρύπων και η χαμηλότερη κατανάλωση.
Οι καταναλωτές φαίνεται πως εκτιμούν το άλμα που έκανε η Mazda στην τεχνολογία με το συγκεκριμένο σύνολο και είναι διατεθειμένοι να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτό. Παρά το γεγονός ότι ο Skyactiv-X είναι ακριβότερος από τους άλλους κινητήρες με τους οποίους προσφέρονται το Mazda3 και το CX-30, η ζήτηση δικαιώνει την ιαπωνική φίρμα.
“Από τη στιγμή που λανσάραμε τον κινητήρα, βλέπουμε ένα πολύ ενθαρρυντικό feedback: το 60% των παραγγελιών για το Mazda3 αφορά αυτοκίνητα με τον Skyactiv-X κινητήρα και το 45% των παραγγελιών για το CX-30.“
Δήλωσε ο επικεφαλής της Mazda Ευρώπης, Yasuhiro Aoyama, συμπληρώνοντας ότι το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού είναι “πολύ υψηλότερο” από αυτό που είχε προβλέψει η εταιρία. Να σημειώσουμε δε, ότι στην προσπάθεια της να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων του στόλου της, η Mazda θα λανσάρει και το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30 crossover το ερχόμενο καλοκαίρι. Συνδυάζει διαφορετικές τεχνολογίες και προσθέτει στην γκάμα της πληθώρα επιλογών ώστε να ικανοποιήσει τους πελάτες αλλά και να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.