Η Porsche έχει επεκτείνει τη γκάμα του νέου της ηλεκτρικού Macan με μια έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς που μειώνει την τιμή και αυξάνει την αυτονομία.
Μαζί με τα υπάρχοντα Macan 4 και Turbo είναι το βασικό, επικεντρωμένο στην απόδοση «Macan» καθώς και ένα μοντέλο 4S που τοποθετείται ως πιο σπορ έκδοση.
Το νέο μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς μειώνει την αρχική τιμή του Macan EV κατά περίπου 2.500 £ σε 67.200 £, ενώ η αυτονομία αυξάνεται στα εντυπωσιακά 398 μίλια. Εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την μπαταρία 100 kWh που είναι κοινή με όλα τα μοντέλα Macan, αλλά διαθέτει έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα 335 ίππων που τοποθετείται στο πίσω μέρος.
Αυτό μπορεί να αυξηθεί στους 355 ίππους με ενεργοποιημένο το launch control και επιτρέπει 0-62 mph χρόνο 5,7 δευτερολέπτων. Ο μονοκινητήρας μειώνει επίσης το βάρος κατά 110 κιλά σε σύγκριση με το Macan 4.
Macan 4S
Πιθανότατα να είναι μια από τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις του Macan είναι το μοντέλο 4S που παρουσιάστηκε πρόσφατα, το οποίο τοποθετείται κάτω από το Turbo στη σειρά. Η εγκατάσταση με δύο μοτέρ αποδίδει 442 ίππους, αλλά οι 509 ίπποι είναι διαθέσιμοι σε σύντομες εκρήξεις χάρη στη λειτουργία launch control overboots.
Αυτό μειώνει τον χρόνο 0-62 μίλια/ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα, ενώ εξακολουθεί να υπόσχεται 376 μίλια από τη φόρτιση. Οι τιμές για το Macan 4S ξεκινούν από 75.400 £.
Εξωτερικές και εσωτερικές ενημερώσεις
Παρά το γεγονός ότι τα πρώτα νέα Macan EV δεν έχουν παραδοθεί ακόμη στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Porsche έχει ήδη ξεκινήσει την αναβάθμιση του ηλεκτρικού της SUV. Ένα νέο χρώμα Slate Grey Neo είναι διαθέσιμο, μαζί με ένα νέο σετ τροχών 20 ιντσών.
Η Porsche προσφέρει επίσης ένα νέο «πακέτο σχεδίασης εκτός δρόμου», το οποίο αποκτά έναν επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και μια προσαρμοσμένη προσαρμοστική διάταξη αερανάρτησης που δίνει στο Macan EV καλύτερη γωνία προσέγγισης και αυξάνει την απόσταση από το έδαφος. Δεν είμαστε πολύ σίγουροι ποιος αγοράζει μια ηλεκτρική Porsche Macan για να πάει εκτός δρόμου, νου.
Η Porsche έχει επίσης τροποποιήσει τις οθόνες του Macan με νέα κινούμενα σχέδια και μεγαλύτερες δυνατότητες φωτισμού περιβάλλοντος.
Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε περισσότερα για τη νέα ηλεκτρική Porsche Macan 2024.
Ηλεκτρική Porsche Macan: σχεδιασμός και εσωτερικό
Μια οικογενειακή ομοιότητα διευκολύνει την απότομη μετάβαση από έναν κατεστημένο που δεν προσφέρει καν ήπιο υβριδισμό σε ένα πλήρες μέλλον EV, αλλά μόνο ασήμαντα κλιπ και επισκευές μοιράζονται μεταξύ των δύο.
Παρά την οικογενειακή εμφάνιση, οι διαστάσεις είναι αρκετά διαφορετικές μεταξύ των γενεών. Το πιο σημαντικό είναι το συνολικό μήκος που εκτείνεται περίπου 100 mm έως 4784 mm, με το μεταξόνιο περίπου 86 mm μεγαλύτερο, αλλά το νέο αυτοκίνητο είναι επίσης 15 mm φαρδύτερο και μόλις 2 mm χαμηλότερο. Εφοδιασμένη με τα κράματα 22 ιντσών (τα 20 είναι τα ελάχιστα) η Porsche έχει προδιαγράψει για τα αυτοκίνητα που περιπλανιόμαστε σε ένα στούντιο της Στουτγάρδης, είναι μια μακρύτερη, πιο κομψή, πιο μυώδης εμφάνιση από πριν.
Το τζάμι της πόρτας χωρίς πλαίσιο, το πιο έντονο προφίλ coupe και διάφορες συσκευές ενεργού αεροσκάφους (πίσω αεροτομή, μπροστινά πτερύγια ψύξης, εύκαμπτα καλύμματα σε πλήρως σφραγισμένο κάτω μέρος του αμαξώματος) όλα βοηθούν στη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας σε αγκώνες, κεφαλή κάτω από το τιμόνι 0,25 CD.
Φυσικά, ένα μεγαλύτερο αμάξωμα και πιο αποδοτικό σύστημα κίνησης EV προσφέρει περισσότερους εσωτερικούς χώρους από πριν – οι επιβάτες ύψους έξι ποδιών έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα για να κουρνιάσουν πίσω από έναν παρόμοιο ψηλό οδηγό, καθώς και εκπληκτικά γενναιόδωρο χώρο για το κεφάλι, δεδομένης της επιθετικής γραμμής οροφής.
Ο χώρος αποθήκευσης αποσκευών αυξάνεται επίσης, από τα σημερινά 497 σε 540 λίτρα στην περίπτωση του Macan 4 με τα πίσω καθίσματα στην πιο όρθια θέση τους – το Turbo προσφέρει λίγο λιγότερα χάρη στο υπογούφερ Bose που φτάνει μέχρι το αντικοινωνικό. Και στις δύο περιπτώσεις, υπάρχουν επιπλέον 84 λίτρα αποθήκευσης στο “froot”.
Δεδομένης της μπαταρίας 570 κιλών κάτω από το πάτωμα, είναι εκπληκτικό να μαθαίνουμε ότι οι επιβάτες μπορούν να κάθονται περίπου 28 χιλιοστά χαμηλότερα μπροστά και 15 χιλιοστά χαμηλότερα πίσω από το προηγούμενο Macan – κέρδη που αποκομίζονται από την προσοχή στη λεπτομέρεια στις βάσεις των καθισμάτων.
Όπως και η εξωτερική σχεδίαση, το πιλοτήριο «Porsche Driver Experience» είναι εξίσου γνωστό. Εμπνευσμένο σαφώς από τη διάταξη και τη λογική λειτουργίας του Taycan, το PDE έκανε το ντεμπούτο του πέρυσι στην ανανεωμένη Cayenne με νέο λειτουργικό σύστημα Android.
Ένας καμπύλος δίσκος οργάνων 12,6 ιντσών είναι κοινός μεταξύ των δύο SUV και μπορεί να αλλάξει από μια ψηφιακή αναπαράσταση των κλασικών αναλογικών καντράν της Porsche σε πιο μοντέρνες διατάξεις, ενώ η κεντρική οθόνη αφής είναι αναλογικά μικρότερη στις 10,9 ίντσες. Μια επιπλέον οθόνη 10,9 ιντσών είναι προαιρετική για επιβάτες στα μπροστινά καθίσματα.
Ευτυχώς, οι λειτουργίες κλιματισμού εξακολουθούν να ελέγχονται μέσω μιας φυσικής διεπαφής που είναι εύκολο να αισθανθείτε εν κινήσει, και ο σχεδιασμός διαδρομής περιέχει εύκολα προσβάσιμες πληροφορίες για τα σημεία φόρτισης που θα συναντήσετε στη διαδρομή, συμπεριλαμβανομένων των ταχυτήτων φόρτισης, της πληρότητας και των τρόπων πληρωμής. Η δεκαετία των συνδεδεμένων υπηρεσιών σας κρατά επίσης ενήμερους.
Ηλεκτρική Porsche Macan: προδιαγραφές και επιδόσεις
Το νέο Macan απομακρύνεται από την αρχιτεκτονική J1 που αναπτύχθηκε για την Taycan και –σε αντίθεση με την bet–hedging BMW και τις συλλογικές μάρκες Stellantis– δεν αφήνει καμία πρόβλεψη για παράγωγα εσωτερικής καύσης που προέρχονται από τα ίδια δομικά στοιχεία.
Αντίθετα, μια νέα πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) που αναπτύχθηκε από κοινού με την Audi θέτει τα θεμέλια για το Macan, το Audi Q6 e-tron και το σχέδιο της Porsche ότι περισσότερο από το 80 τοις εκατό των πωλήσεων θα είναι μηδενικές εκπομπές έως το 2030. Ορισμένες αγορές, εκτός το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω ζητημάτων κυβερνοασφάλειας, θα συνεχίσει τις παράλληλες πωλήσεις του υπάρχοντος Macan, πιθανώς για δύο ή τρία ακόμη χρόνια.
Δύο εκδόσεις Macan κυκλοφόρησαν αρχικά, και οι δύο με έναν μόνιμα διεγερμένο σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα (ο πίσω ενισχυτικός κινητήρας και ικανός να παρέχει είτε το μεγαλύτερο μέρος – το 4 – ή το σύνολο – το Turbo – της συνολικής ισχύος του συστήματος σε ακραίες καταστάσεις). Υπάρχει επίσης κιβώτιο μονής ταχύτητας αντί για τα δύο ταχύτερα του Taycan.
Καμία παραλλαγή δεν λείπει πάει. Το 4 είναι καλό για 402 ίππους (μόνο λίγο πιο κάτω από την τρέχουσα κορυφαία Macan GTS), με χρόνο 0-62 μίλια/ώρα 5,2 δευτερολέπτων και 138 μίλια/ώρα επίπεδη. Το Turbo, εν τω μεταξύ, επωφελείται από 630 ίππους, χρόνο 3,3 0-62 μίλια/ώρα και τελική ταχύτητα 163 μίλια/ώρα.
Αυτό αφήνει άφθονο χώρο για άλλα παράγωγα στο ενδιάμεσο, καθώς και οι εμπιστευτικοί μας εφιστούν την προσοχή στην παρουσία του «4» στο αρχικό σήμα, αφήνοντάς μας να φανταστούμε ένα 2 με οπίσθια κίνηση με λίγη επιπλέον εμβέλεια τοποθετημένη κάτω από αυτό.
Σε όλες τις περιπτώσεις, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 100 kWh (εκ των οποίων οι 95 kWh είναι χρησιμοποιήσιμες) φωλιάζει μεταξύ των αξόνων, με 12 ξεχωριστά αντικαταστάσιμες μονάδες που παρέχουν μέγιστη αυτονομία 383 μιλίων στους 4 – καλύτερα από τα μέγιστα στοιχεία για το μάλλον απογοητευτικό Taycan (316 μίλια) αλλά και το Tesla Model Y (331 μίλια) και τα iX3 της BMW (285 μίλια) και iX (έως 349 μίλια).
Ηλεκτρική Porsche Macan: τεχνολογία και φόρτιση
Η κατασκευή της μπαταρίας και τα ηλεκτρονικά ισχύος είναι συγκρίσιμα με το Taycan, συμπεριλαμβανομένης μιας αρχιτεκτονικής 800 volt που ανοίγει την πόρτα σε μικρότερα καλώδια για λιγότερο βάρος, καλύτερο χώρο συσκευασίας και μικρότερους χρόνους φόρτισης. Με όλα τα αστέρια φόρτισης ευθυγραμμισμένα, το Macan μπορεί να φορτίσει έως και 270 kW, αρκετά για 10-80 τοις εκατό ενίσχυση της μπαταρίας σε 21 λεπτά.
Ωστόσο, αντί για το πιο δαπανηρό και ογκώδες ενισχυτή φόρτισης του Taycan, το Macan χρησιμοποιεί «τράπεζα φόρτισης», οπότε όταν ένας σταθμός φόρτισης χρησιμοποιεί τεχνολογία 400 volt, η τραπεζική φόρτιση ξεγελά αποτελεσματικά τον σταθμό ώστε να νομίζει ότι φορτίζει δύο μπαταρίες 400 volt ταυτόχρονα. Ως αποτέλεσμα, η φόρτιση είναι ταχύτερη, με τη μέγιστη ισχύ 135 kW.
Η Porsche είναι επίσης πρόθυμη να επισημάνει ότι η μπαταρία συμβάλλει σε ένα κέντρο βάρους περίπου 140 χιλιοστά χαμηλότερο, αν και λιγότερο πρόθυμο να σημειώσει ένα βάρος που αυξάνεται κατά περίπου 300 κιλά σε σύγκριση με τον προκάτοχό της στα 2100-2200 κιλά.
Αλλά η δοκιμαστική μας διαδρομή ενός πρώιμου πρωτοτύπου μας λέει ότι η λαμπρότητα κρύβεται εδώ. Ξεκινά με νέα μπροστινή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και πίσω πολλαπλών συνδέσμων, με σπειροειδή ελατήρια για το βασικό μοντέλο να ανεβαίνουν σε πλήρη αερανάρτηση και αμορτισέρ δύο βαλβίδων να είναι προαιρετικά για το 4 και στάνταρ για το range-topper.
Το Turbo διαθέτει επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό (γνωστό και ως Porsche Torque Vectoring Plus) και σύστημα διεύθυνσης στον πίσω τροχό που μπορεί να στρίψει έως και 5 μοίρες.
Όπως και το Taycan, η τετρακίνηση είναι επίσης πλήρως μεταβλητή, αλλά η νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική κάνει τους χρόνους απόκρισης ακόμα πιο γρήγορους, ανταποκρινόμενη σε ολίσθηση σε μόλις 10 ms.