CARSNEWS
AUTONEWS

Η νέα Skoda Octavia ανεβάζει τον πήχη!

Έπειτα από μία σχετικά μακροσκελή προωθητική καμπάνια, έφτασε η ώρα να καλωσορίσουμε τη νέα Skoda Octavia. Την 4η γενιά του δημοφιλούς sedan και station wagon που η ίδια η εταιρία αποκαλεί “καρδιά και μηχανή” της έχοντας πουλήσει περισσότερα από 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1996 οπότε και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην αγορά.

Η νέα Skoda Octavia έρχεται για να “χτίσει” πάνω στα δυνατά σημεία της απερχόμενης γενιάς προσφέροντας περισσότερους χώρους, ακόμα καλύτερη πρακτικότητα, υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης και φυσικά, τεχνολογία αιχμής. Βασίζεται πάνω στην τελευταία εκδοχή της MQB πλατφόρμας του VW Group (την ίδια που χρησιμοποιείται και στο νέο VW Golf) και με μήκος 4,69 μέτρων τόσο ως sedan όσο και ως station wagon, είναι περίπου 2 εκατοστά μεγαλύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά και 15 χιλιοστά πιο πλατιά. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ, με την χωρητικότητα να αγγίζει τα 640 λίτρα στην wagon έκδοση ( 30 σε σύγκριση με την 3η γενιά) και τα 600 στην sedan ( 10 λίτρα) αλλά και πιο ευρύχωρη καμπίνα.

Μιας που αναφερθήκαμε στην καμπίνα, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι εκεί έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός, όχι μόνο όσον αφορά στην τεχνολογία αλλά και στην ποιότητα. Η Skoda αναφέρει ότι έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά υλικά που κάνουν τις επιφάνειες πιο ελκυστικές στην αφή αλλά και στην όψη ενώ τα προαιρετικά “Ergo” καθίσματα είναι ιδιαιτέρως φιλικά στην μέση των επιβατών και προσφέρουν, για πρώτη φορά για την εταιρία, λειτουργία μασάζ και εξαερισμού. Αναφορικά με την τεχνολογία και το design, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην μεγάλη, κεντρική οθόνη 8,25 ή προαιρετικά, 10 ιντσών που ενσωματώνει την ψηφιακή βοηθό “Laura” και προσφέρει δυνατότητα χειρισμού μέσω χειρονομιών. Μπροστά στον οδηγό δε, υπάρχει στις ακριβότερες εκδόσεις το Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών καθώς και το head-up display ενώ η νέα Octavia εξοπλίζεται δυνητικά με σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone, 3-ζωνικό κλιματισμό (επίσης για πρώτη φορά) και μία πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.

Εμφανισιακά δε, η νέα Octavia αποστασιοποιείται από την 3η γενιά και έρχεται πιο κοντά στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της Skoda – τουλάχιστον αυτά που δεν είναι SUV. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η επιβλητική, πλατιά γρίλια και τα νέα φωτιστικά σώματα που για πρώτη φορά, είναι διαθέσιμα και με matrix LED τεχνολογία. Πίσω δε, τα φανάρια έχουν επιρροές από το Scala και τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου καθώς επεκτείνονται και στην πίσω θύρα. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί στο 0,24 για την sedan έκδοση και στο 0,26 για την Combi με προφανή οφέλη τόσο στην οικονομία καυσίμου, στις επιδόσεις καθώς και στα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου.

Η χρήση της MQB πλατφόρμας παρέχει πρόσβαση στην Skoda σε όλους τους κινητήρες τελευταίας τεχνολογίας του Group, συμπεριλαμβανομένων mild-hybrid και plug-in υβριδικών συνόλων. Η βασική έκδοση κινείται χάρη σε έναν 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρων και απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής και ακριβώς πιο πάνω, υπάρχει ο τετρακύλινδρος 1500άρης με 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Αμφότεροι διατίθενται και ως mild-hybrid με την ονομασία “e-TEC”, με σχεδόν ίδιες επιδόσεις αλλά βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Στην κορυφή όσον αφορά στους βενζινοκινητήρες είναι ο δίλιτρος TSI με 190 ίππους και 320 Nm που συνδυάζεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης και το DSG, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του Group. Στο “στρατόπεδο” των πετρελαιοκινητήρων βρίσκουμε ένα σύνολο σε 3 διαφορετικές εκδόσεις: πρόκειται για τον δίλιτρο TDI που προσφέρεται με 116, 150 ή 200 ίππους και την επιλογή ανάμεσα σε ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο και το 7-τάχυτο DSG.

Εναλλακτικά, η Octavia θα είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά και ως plug-in υβριδική. Σε αυτή την έκδοση ένας 1400άρης βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα για συνολική απόδοση της τάξης των 204 ίππων και 350 Nm ροπής. Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει καταναλώνοντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια για έως και 55 χιλιόμετρα αλλά απαιτεί από τους αγοραστές να θυσιάσουν μέρος του χώρου αποσκευών ο οποίος μειώνεται στα 450 λίτρα για το sedan και στα 470 για το station wagon. Τέλος, η Skoda δεν θα μπορούσε να μην προσφέρει και μία έκδοση φυσικού αερίου (CNG): την 1.5 TSI G-TEC που, όπως καταλαβαίνεις, διαθέτει έναν τετρακύλινδρο 1500άρη βενζινοκινητήρα 130 ίππων και 200 Nm ροπής ο οποίος συνδυάζεται είτε με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο είτε με το 7-τάχυτο, DSG.

Related Articles

Νέο Audi Q2. Διαθέσιμο και στη χώρα μας από 22350 Ευρώ

cars

BMW X3 και X4 facelift. Ώρα για ανανέωση.

cars

Η Maserati καθυστερεί την παρουσίαση της MC20!

cars

Φάμελλος: Η ΝΔ είχε οργανωμένο σχέδιο συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών

cars

Ford: Δύο νέες EV αρχιτεκτονικές και solid-state μπαταρίες μέχρι το 2030.

cars

Προβληματισμός στην Audi για τα TT και R8.

cars

Η McLaren γιορτάζει τα 60 της χρόνια με ένα εντυπωσιακό βίντεο με drifting

cars

Ford. Και με μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας και με 8 χρόνια εγγύηση και με ευέλικτα χρηματοδοτικά

cars

Mercedes E Class Coupe & Cabrio. Ανανεωμένες

cars