CARSNEWS
F1 & RACES

Η στρατηγική που έκρινε το Grand Prix του Ώστιν

Ο Valtteri Bottas κέρδισε το Αμερικάνικο Grand Prix για λογαριασμό της Mercedes, σε έναν αγώνα όπου ο δεύτερος Lewis Hamilton, κατέκτησε και μαθηματικά τον τίτλο!

Όμως τα ασημί βέλη έκαναν το 1-2 στο Circuit of the Americas, ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική! Ο Φινλανδός έκανε δύο αλλαγές ενώ ο εξάκις πλέον παγκόσμιος πρωταθλητής, έκανε μία. Γενικά υπήρξε ποικιλία στρατηγικών σε όλες τις θέσεις της κατάταξης, πράγμα σύνηθες για το την πίστα του Ώστιν.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ


– Ο Βοttas εκκίνησε από την πρώτη θέση αλλά βρέθηκε πίσω από τον άλλο οδηγό της Mercedes όταν έκανε τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών. Ο Φινλανδός εκμεταλλεύτηκε το πλεονέκτημα των πιο φρέσκων ελαστικών για ν’ ανακτήσει την πρώτη θέση λίγο πριν το φινάλε του αγώνα.

– Στην εκκίνηση, ο Hamilton ήταν ένας από τους πέντε οδηγούς της πρώτης δεκάδας, που είχε τη μέση γόμα. Τη χρησιμοποίησε για περισσότερους γύρους από τους αντιπάλους του, προτού αλλάξει σε σκληρή, όντας σε στρατηγική μιας αλλαγής. Αυτό απαιτούσε τέλεια διαχείριση των ελαστικών.

– Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen εγκλωβίστηκε σε μάχη τακτικής με τον Bottas στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Εφάρμοσε στρατηγική δυο αλλαγών: Μέση, σκληρή, μέση γόμα. Δεν μπόρεσε όμως να περάσει το Hamilton στο τέλος και τερμάτισε 3ος.

– Ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc, τερμάτισε 4ος με μια εναλλακτική στρατηγική δυο αλλαγών όπου χρησιμοποίησε και τις τρεις διαθέσιμες γόμες. Έβαλε τη μαλακή στο τελευταίο μέρος και πήρε τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου αγώνα.

– Πίσω του ο οδηγός της Red Bull, Alex Albon τερμάτισε 5ος παρότι είχε πέσει τελευταίος στην αρχή, μετά από επαφή στην εκκίνηση. Πραγματοποίησε τρεις αλλαγές ελαστικών και ήταν ο μοναδικός οδηγός που το έκανε αυτό.

– Συνολικά είδαμε πέντε διαφορετικές στρατηγικές από τους πρώτους έξι οδηγούς στον τερματισμό: Αυτό δεικνύει την πολυπλοκότητα στην επιλογή τακτικής για το Αμερικάνικου Grand Prix.

– Οι καιρικές συνθήκες την ώρα του αγώνα δεν διέφεραν απ’ αυτές του Σαββάτου, αυτό επηρέασε τα ελαστικά, ευνοώντας τη χρήση των πιο σκληρών γομών.

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ


Σκληρή C2: Αποδείχτηκε κλειδί για τον αγώνα, χρησιμοποιήθηκε απ’ όλους τους οδηγούς εκτός από τον Alex Albon, της Red Bull. Ο Hamilton συμπλήρωσε 32 γύρους στο φινάλε μ’ αυτή τη γόμα προσπαθώντας να κερδίσει τον αγώνα με τακτική μιας αλλαγής.

Mέση C3: Μόνο 4 οδηγοί δεν χρησιμοποίησαν αυτή τη γόμα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Μ’ αυτή ξεκίνησαν οι πέντε πρώτοι στην εκκίνηση.

Μαλακή C4: Χρησιμοποιήθηκε από κάποιους οδηγούς στο τέλος του αγώνα για γρήγορο ρυθμό υπό χαμηλό φορτίο καυσίμου. Ανάμεσά τους ο Leclerc που τερμάτισε 4ος πετυχαίνοντας και τον ταχύτερο γύρο αγώνα.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, είπε: «Ειδικά οι τελευταίοι γύροι είχαν πολύ μεγάλη ένταση καθώς όλοι περιμέναμε να δούμε αν ο Lewis Hamilton θα καταφέρει να κερδίσει τον αγώνα με μια αλλαγή ελαστικών, κόντρα σε οδηγούς που βρίσκονταν πίσω του με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά. Δεν κατάφερε τελικά να κερδίσει αλλά ήταν μια εντυπωσιακή μάχη όπου η στρατηγική έπαιξε τον πρώτο ρόλο. Συγχαρητήρια στο Lewis άξιζε τον 6ο παγκόσμιο τίτλο μετά από τέτοιο συναρπαστικό Grand Prix. Φυσικά, συγχαρητήρια και στο Valtteri για την νίκη του, που ήρθε ως αποτέλεσμα τελείως διαφορετικής στρατηγικής. Καθότι οι συνθήκες ήταν πιο ζεστές, σε σχέση με το κρύο ξεκίνημα το τριημέρου, η διαφορά ανάμεσα στην τακτική ενός ή δυο αλλαγών ήταν μικρή αφού ευνοούνταν η χρήση πιο σκληρών γομών: Παραταύτα οι δυο από τους τρεις πρώτους ακολούθησαν τακτική δυο αλλαγών. Συνολικά είχαμε ευρεία ποικιλία στρατηγικών σε όλες τις θέσεις της κατάταξης με έντονο συναγωνισμό από την αρχή ως το τέλος, αυτό ακριβώς θέλουμε να βλέπουμε».

Related Articles

Το ρεκόρ που κυνηγάει ο Valtteri Bottas

cars

F1 GP Πορτογαλίας: Ταχύτερος ο Bottas στο FP1 του Πορτιμάο

cars

ΗΠΑ: Η Formula 1 γοητεύει τους δισεκατομμυριούχους

cars

Formula 1: Νίκη Μαξ Φερστάπεν και στη Βραζιλία

cars

Μonterey Car Week 2023: Μια γοητευτική διοργάνωση

cars

Η Williams αποκαλύπτει τα χρώματα που θα έχει το μονοθέσιο του 2024

cars

Πάει για οριστική ματαίωση το Grand Prix Κίνας

cars

Δύο κρούσματα Covid-19 στην Aston Martin F1

cars

Πόσο πωλείται το μονοθέσιο της Minardi F1 του 1998;

cars